اگرچه عملکرد و کاربرد کلی فناوری بلاک چین و تمرکززدایی، مدت هاست که ثابت شده است، اما همچنان در مقیاس پذیری برای پلتفرم های مبتنی بر بلاک چین مشکلاتی دیده می شود. هدف هارمونی (ONE) ارائه تمرکززدایی و مقیاس بندی به کاربران غیرمتمرکز است. هارمونی با معرفی نوآوری و همچنین ترکیبی از انواع فناوری ها در پلتفرم خود، کارایی کلی، مقیاس پذیری و قابلیت همکاری را افزایش می دهد که در مجموع منجر به عملکرد حداکثری می شود. اگر به مبحث پروتکل هارمونی (Harmony) علاقه دارید اما نمی دانید پروتکل هارمونی (Harmony) چیست ، مطالعه این محتوا برای شما بسیار کمک کننده است.

سایت شماره یک:

 

پروتکل هارمونی (ONE) چیست؟

هارمونی (ONE) یک پلتفرم غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین است که ابزارها و قابلیت هایی را برای ایجاد، میزبانی، مدیریت و استفاده از Dapp ها با حداکثر مقیاس پذیری و قابلیت همکاری ارائه می دهد. هارمونی بر روی اتریوم میزبانی می شود، به همین دلیل است که این پروژه راه حل هایی را برای رفع محدودیت های فعلی اتریوم ارائه می دهد.

چشم انداز نهایی پروژه بلاک چین، ایجاد یک محیط خودپایدار است که در این محیط کاربران این توانایی را کسب می کنند تا با استفاده از ابزارهای موجود، بازارهایی را برای توکن هایی که قابلیت تعویض دارند و حتی برای نمونه های غیر قابل تعویض ایجاد کنند. همچنین در کنار این قابلیت، از همکاری و مقیاس پذیری از طریق اشتراک گذاری نیز بهره مند می شوند.

نحوع عملکرد هارمونی به چه صورت است؟

هارمونی منجر به مقیاس پذیری می شود و سرعت تراکنش ها و تولید بلوک را با استفاده از اشتراک گذاری تصادفی افزایش می دهد. اشتراک گذاری تصادفی این امکان را به شبکه می دهد تا پایگاه داده را به بخش های کوچکتری تقسیم کند. با این تقسیم، تاخیر در انتقال و فعالیت کم تر شده و در نهایت سرعت کار بالا می رود. پس در نهایت هارمونی تراکنش های سریع و تقریباً فوری را فراهم می آورد و همچنین از تراکم شبکه نیز جلوگیری می کند.

شبکه هارمونی بر روی پروتکل تحمل خطا به شکل Fast BFT عمل می کند. FBFT سرعت و کارایی شبکه هارمونی را با پردازش تراکنش ها به صورت موازی تسهیل می بخشد. همچنین در کنار این مزیت هارمونی هزینه های ارتباطی را نیز کاهش می دهد.

برای مطالعه مقالات مرتبط با زمینه بلاکچین حتما لینک مربوطه را مطالعه کنید.

تاریخچه بنیان گذاری هارمونی

هارمونی توسط یک تیم توسعه دهنده که تجربه زیادی در رمزنگاری و علوم کامپیوتر دارد، تأسیس و توسعه داده شد و در نهایت مقیاس بندی و قابلیت همکاری را برای توسعه دهندگان Dapp به ارمغان آورد. شرکت بنیان گذار هارمونی ابتدا در سال 2017 با یک تیم توسعه دهنده 12 نفره از جمله Tse تأسیس شد که از این میان هفت عضو آن پیش تر در مایکروسافت، گوگل، آمازون و اپل فعالیت داشتند.

چه عاملی سبب منحصر به فرد بودن هارمونی شد؟

Harmony از آنجایی که یک اعتبار سنجی سریع را به همراه می آورد، در واقع یک پروژه منحصر به فرد در بازار ارزهای دیجیتال و بخش DeFi و Dapps ایجاد می کند. پروتکل فوق این اطمینان را به کاربران می دهد که بلاک ها در عرض ثانیه انجام شوند و تراکنش ها به سر انجام برسند. هارمونی به طور قابل توجهی زمان مورد نیاز برای اعتبارسنجی تراکنش ها را کاهش می دهد که این امر یک مزیت منحصر به فرد آن به شمار می آید.

پروتکل هارمونی چگونه امنیت را برقرار می سازد؟

پروتکل هارمونی از Proof Effective of Stake برای ایمن سازی شبکه و جلوگیری از حملات مخرب استفاده می کند. هارمونی نخستین شبکه ای است که از Proof of Stake که به شکل ترکیبی با اشتراک گذاری است، استفاده می کند تا امنیت بیشتری را امکان پذیر سازد.

 

نحوه استفاده از هارمونی به چه صورت است؟

از پروتکل هارمونی می توان به منظور توسعه و میزبانی Dapp ها در یک مجموعه بسیار نامتمرکز و مقیاس پذیر استفاده کرد. این شبکه همچنین برای تراکنش هایی با تاخیر پایین و کارمزد کم استفاده می شود، به شکلی که توان عملیاتی و سرعت بالا دارد و پردازش ها در عرض چند ثانیه انجام می شوند.

ONE یا همان پروتکل هارمونی یک ارز دیجیتال چند منظوره است که به شبکه نیرو می بخشد. از این پروتکل می توان درحاکمیت شبکه برای اعطای حق رای به دارندگان استفاده کرد و همچنین می توان به عنوان انگیزه ای برای پاداش دادن به مشارکت کنندگان به منظور اعتبارسنجی و ایمن سازی استفاده شود.

علاوه بر مورد فوق، می توان ONE را در بازار ارزهای دیجیتال معامله کرد.

 

 

 

چگونه کیف پول هارمونی انتخاب کنیم؟

کیف پول Harmony ONE به عنوان یک افزونه گوگل کروم ارائه می شود که می توان آن را به راحتی نصب و استفاده کرد. همچنین کیف پول های شخص ثالث زیادی برای ذخیره سازی ONE وجود دارند. این که شما کدام نوع را انتخاب می کنید به مقدار مورد نظر برای ذخیره سازی و یا تراکنش بستگی دارد.

کیف پول های سخت افزاری مانند Ledger یا Trezor امن ترین گزینه برای ذخیره ارزهای دیجیتال با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می دهند. اما این کیف پول ها برای کار به دانش فنی بیشتری نیاز دارند و جزو نمونه های گران قیمت به شمار می آید.

کیف پول های نرم افزاری نیز جزو دیگر نمونه ها هستند که استفاده از آن ها آسان تر و همچنین رایگان است. این کیف پول ها برای دانلود و کار به برنامه های تلفن همراه یا رایانه دسترس هستند .

کیف پول های آنلاین یا کیف پول های وب نیز رایگان بوده و استفاده از آن ها آسان است. دسترسی به این کیف پول ها از چند دستگاه و تنها با اتصال به اینترنت امکان پذیر است، اما در مقابل امنیت کمتری نسبت به نمونه های سخت افزاری یا نرم افزاری دارند.

 

جمع بندی

هارمونی یک پروتکل اشتراکی قابل تعامل است که یک پل اتریوم دو طرفه را ارائه می دهد. هارمونی ساخت و مقیاس بندی برنامه های غیرمتمرکز خلاقانه و بصری را برای توسعه دهندگان آسان می کند که با این آسان سازی امکان تبادل توکن ها بدون اصطکاک و زنجیره فراهم می شود.

منبع : https://hoseinifinance.com/blog/%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%a7%da%a9%d9%84-oracle-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر