سایت شماره یک:

 

قانون ملی شدن اراضی در سال 1342 تصویب شد تا درباره تعدادی از اراضی موارد قانونی رعایت شود . همچنین برخی از اشخاص و زمین خوارها به دنبال این مورد نباشند که زمین های بدون مالک را تصاحب کند و اراضی بایر یا جنگل و مراتع را که در حقیقت ذخایر ملی کشور هستند ، با کاربری شخصی خود مورد سوءاستفاده قرار دهند . به همین علت قانون ملی شدن اراضی تصویب شد تا جلوی زمین خواری گرفته شود و ذخایر ملی برای تمام عموم مردم باقی بماند ، نه اینکه یکسری افراد یا اشخاص آن را مورد استفاده قرار دهند و از ناآگاهی افراد در زمینه قانون ملی شدن اراضی به نفع خود سوءاستفاده کنند . برای جلوگیری از این موارد می توانید از مشاوره حقوقی محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه وکالت امور ملکی تجربه دارند، استفاد کنید . شما می توانید تمام پرونده های مربوط به اراضی و سایر موارد حقوقی را به ایشان بسپارید و مطمئن باشید که به نتیجه مطلوب خواهید رسید .

برای ارتباط با محبوبه حجتیان ، وکیل رسمی دادگستری می توانید با شماره تلفن  09121584013  تماس بگیرید .

 

 

موارد حقوقی تاثیرگذار در پرونده های امور اراضی

موارد ذکر شده کلیت قانونی ملی اراضی است ، اما این  قانون جزو قوانینی است که بسیار دستخوش تغییرات بوده است . همچنین در روند رسیدگی و مراجع رسیدگی ، مهلت اعتراض و نحوه اعتراض جزو مواردی است که به شدت تغییرات داشته است. بنابراین اگر شخص بخواهید به دادگاه مراجعه کند که آیا مهلت اعتراض درباره امور اراضی چقدر است و بخواهد با استفاده از  قانون 1342 این کار را انجام دهد ، نمی تواند به نتیجه ای مطلوب برسد . بنابراین باید از وکیل ملکی استفاده کند که به تمام تغییرات و آیین نامه های که در این زمینه تصویب شده ، آشنایی کامل داشته باشد . وکیل ملکی باید درباره آیین نامه و بخش نامه های که در این مورد وجود دارد ، اطلاع کامل داشته و آنها را مورد مطالعه قرار دهد . محبوبه حجتیان یکی از بهترین وکیل های امور اراضی است که پرونده های زیادی درباره تخلفات و کلاهبرداری های امور ملکی را به موفقیت رسانده است .

تفسیر عکس هوایی

تفسیر عکس هوایی، موردی است که در پرونده های امور ملکی و اراضی بسیار اهمیت دارد. بنابراین در این مورد باید بدانید از آنجایی که عکس های هوایی در مقیاس های مختلف گرفته می شود  ، تفسیر آن باید توسط کارشناس حرفه ای انجام شود . این نوع کارشناسان بسیار اندک هستند و کار آنها نیاز به تخصص ویژه دارد . یک کارشناس معمولی نمی تواند این کار را انجام دهد ، مگر اینکه در زمینه تفسیر عکس هوایی تخصص کامل را داشته باشد . به همین علت در پرونده های حقوقی ملکی و امور اراضی متاسفانه نداشتن علم کافی قاضی در این مورد و اینکه کاملا بحث تخصصی است ، موجب افزایش سوءاستفاده و تشخیص نادرست می شود . بنابراین با توجه موارد بیان شده ، دفاع از حق شما در خصوصی پرونده های ملکی و امور اراضی تنها توسط یک وکیل پایه یک دادگستری که در این زمینه تجربه دارد ، امکان پذیر خواهد بود .

برای مشاوره حقوقی با موسسه حقوقی محبوبه حجتیان وکیل پایه یک و متخصص امور ملکی می توانید با شماره تلفن  09121584013 تماس حاصل فرمایید .

اینکه قضات محترم و کارشناسنان صرفا بر مبنای عکس هوایی برای پرونده های امور ملکی تصمیم گیری می کنند ، بسیار خوب است ، ولی باعث می شود که حقوق افراد جامعه مورد تبعیض قرار گیرد . به این صورت که ملکی که برای شخص نیست ، به تملک شخصی داده شود یا اینکه ملکی که متعلق به یک فرد است ، از تملک آن خارج شود .

استناد به عکس هوایی مستند قوی نخواهد بود و در رویه قضایی باید تمام آثار مهم مورد نظر قرار گیرد . به همین علت می توان بیان کرد که قاضی باید در این زمینه بررسی های لازم را انجام دهد و عکس هوایی هیچ علمی یقینی برای قاضی ایجاد نخواهد کرد . همچنین علم قاضی باید وابسته به صحبت کارشناس امور اراضی و وکیل حقوقی ملکی باشد . استفاده تنها از عکس هوایی ، خطای دادرسی را افزایش داده و عدالت در دادرسی را زیر سوال می برد. بنابراین می توان با مشاوره گرفتن از یک وکیل با تجربه در امور ملکی، به شما برای موفقیت پرونده های حقوقی کمک می کند .

نکته قابل بررسی دیگر درباره عکس هوایی این است که عکس های هوایی با مقیاس های کاملا متفاوت انجام می شود . بنابراین امکان زوم کردن آن بسیار سخت است و تحلیل آن به مراتب سخت تر خواهد بود ، نمی توان فقط با یک عکس هوایی حقوق افراد را مورد بررسی قرار داد و قطعا این معیار ، معیار عادلانه ای نخواهد بود . پیشنهاد می شود برای به موفقیت رسیدن تمام پرونده های مربوط به امور اراضی و ملکی از محبوبه حجتیان که یکی از بهترین وکلای با تجربه در این زمینه است، استفاده کنید .

11

 

اصلاح هندسی

اصلاح هندسی، یکی از مواردی است که به تازگی وارد سیستم بررسی پرونده های امور اراضی شده است . اصلاح هندسی به این مورد می پردازد که در یک نقشه کشیده شده حدود اربعه باید در قالب هندسی درست باشد . بنابراین اگر قرار باشد که به صورتی تعریف شود که مرزها دقیقا تفکیک نشود و به صورتی باشد که حدود ارابعه اراضی با یکدیگر تداخل داشته باشند ، در صدور سند به مشکل برمی خورند . به همین دلیل باید سعی شود که اصلاح هندسی به طور دقیق در حد تعریفی که وجود دارد، انجام شود.

در قانونی که برای امور اراضی در سال 1342 مصوب شده ، مستثنیات آن مشخص شده است ، برای اشکال هندسی نیز باید نقشه امور اراضی و مستثنیات آن مشخص شود . این کار بسیار رایج است و نیاز به اشکال هندسی نخواهد بود ، مگر در مواردی که لازم و ضروری باشد ، نباید به خاطر حل یک سری مسائل،  حقوق اشخاص مورد تبعیض و تفریط قرار گیرد. اصلاح هندسی همان طور که از اسم آن مشخص است باید منجر به اصلاح هندسی یک زمین شود ، نه اینکه به طور کلی حقوق یک شخص را پایمال کند .

در این مورد می توان بیان کرد که اصلاح هندسی موردی نیست که بتوان از طریق آن احقاق حق انجام شود و حقوق افراد را در قالب آن تبیین کرد . برای حل این نوع مشکلات می توانید از مشاوره حقوقی وکیل ملکی محبوبه حجتیان که در زمینه امور اراضی تجربه و دانش کافی دارد ، استفاده کنید .    

 

12

 

بهترین وکیل امور اراضی

برای انجام تمام امور حقوقی مربوط به اراضی باید از وکیل ملکی با تجربه استفاده شود ؛ زیرا تنها او می تواند به شما در این زمینه کمک کند . محبوبه حجتیان می تواند حقانیت شما را در پرونده های حقوقی به اثبات برساند .

موسسه حقوقی محبوبه حجتیان به جز وکالت در زمینه امور ملکی ، وکالت در تمام زمینه های حقوقی مانند طلاق ، خانواده ، کیفری ، وکیل پزشکی و جنایی را به صورت کاملا حرفه ای انجام می دهد .  

برای کسب درآمد بیشتر و ارتقای کسب و کار خود با مشاوران شرکت طراحی سایت کارنیل وب تماس بگیرید .

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر