در دنیای کسب و کار و برندسازی امروز، قدرت برندسازی و اهمیت شناسنامه دار کردن کسب و کار بصورت دیجیتال با داشتن یک وبسایت معرفی شخصی یا شرکتی واضح است. اکثر افراد مشهور، هنرمندان، سیاستمداران، ورزشکاران، صنعتگران، مکانیک ها، متخصصان تاسیسات و تعمیرات، مدرسان و اساتید دانشگاه ها، پزشکان، روانشناسان، و مشاوران کسب و کار، بازاریابی، فروش و تبلیغات برای برندسازی شخصی خود، دارای وبسایت شخصی و رسمی هستند که در آن به معرفی خود می پردازند. وبسایت های شخصی علاوه بر معرفی شخص به معرفی خدمات قابل ارائه توسط ایشان بسیار موثر است. حال به این سوال می پردازیم: چرا وب سایت مهم است؟

سایت شماره یک:

 

چرا وب سایت های شخصی مهم است؟

امروزه، بسیاری از کاربران اینترنتی، برای اینکه شخصی را بشناسند و یا از ورزشکار و هنرمند محبوب خود مطلع شود و در باره ایشان بیشتر بخوانند به وبسایت ایشان و دنبال خبر ها در باره او در اینترنت به جستجو می پردازند. یک مثال ساده یک مدرس زبان ممکن است بسیار سرشناس و محبوب باشد و در آموزشگاه های زبان او را به حسن مهارت و شهرت بشناسند، این فرد توسط شاگردان راضی خود به صورت دهان به دهان به دیگران معرفی می شوند. ولیکن فردی که با ایشان آشنایی کافی ندارد ممکن است از روی کنجکاوی و یا به دلیل آشنایی بیشتر با ایشان بخواهد در اینترنت به جستجوی نام ایشان بپردازد و در مورد ایشان بیشتر بخواند. این امر مهم بودن داشتن یک وب سایت معرفی افراد حرفه ای را نشان می دهد.

 

اهمیت وب سایت های شرکتی از دیدگاه دکتر سازمند

یاشا سازمند با نقل خاطراتی تاکید می کند که داشتن وب سایت برای کسب و کار ها، شرکت ها و سازمان ها و حتی برای مصاحبه های شغلی، و آشنایی با شرکت های بخش خصوصی قبل از مصاحبه کاری، نیز اهمیت خاصی دارد.. ایشان می گوید، به یاد دارم زمانی که به دنبال شغل بودم و به شرکت های مختلف برای مصاحبه شغلی می رفتم. همیشه خودم را برای مصاحبه آماده می کردم و اولین قدم این بود که با فعالیت شرکت، خدمات شرکت، حوزه مورد نیاز آن و حتی آدرس و موقعیت و همکاران و مدیران احتمالی خودم در شرکت در وب سایت های اینترنتی می خواندم. جالب آنجاست که در بسیاری از موارد فرد مصاحبه کننده نیز از بنده انتظار داشت که قبلا به وبسایت شرکت مراجعه کرده باشم و قسمت های درباره ما، آدرس و تماس با ما، همکاران ما، فعالیت ها و خدمات و غیره را مطالعه کرده باشم. علاوه بر این بر کسی پوشیده نیست که شرکت ها، و کسب و کار های برای ایجاد و گسترش یک کانال فروش جدید به غیر از فروش سنتی به کانال فروش اینترنتی نیاز دارند. ایشان در بسیاری موارد که مشاور فروش کسب و کار ها بوده است اولین موردی که بررسی کرده اند کانال فروش اینترنتی کسب و کار ها بوده است.

5

بنابراین داشتن وبسایت نه تنها برای شرکت ها و کسب و کار ها مهم است، بلکه داشتن یک وب سایت شخصی برای افراد حرفه ای جهت معرفی خود و خدمات خود از قبیل خدمات تدریس، تعمیر، آموزش و غیره نیز مهم می باشد. جهت مشاهده قیمت های طراحی وبسایت با وردپرس می توانید در اینترنت جستجو کنید و یک فرد حرفه ای و یا شرکت مناسب را برای این کار انتخاب نمایید. یاشا سازمند، مدیر عامل و عضو هیت مدیره شرکت آکام آتا منطقه آزاد انزلی (سهامی خاص)، به عنوان یک متخصص و مشاور دیجیتال مارکتینگ، داشتن یک وب سایت را برای تمامی افراد حرفه ای که می خواهند خدمات خود را ارائه دهند و در فضای دیجیتال خود را معرفی نمایند امری مهم و تاثیر گذار می داند.

 

یاشا سازمند، مهندس مکانیک (گرایش طراحی جامدات)، کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) مدیریت کسب و کار (MBA) از دانشگاه علوم و مدیریت کشور مالزی، و دکترای حرفه ای مدیریت کسب و کار (DBA) می باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر