بالیاژ، یک تکنیک رنگ آمیزی مو است، که اولین بار حدود 10 سال پیش در صنعت رنگ مو رایج شد. این یک تکنیک همه کاره است که تقریباً روی هر نوع مویی قابل استفاده است و نتایجی در محدوده بسیار ظریف تا چشمگیری را ارائه می‌دهد. با این حال، اگر قبلا هرگز موهای خود را رنگ نکرده‌اید، یا مطمئن نیستید که آیا بالیاژ برای شما مناسب است یا خیر، مطالعه این مقاله برای شما مفید است! برای به دست آوردن بهترین نتایج از این سبک، داشتن درک روشنی از آنچه بالیاژ مستلزم آن است، لازم می‌باشد. این مقاله همه چیزهایی را که باید قبل از انجام بالیاژ بدانید را توضیح می‌دهد: بالیاژ چیست و چه تفاوتی با سایر تکنیک‌های رنگ‌آمیزی مو دارد، مزایا و معایب احتمالی آن، کدام است.

سایت شماره یک:

 

بالیاژ مو چیست؟

همه در مورد بالیاژ صحبت می‌کنند، از مشتریان گرفته تا رسانه‌های اجتماعی. روش بالیاژ فرانسوی، اولین بار در سال 1960 در یک آرایشگاه در پاریس آغاز شد. به طور سنتی، از فویل‌ها برای جدا کردن بخش‌های مو به منظور روشن کردن آن‌ها استفاده می‌شود، در حالی که بالیاژ مو (از کلمه فرانسوی "balayer" به معنی "جارو کردن") می‌آید که شامل استفاده از دست‌ها، و معمولاً با یک تخته و برس است. و در مواردی که کار با دست‌ها انجام می‌گردد، نیاز به تخصص و تجربه وجود دارد؛ به همین دلیل، یک کیت بالیاژ خریداری شده از فروشگاه، نمی‌تواند نتایجی مانند یک محصول اجرا شده در داخل سالن را ایجاد کند. 

اما چرا بالیاژ اینقدر محبوب است؟ زیرا ظاهری طبیعی دارد و هیچ بخشی به شکل راه راه مشخص از رنگ مو، دیده نمی‌شود. بالیاژ، یک رنگ ملایم، ظریف و شخصی را ارائه می‌دهد که به طور طبیعی برجسته به نظر می‌رسد. موها به طور نامحسوسی با تضاد ترکیبی رنگ بین ریشه و انتهای موها، روشن می‌شوند. 

هنگام توضیح مزایای تکنیک بالیاژ مو، ما همیشه بر فاکتور اندازه‌گیری شده آن تاکید می‌کنیم. از نوع مو گرفته تا رنگ آن، طول موها، پرپشتی، نوع کوتاهی و حالت موها، مشتریان عاشق این امر هستند که، بالیاژ به گونه‌ای طراحی شده است که شکل صورت آنها را باریک‌تر می‌کند و به چهره آنها درخشندگی می‌دهد. به‌علاوه، زنان، اغلب رنگ بالیاژ را بیشتر از رنگ یک دست موها، می‌پسندند، زیرا با روش بالیاژ، رشد مجدد ریشه، مشخص نمی‌شود. به همین دلیل است که بالیاژ موها برای همه مناسب است!

چگونه بالیاژ مو انجام می‌شود؟

چگونه موها را بالیاژ کنیم: وقتی صحبت از فرآیند بالیاژ مو، می‌شود، ممکن است برای کسانی که در این صنعت کار نمی‌کنند گیج کننده به نظر برسد، اما از طریق توضیح دادن، اطمینان به دست می‌آید. به عنوان مثال، یک پاسخ مشخص برای سوال "از کجا باید بالیاژ شروع شود؟" وجود ندارد. همه چیز به خواسته شما و هنر آرایشگر حرفه‌ای بستگی دارد.

می‌توان بالیاژ مو را از ریشه انجام داد، اما برای بالیاژ موی ظریف‌تر، بالیاژ معمولاً روی طول مو‌ها و انتهای مو تمرکز می‌کند و در حین حرکت در امتداد مو، مناطق خاصی از مو را رنگ می‌کند. بخش‌های رنگ شده، با توجه به جایی که نور باید به آن برخورد کند، با متداول‌ترین الگوهای به نام‌های "الگویV شکل "، "الگوی W شکل" " تک تک" " شکل شیب دار" و" تکه‌‌های اریب" رنگ می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با روش بالیاژ مو میتوانید با مراجعه به این مقاله مراحل بالیاژ کردن مو را به طور گام به گام مطالعه کنید.

چه مدت طول می‌کشد تا موها بالیاژ شوند؟

از ابتدا تا انتها، بالیاژ چقدر طول می‌کشد؟ باز هم پاسخ این است: "بستگی دارد". بالیاژ موها، یکی از خدمات رنگ موی بسیار شخصی است؛ در نتیجه در تک تک موارد، زمان آن متفاوت است. بالیاژ چند لایه از موها ممکن است کمتر از یک ساعت طول بکشد. اما برای یک رنگ کامل سر، با استفاده از بالیاژ، ممکن است مجبور باشید که چندین ساعت روی صندلی بنشینید.

بهترین راه برای امتحان بالیاژ چیست؟

مانند تمام روش‌‌های رنگ‌ کردن مو‌ها، قبل از اینکه روی صندلی سالن بنشینید، دو مرحله مهم باید انجام شود: انتخاب آرایشگر متخصص رنگ مو، و جمع‌آوری اطلاعات برای کار جدیدی که می‌خواهید برایتان انجام شود. با جستجو در پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی، شناسایی افرادی که به طور منظم با مشتریان خود در ارتباط هستند و رنگ‌هایی مشابه آنچه شما می‌خواهید را پست کرده‌اند، می‌توانید یک فرد حرفه‌ای مورد اعتماد پیدا کنید.

هنگامی که زمان قرار ملاقات خود را مشخص کردید، تصاویری را که شبیه رنگ موهای دلخواه شما‌ است، علامت‌گذاری کنید. ممکن است به نظر برسد که توصیف شما از رنگ دلخواهتان مفید خواهد بود، اما نسخه رنگ مویی که شما از بالیاژ عسلی در نظر دارید، می‌تواند خیلی با آنچه آرایشگر متخصص رنگ‌ شما تصور می‌کند فاصله داشته باشد. عکس‌ها را همراه خود به سالن ببرید تا دیگر در رابطه با نظر دیگران، نتیجه رنگ موی خود را به مخاطره نیاندازید.

همچنین، هنگامی که نوبت به ایجاد سایه دلخواه شما می‌رسد، مهم است که به یاد داشته باشید که با تغییر نور، رنگ موهای شما دائماً تغییر می‌کند.

گاهی اوقات خانم‌ها یک عکس را می‌بینند و موها را فقط به همان شکل، تصور می‌کنند. موهای شما، دائماً در حال حرکت هستند، بنابراین یک روز ممکن است کمی روشن‌تر به نظر برسند؛ ممکن است رنگ موهای شما، یک روز دیگر کمی کنتراست بیشتری داشته باشد.

در حالی که بسیاری از خانم‌ها از تیره به نظر رسیدن موهایشان، خرسند نمی‌شوند، تیرگی ریشه‌ها به ایجاد کنتراست کمک می‌کند و این امر، بالیاژ را بسیار چشمگیر می‌نماید.

آخرین نکته‌ای که باید در نظر داشت: شما باید ترند‌ها (مد روز) را از تکنیک بالیاژ جدا بدانید. بسیاری از مردم و حتی برخی از متخصصان، در مورد تشخیص تفاوت این دو مورد،کمی سردرگم می‌شوند.

خیلی از آرایشگران و بسیاری از مشتریان، تفاوت بین امبره و بالیاژ را درک نمی‌کنند. آنها فکر می‌کنند که این دو، یک چیز هستند، اما امبره، یک ترند(مد) است، ولی بالیاژ، یک تکنیک می‌باشد.

بالیاژ چقدر روی موها ماندگاری دارد؟

با رشد مو حدود 1.3 سانتی متر در ماه، اغلب از ما سوال می‌شود که بالیاژ مو، چقدر دوام می‌آورد. جالب اینجاست که بسیاری از مشتریان، هایلایت‌هایی را که با استفاده از تکنیک بالیاژ مو اعمال می‌شود به یک روش روشن‌کننده کامل موها ترجیح می‌دهند. این به آن دلیل است که در هنگام رشد تدریجی موها، همچنان حفظ ظاهر ظریف رنگ بالیاژ مو، امکان پذیر است.

بنابراین، یک بالیاژ خوب، باید رشد موها را نامشخص کند: شش ماه بعد، هایلایت‌های شما پایین‌تر از صورت آمده‌اند، اما همچنان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، بدون اینکه رشد ریشه قابل مشاهده باشد. در حالی که پس از یک رنگ موی کامل سر و رنگ یا هایلایت‌های سنتی با فویل، ریشه‌ها تنها چند هفته پس از رنگ‌آمیزی شروع به نمایان شدن می‌کنند و به تجدید منظم نیاز دارند.

چگونه از رنگ موی بالیاژ مراقبت و نگهداری کنیم؟

برای اینکه رنگ خود را تا زمانی که ممکن است، بین نوبت‌های آرایشگاهتان به حالت خوبی نگه دارید، از شامپو و نرم‌کننده‌ای استفاده کنید که آرایشگرتان به شما توصیه می‌کند. این شامپوها و نرم‌کننده‌ها به آرامی موها را تمیز کرده و حالت‌ می‌دهند تا به محافظت در برابر محو شدن رنگ و افزایش شادابی رنگ موی شما کمک کنند.

اگر رگه‌های بالیاژ بلوند یا خاکستری دارید و می‌خواهید به مرور زمان، قرمز نشوند، یک شامپو و نرم‌کننده ضد قرمزی انتخاب کنید. این شامپوها، رنگ قرمز مو را خنثی می‌کنند و رنگ زرد موهای بلوند و خاکستری را اصلاح می‌نمایند.

هزینه بالیاژ مو چقدر است؟

هزینه‌های متخصص بالیاژ، بسته به سالن متفاوت است، اما مهم ترین عامل، متخصص رنگ مو است؛ مهارت حرفه‌ای آرایشگر می‌تواند در هزینه‌های قرار ملاقات‌های آینده صرفه جویی نموده و مشتریان را از احساس نیاز به مراجعه مداوم و مکرر به سالن آرایش، رها کند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر