سایت شماره یک:

 

 نظافت شهری چیست ؟ هیچ شهروندی دوست ندارد در محیطی مملو از زباله و آشغال و نیز با بویی نامطبوع زندگی کند. همه ما روزانه در تلاش هستیم تا خود، خانه‌ها، لباس‌ها، وسایل، اتومبیل مان را تمیز‌کنیم. هیچ کسی بی نظمی را نمی پسندد و نمی تواند در یک خانه کثیف زندگی کند. پس چطور خواهد توانست در یک شهر کثیف و نامرتب زندگی کند؟ پس، این وظیفه هر فردی و مسئولان شهری است که شهر را تمیز نگه دارند. نه فقط برای خود، بلکه برای کسانی که به دیدن شهر می‌آیند و حتی برای نسل‌های آینده.

 

خدمات و نظافت شهری

یکی از وظایف بزرگ و مهم شهرداری ها حفظ نظافت و زیبایی شهر است. شهر پاک تر موجب کیفیت بهتر زندگی مردم می شود. مراقبت خوب و پاکیزه نگه داشتن فضا های بیرونی باعث می شود زندگی شهری برای ساکنان لذت بخش تر شده و برای مسافران بار اول حس خوبی را تجربه می کنند. پاکیزه و زیبا نگه داشتن یک شهر در تمام طول سال، مقدار کار زیادی را در فضاهای بیرونی مختلف می طلبد. با دستگاه های جدید، می توان استحکام ماشین های تخصصی و انعطاف پذیری بالای ماشین های چند منظوره را فهمید. این دستگاه ها امکان انطباق با هر گونه شرایط آب و هوایی را دارند. استفاده از دستگاه های تخصصی برای فضای بیرونی بهره وری، هزینه و نتایج را به میزان قابل توجهی بهینه می نماید. دستگاه های جدید توانایی جارو زدن، نظافت خیابان، کنترل علف های هرز، مراقبت از فضای سبز و برف روبی را می توانند انجام دهند.

 

نظافت با سوییپر خیابانی

تجهیزات و ماشین های نظافت مکانیزه شهری به دلیل داشتن ابعاد بزرگ و مجهز بودن به مخازن نگهداری زباله حجیم، بهترین تجهیزات مکانیزه برای تمیز کردن محوطه های وسیع شهری هستند. این تجهیزات قادرند انواع آلودگی های ریز و درشت را از سطح معابر، جاده ها و محوطه صنایع جمع آوری نمایند و از پراکندگی بیشتر این آلودگی ها در محیط جلوگیری کنند. استفاده از ماشین نظافت صنعتی در محوطه کارخانجات صنعتی، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش نیاز به نیرو های خدماتی را به همراه دارد. به کار گیری این تجهیزات، افزایش ایمنی محیط صنعتی را به همراه خواهد داشت. مهم ترین مزیت کاربرد دستگاه سوییپر شهری در نظافت قابلیت ارائه کیفیت بالای نظافت در مدت زمان کوتاه است.

 11

مزایای نظافت با سوییپر خیابانی خودرویی

دستگاه جاروی شهری و خیابانی جهت نظافت و خاکروبی سطح زمین در محیط های وسیع به کار می رود و از ویژگی هایی برخوردار است که دستگاه را به یک ابزار تمام عیار برای تمیز کردن خیابان ها و جاده تبدیل می نماید. از مهم ترین مشخصه های بارز سوییپر شهری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سرعت عمل بالا
  • کیفیت بسیار بالا در نظافت
  • محافظت از کاربر در برابر آلاینده ها
  • جمع آوری توده های زباله با استفاده از خرطومی مکش
  • جمع آوری انواع زباله های کوچک و بزرگ
  • پاشش آب جهت جلوگیری از انتشار گرد و خاک
  • نظافت دائم و پیوسته

 

کاربردهای دستگاه سوییپر خیابانی

جهت نظافت سطح زمین به وسیله جاروی شهری محدودیتی وجود ندارد و همه محوطه های بزرگ و یا متوسط به وسیله آن قابل نظافت و خاکروبی خواهند بود.

  • خیابان ها
  • جاده ها
  • پارکینگ ها
  • پارک ها
  • محوطه کارخانه ها
  • شهرک های صنعتی
  • محوطه مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی
  • و سایر فضاهای شهری

 

دستگاه های نظافت شهری مناسب شهرداری ها

 12

 

  

ماشین آلات و تجهیزات نظافت صنعتی برای راهپیمایی 22 بهمن

مراسم راهپیمایی 22 بهمن نیروها، تجهیزات و ماشین آلات در 5 پهنه جهت پاکسازی مسیرهای راهپیمایی 22بهمن در تهران مستقر خواهند شد و جمع آوری و حمل پسماند و خدمات نظافتی مکانیزه و غیرمکانیزه مسیر راهپیمایی نیز با بیش از 2000 نیروی انسانی و تعداد 173 دستگاه ماشین آلات، ادوات و تجهیزات سوییپر و ... در پهنه های تعیین شده انجام می شود که به نظافت و پاکیزه سازی مسیر راهپیمایی 22 بهمن قبل، حین و بعد از مراسم می پردازند.

 

 

 

 

مزایای تمیز نگه داشتن یک شهر :

 

تقویت گردشگری

گردشگری باعث رشد اقتصادی در یک کشور می‌ گرد. گردشگران جذب شهرهایی زیبا و غنی از معماری تاریخی می شوند. آلودگی شهر تاثیری منفی بر فرهنگ و شیوه زندگی‌ گذاشته و مانع از حضور گردشگران و مسافران برای دیدن شهر می شود. این امر در کل می ‌تواند بر فعالیت ‌های اقتصادی هم تاثیر بگذارد.

 

ارتقای سلامت جامعه

همه ما آگاه هستیم که تجمع زباله‌ها و مواد زائد و نیز عدم دفن بهداشتی آنها باعث حضور حشراتی مثل پشه و مگس شده و درنتیجه بیماری‌ هایی همچون آبله ‌مرغان، مالاریا، زردی و بسیاری بیماری‌های مسری دیگر، بیشتر می ‌شود. بنابراین با جلوگیری از جمع شدن زباله و حفظ تمیزی شهر می توان از بروز بیماری‌ های مسری نیز جلوگیری نمود. این نکات با جایگاه مهم اهمیت تمیز بودن شهر رابطه مستقیم دارد.

 

حفظ و نگهداری محیط‌ زیست

انداختن مواد زائدی همچون قوطی ‌های پلاستیکی، نایلون های بسته ‌بندی و ظروف یکبار مصرف و … در پارک‌ها و سایر مکان‌های عمومی باعث کم شدن ارزش و زیبایی محیط می شود. از آنجایی که این مواد، تجزیه پذیر نیستند، موجب افت کیفیت خاک می‌ شوند. در بخش زیبایی شناسی فضای شهری بیشتر بخوانید.

 

استفاده نسل ‌های آینده

اگر نسل ما اندوخته ‌های طبیعی خود را تخریب کند و به ابنیه، اماکن، آثار باستانی و مناظر طبیعی صدمه بزند، نسل‌ های بعدی دیگر هیچ تصوری از فرهنگ و تاریخ نداشته و هیچ منظره طبیعی خوبی برای لذت بردن نخواهند داشت.

 

جذب شرکت‌ های بین‌المللی

تاسیس شرکت‌های خارجی در یک شهر نه تنها موجب رشد اقتصادی آن شهر شده بلکه باعث کاهش مالیات‌ها و هزینه تولید شده و موقعیت های شغلی بهتر و بیشتری در شهر ایجاد می گردد. اهمیت نظافت شهر و زیبایی شهرکمک می ‌کند تا این شرکت‌های چند ملیتی بیشتر راغب به سرمایه‌ گذاری در شهر گردند.

 

کسب فرصت‌های شغلی بیشتر

گفتنی است هر چه شرکت‌های بین‌المللی بیشتر تمایل به سرمایه گذاری شوند، فرصت‌های شغلی بیشتری برای ساکنین آن شهر ایجاد می گردد. از این رو هر چه افراد بیشتری در شهر شاغل باشند، میزان فقر و بی سوادی بیشتر کاهش می ‌یابد و شهر از نظر اقتصادی و از نظر اجتماعی ترقی بیشتری خواهد نمود.

 

بالاتر بردن درجه شهر در عرصه بین‌ المللی

هرچه فرصت‌های شغلی، سواد مردم و کاهش فقر در یک جامعه بیشتر باشد، نرخ مالیات، تسهیلات آموزشی و بهداشتی و سلامتی بالاتر خواهد رفت. از این رو یک شهر زمانی در درجه ‌بندی‌های جهانی پیشرفت می نماید که از نظر اقتصادی، اجتماعی و صنعتی رشد قابل ‌توجهی کسب کرده باشد. که یکی از روش های افزایش این پیشرفت، زیباسازی شهر و جذب سرمایه گذار و همچنین اهمیت به نظافت شهر است.

13

 

ترویج خصوصیات اخلاقی خوب در میان شهروندان

کمک و همکاری در حفظ تمیزی و اهمیت نظافت شهر، افراد شهر را مسئولیت ‌پذیر، تمیز، مهربان و فروتن نموده و باعث کسب موفقیت های بزرگتری در جامعه می شود.

 

حفظ آثار باستانی

حکاکی و ایجاد خدشه بر روی دیوارهای آثار باستانی و ابنیه قدیمی و ریختن زباله در این اماکن تاریخی هم منجر به ازبین فرهنگ کشور شده و دیگر آثار ارزشمندی برای خود، نسل های بعدی و گردشگران شهر باقی نخواهد گذاشت.

 

مشاوره رایگان  شرکت نظافت صنعتی و نظافت شهری

 

اتحاد صنعت صدرا

 

۰۲۱-۴۵۹۴۷۰۰۰

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر