خدمات آموزش تعمیر برد یکی از مشاغلی است که بسیار مورد توجه جوانان جویای کار و کارآموزان قرار گرفته است. قبل از این که درباره این موضوع صحبت کنیم، اجازه بدهید، درباره ماهیت و چیستی بردهای الکترونیک با شما سخن بگوییم.

سایت شماره یک:

 

تعمیر برد چیست ؟

خدمات آموزش تعمیر برد یکی از مشاغلی است که بسیار مورد توجه جوانان جویای کار و کارآموزان قرار گرفته است. قبل از این که درباره این موضوع صحبت کنیم، اجازه بدهید، درباره ماهیت و چیستی بردهای الکترونیک با شما سخن بگوییم.

برد الکترونیک در بیشتر پروژه های الکترونیکی حضور داشته و بدون آن دنیای ما از سطح مدرنیته به عصر حجر سقوط می کند.

اگر نگاهی به اطرافتان بکنید، در بیشتر لوازم برقی خانه تان رد پای برد را خواهید دید. به صورت تخصصی اگر بخواهیم این واژه را معنی کنیم باید بگوییم، برد قطعه ای است که از آن به عنوان پایه بیشتر لوازم برقی استفاده می شود.

تمامی سیم ها، اتصالات، سوکت ها و ... روی این پایه نصب می شوند. حال اگر برد به هر دلیلی دچار نقص شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند، نیاز است که حتما توسط تکنسین های مجرب مورد بررسی قرار گیرند. در ادامه این موضوع را بیشتر واکاوی می کنیم.

آیا برد های الکترونیکی را می توان تعمیر و بازسازی کرد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، تعمیر برد الکترونیکی قابل انجام است. باید خاطر نشان کرد، این موضوع می تواند روی برخی فاکتور تاثیر بسیاری بگذارد و حتی این امکان وجود دارد که به خاطر مشکلات سخت و پیچیده نتوان از عهده تعمیر بردهای الکترونیکی برآمد.

حتی ممکن است تعمیر کردن برد برای صاحب وسیله برقی صرفه اقتصادی نداشته باشد. با این همه بسیاری از افراد ترجیح می دهند هنگامی که دستگاه برقی مورد نظر آنها دچار نقص شد، برد آن را تعمیر کنند. دلیل این امر صرفه جویی در هزینه ها است.

ضمن این که بردها در بیشتر موارد قابل تعمیر است و اگر آن را به دست یک مهندس با تجربه بسپارید خواهد توانست با صرف وقت و دقت لازم مشکل به وجود آمده را حل کند.

مهندسین با تجربه قادرند از عهده بردهای چند لایه نیز برآیند و مشکلات سخت و پیچیده آنها را رفع و رجوع کنند.

اغلب بردهای چند لایه با این که بسیار دقت و وقت زیادی می طلبد اما باعث می شود تا مورد توجه تعمیرکاران قرار گیرد. آنها با تعمیر این قطعات گاه قدرت دانش و تجربه و مهارت خود را به رخ رقبای خود می کشند.

تعمیر برد الکترونیکی

تعمیر برد الکترونیکی بر مبنای انواع مدل های گوناگونی که از آن ساخته شده است، انجام می شود. بردها همچنین بر مبنای ویژگی ها و خصوصیت هایی که دارند گروه بندی می شوند. مدل بردها در تعمیر و ساخت دوباره بردها اثرگذاری بالایی دارد. نخست برد را بر مبنای لایه گروه بندی می کنند که عبارت هستند از :

  • برد تک لایه یا برد خام

  • برد دو لایه

  • برد با چند لایه

تعمیر برد بر مبنای جنس فیبر نیز صورت می گیرد. در واقع بردها را می توان از نقطه نظر فیبر نیز دسته بندی کرد و آنها را مورد مطالعه قرار داد.

  • برد پی سی بی یا برد سخت،

  • برد منعطف

  • برد منعطف سخت

برای تعمیر برد باید این ویژگی ها و خصوصیت ها را بشناسید. این شناخت کمک می کند تا بهتر بتوانید برد را تعمیر کرده و از عهده مشکلات پیش آمده برآیید.

 

 

چرا به تعمیر برد الکترونیکی نیاز پیدا می کنیم؟

تا زمانی که وسایل و لوازم برقی حضور داشته باشند، تعمیر برد الکترونیکی نیز وجود خواهد داشت. این مسئله به خاطر پروسه ساخت و مونتاژ پی سی بی برد چاپی است که یک هیچ وقت بدون نقص انجام نمی گیرد.

حتی امکان دارد بعد از تولید نقص هایی به وجود آید. به خاطر داشته باشید که در قواعد و قوانین مربوط به الکترونیک آمده است که همه اجزای وسیله برقی به صورت یکسان هستند.

تنها شکل طراحی و ترسیم برد و نحوه قرار گرفتن قطعات برقی است که موجب ایجاد انواع گوناگون برد الکترونیکی می شود. خوب است بدانید، اکثر نقص های ایجاد شده در برد، به خاطر پریشانی حرارتی، نقص فیزیکی، اضافه بار ولتاژ می باشد.

برای انواع گوناگون برد مدارها، میزان خطا تعریف متفاوتی خواهد داشت که می بایست آن را تنها به دست یک تکنسین ماهر سپرد تا عیب را تشخیص داده و آن را تعمیر نماید.

جهت تعمیر برد الکترونیکی می بایست چگونگی عملکرد مدارهای الکترونیکی و قطعات برقی را شناخت. تا هنگامی که این قواعد را نشناسید، هرگز قادر به انجام این کار نخواهید بود و نخواهید توانست برد را تعمیر کنید.

در حقیقت شما لازم است قبل از هر چیزی بتوانید قطعات و جزء جزء موارد به کار رفته در برد را شناسایی کرده و عملکرد آنها را بدانید. اگر به دنبال یادگیری این فن هستید، باید به سراغ آموزشگاه های معتبر رفته و زیر نظر اساتید فنون این کار را بیاموزید.

اگر لوازم برقی شما دچار ایراد شده و می خواهید آن را به دست یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید، لازم است که به سراغ شرکت هایی بروید که صلاحیت انجام این کار را دارند.

بردهای الکترونیکی چرت خراب می شوند؟

تعمیر برد الکترونیکی چند سالی است که بسیار رواج یافته است. دلیل این که بردها دچار نقص می شوند موضوعی است که باید به آن توجه کرد.

یکی از دلایل نقص این قطعات، اشتباهی است که در هنگام مونتاژ قطعه صورت می گیرد. این امری طبیعی است. بردها ممکن است به دلیل خرابی در خازن ها به مشکل بر بخورند.

گاه قطعات درست کنار هم چیده نشده اند یا در لحیم کاری قطعات دقت لازم صورت نگرفته است. حتی ممکن است پل های لحیم کاری به خوبی عمل نکنند.

دلایل بسیاری می توانند در این موضوع نقش داشته باشند. در هر صورت تعمیرات برد مسئله ای است که همیشه بوده و خواهد بود و همین موضوع باعث شده است تا حرفه پردرآمدی مانند تعمیرات برد در کنار دیگر مشاغل وجود داشته باشد.

آموزشگاه تعمیر لوازم خانگی مهندس نابغه نیز با کارشناسان زبده و مربیان دلسوز آماده است تا درباره تعمیر بردهای الکترونیک به علاقمندان آموزش های لازم را ارائه بدهد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر