سایت شماره یک:

 

وجود شیرآلات در انواع صنایع، درست مانند دیوار برای خانه است. این قضیه را همه می‌دانند؛ اما انتخاب نوع این محصولات برای کاربرد مورد نظر شما، چیزیست که کمتر کسی از آن آگاهی دارد. مثلا هنگام خرید شیرآلات چدنی ، آیا می‌دانید که موارد استفاده آن‌ها چیست و چرا باید از انواع چدنی استفاده کرد؟

شاید از نگاه عموم شیرها کارآیی یکسانی دارند؛ اما برای کسانی که پروژه‌های مختلف صنعتی را در دست دارند، آگاهی از این ویژگی‌ها در اولویت است. مدیران موفق همیشه بر اطلاعات کاربردی حیطه فعالیت خود مسلط هستند و همواره برای پیشرفت در آن تلاش می‌کنند. این قانون برای تمام مدیران صدق می‌کند.

بنابراین اصلا فرقی ندارد که مدیر پروژه‌ای بزرگ هستید یا برای خرید شیرآلات چدنی سازه‌ای کوچک اقدام کرده‌اید، اطلاع درباره این محصول به انتخاب درست آن منجر می‌شود. شما نیز اگر از خریدارانی هستید که انجام هرچه بهتر یک پروژه برایتان در اولویت است،‌ در این مقاله ما را همراهی کنید. ما قصد داریم درباره دلیل خرید شیرآلات چدنی، ویژگی‌ها،‌ استفاده‌هایی که دارند و مطالب مرتبط دیگر صحبت کنیم.

 

چرا باید شیرآلات چدنی بخریم؟

شاید این سؤال به‌نظرتان عجیب برسد؛ ولی با کمی دقت متوجه خواهید شد که پاسخ آن اهمیت دارد. اگر قبل از خرید هر محصولی از خود چنین سؤالی بپرسیم، برای خرید یا نخریدن آن قاطعیت بیشتری خواهیم داشت. با مطرح‌شدن این سؤال مثلا برای خرید شیرآلات چدنی از خود می‌پرسیم:

کاربردهای این محصول برای من چیست؟

این محصول چه جنسی دارد؟

این محصول چه ویژگی‌هایی دارد و مزایا و معایب آن چیست؟

معایب و مزایای محصول تا چه اندازه برای من اهمیت دارد؟

در صورت نیاز، چه محصولاتی را می‌توانم جایگزین آن کنم؟

آیا هزینه‌های خرید شیرآلات چدنی با کیفیت آن،‌تناسب دارد؟

آیا به‌جای خرید شیرآلات چدنی، گزینه دیگری هم وجود دارد؟

همانطور که می‌بینید با پاسخ‌دادن یه همین چند سؤال، متوجه می‌شوید که تا چه حد درباره محصول آگاهی دارید. این آگاهی، در انتخابِ صحیح شما تأثیری اساسی دارد.

 

شیرآلات چدنی چه هستند؟

شیرآلات چدنی همانطور که از نامشان هم بر می‌آید، زیرمجموعه‌ای از انواع شیرآلات هستند. این محصولات برای تنظیم میزان انتقال مایعات یا گازها در لوله‌کشی‌ها استفاده می‌شوند. به بیان دیگر برای بازوبسته‌کردن، تنظیم و کنترل عبور مایعات و سیالات موجود در لوله‌ها از شیرآلات استفاده می‌شود.

شیرآلات را بر اساس ویژگی‌های مختلفی چون جنس، چگونگی اتصال به لوله‌ها، اندازه، عملکرد و کاربردی که در صنعت دارند، به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنند.

انواع شیر آلات بر اساس جنس بدنه:

۱. شیرآلات چدنی

۲. شیرآلات فولادی

۳. شیرآلات برنجی

انواع چدنی با جنسی از چدن و ترکیبی از آهن، کربن و سیلیسیم ویژگی‌های ساختاری متفاوتی ارائه می‌دهند که آن‌ها را از دیگر انواع شیر متمایز می‌کند.

 

کاربردهای شیرآلات چدنی چیست؟

14

 

 

شیرآلات چدنی در لوله‌کشی‌های انتقال آب، لوله‌کشی‌های فاضلابی و در صنایع پالایشگاهی بیشترین کاربرد را دارند. این محصولات خود انواع مختلفی چون شیر کشویی، شیر پروانه‌ای، شیر یک‌طرفه و شیر صافی دارند.

 

شیر فلکه کشویی

شیرهای فلکه کشویی در لوله‌های بلند و برای قطع‌ووصل جریان استفاده می‌شود. این گروه از سه قسمت بدنه، سرپوش و محور تشکیل شده‌اند و دو زیرگروه به نام‌های شیر فلکه زبانه فلزی و شیر فلکه زبانه لاستیکی دارند. شیر فلکه کشویی زبانه لاستیکی میراب از محصولاتی است که در این گروه قرار می‌گیرد.

 

شیر یک‌طرفه

شیرهای یک‌طرفه به‌صورت خودکار عمل می‌کنند و لازم نیست اپراتوری آن‌ها را کنترل کند. این گروه از شیرآلات چدنی دارای دو دهانه، یکی برای ورود سیال و دیگری برای خروج آن هستند. آن‌ها که با نام شیر خودکار نیز شهرت دارند، برای جلوگیری از بازگشت جریان سیال استفاده می‌شوند. شیر یک‌طرفه (خودکار) دریچه‌ای میراب را می‌توانیم از نمونه‌های پرکاربرد این گروه بدانیم.

 

شیر پروانه‌ای

شیرهای پروانه‌ای طراحی ساده‌ای دارند. آن ها از دو قسمت بدنه و صفحه مدور (دیسک) تشکیل شده‌اند. معمولا در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و لوله‌کشی آب و فاضلاب استفاده دارند و آب‌بندی کامل ارائه می‌دهند. از این گروه می‌توانیم به شیر پروانه‌ای (ویفری) اهرمی میراب اشاره کنیم.

 

شیر صافی

نحوه عملکرد شیر صافی چدنی به این صورت است که اگر جسم زائدی وارد خطوط لوله گردد، به‌وسیله توری مانع عبور آن‌ شده و سیال عاری از هرگونه مواد زائد می‌شود. از نمونه‌های این گروه نیز شیر صافی تیپ Y میراب، نمونه‌ای پرکاربرد است.

 

همانطور که مشخص است در زمان خرید شیرآلات چدنی با محصولات گوناگونی مواجه می‌شوید که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. با این اوصاف کاربردهای شیرآلات چدنی نیز متنوع است؛ اما در کل این محصولات در صنایع مختلفی چون موارد زیر استفاده می‌شوند:

  • صنعت نفت
  • صنعت گاز و پتروشیمی
  • پروژه‌های آب‌رسانی
  • آب و فاضلاب
  • سیستم موتورخانه
  • تأسیسات ساختمانی
  • نیروگاه‌ها و کارخانجات

 

ویژگی‌های شیرآلات چدنی

15

 

 

با تعریفی ساده از ویژگی‌های هر محصول می‌توانید قاطعانه تصمیم بگیرید که آیا این محصول نیاز پروژه را برآورده می‌کند یا خیر. از ویژگی‌های شیرآلات چدنی نیز می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • مقاوت در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • قیمت مناسب
  • استحکام در برابر اکسیده‌شدن، ساییدگی و ضربات به‌دلیل جنس چدنی
  • دارای حداقل صدا (مهم برای استفاده در شرایطی چون منازل مسکونی)
  • تنوع فراوان و گستردگی کاربرد

همین چند ویژگی، کاربرد فراوان این شیرآلات و پرفروش‌بودن آن‌ها را توجیه می‌کند.

 

 

راهکار مهم خرید شیرآلات چدنی

 

با این پیش‌زمینه در زمان خرید شیرآلات چدنی، از ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها تا حدودی اطلاع دارید. شما می‌دانید که این محصولات تنوع فراوانی دارند و باید از متخصصین اطلاعات بیشتری بگیرید که در این مقاله کوتاه نمی‌گنجد. همین قضیه بر مراجعه به مرکز فروشی معتبر تأکید دارد. در چنین مراکزی نه‌تنها می‌توانید اجناس باکیفیت را با قیمت مناسب دریافت کنید؛ بلکه قادر هستید از اطلاعات افراد متخصص در این زمینه بهره ببرید.

مراکز فروشی که خریداران به‌مرور زمان به آن‌ها اعتماد پیدا می‌کنند، از ارائه محصولات بی‌کیفیت یا محصولاتی با قیمت نامتعارف دور هستند. البته اگر شما از افراد پرمشغله‌ای هستید که زمان کافی برای یافتن و مراجعه به چنین فروشگاه‌هایی را ندارند، پیشنهاد بعدی را از دست ندهید.

 

بهترین روش خرید شیرآلات چدنی برای افراد پرمشغله

مراجعه به سایت همساز ۷۲۴ بهترین روش، چه برای افراد پرمشغله و چه دیگران است؛ چراکه سایت فروشگاهی ما تمام امکاناتی که مراکز فروش معتبر ارائه می‌دهند را در اختیارتان می‌گذارد. البته این امکانات به همین جا ختم نمی‌شود، از دیگر مزایای سایت همساز ۷۲۴ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان مشاهده محصول مد نظر خود
  • حذف ابعاد مسافت و زمان
  • مشاهده نرخ به‌روز دقیق محصولات به‌طور روزانه
  • دریافت اطلاعات لازم درباره هر محصول
  • بررسی محصولات مشابه و نوع کاربری آن‌ها
  • امکان دریافت مشاوره از متخصصان حاضر در سایت
  • امکان خرید چه به‌صورت آنلاین یا به‌صورت تلفنی
  • امکان استفاده از امکانات اینترنتی به‌صورت ۲۴ساعته

این موارد فقط گوشه‌ای از امکاناتی است که در همساز ۷۲۴ ارائه می‌شود و می‌توانید بارها و بارها از آن بهره ببرید.

 

آنچه در این مقاله درباره خرید شیرآلات چدنی گفتیم

برای خرید شیرآلات چدنی و دیگر اتصالات صنعتی باید از کاربرد و مزایای آن‌ها مطلع شوید. پس از آگاهی از این موارد در تصمیم‌گیری برای خرید به قطعیت می‌رسید. البته نباید از قلم انداخت که خرید چنین محصولاتی از مراکز فروش معتبر اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

اگر در بین این مراکز به سایت فروش آنلاین نیز مراجعه کنید، می توانید در هر لحظه و هرجا از بین محصولات مختلف، انواع دلخواه را بخرید. چنین مراکزی به‌طور دقیق قیمت روز محصولات خود را ارائه می‌دهند و شما را از دردسرهای اضافه خلاص می‌کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر