سایت شماره یک:

 

به تابلو های بزرگی که در کنار اتوبان ها، بزرگراه ها، استادیوم های ورزشی و... بر روی دکل های بزرگ نصب شده و به طور کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند، تلویزیون شهری گفته می شود.

 

اجزاء سازنده

تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن کابینت های ساخته شده در ابعاد کوچکتر که هر کدام از این بلوک ها از جزء دیگری به نام ماژول LED تشکیل می شوند.

ماژول LED

ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. اگر سایز این کابینت های کوچک باشند آنها را تابلو روان می نامند و اگر بزرگ باشد تلویزیون

کاربرد در تبلیغات محیطی

به عناصر فیزیکی که در تیررس بینندگان با قابلیت اجرای تبلیغات باشد، تبلیغات محیطی گفته می شود،مانند؛ بیلبوردها، فضای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و …

در تبلیغات محیطی مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند.

انواع از نظر کاربرد

تلویزیون های Outdoor

کاملا ضد آب بوده ،حدودا ضد ضربه هستند و به دلیل وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل، در نور آفتاب کاملا تصویرنمایش داده می شود. اغلب آن ها در فضا های باز شهری همچون بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و چهار راه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

تلویزیون های Indoor

ضد آب نبوده، معمولا آفتاب گیرندارند و کاربرد آن ها در فضاهای بسته مانند تالارها، سالن های کنفرانس، سالن فرودگاه ها ، استادیوم های ورزشی و... می باشد.

انواع از نظر ساختار

RGB

هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است .

2RGB

هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است.

دات پیچ

فاصله ی بین پیکسل ها که بر اساس میلی متر اندازه گیری شده و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل کنار می باشد. دات پیچ را با حرف P و به دنبال آن عدد نشان می دهند. به طورمثال P 15؛ یعنی فاصله مرکز تا دو پیکسل کناری 15 میلی متر می باشد.

نکته

در شرایط ویژه بین دو پیکسل واقعی تصویر، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را بسیار زیاد افزایشمی دهیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر