سایت شماره یک:

 

امارات و قطر دو کشور بسیار ثروتمند و مهم در جنوب خلیج فارس هستند که سرمایه گذاران و مهاجران ثروتمند زیادی هرساله، این دو کشور را برای زندگی و توسعه شرکت‌های تجاری خود انتخاب می‌کنند. از مهم‌ترین ویژگی‌های امارات و قطر، سطح بالای زندگی، ارزش پول ملی، کیفیت و رفاه بالا و درهای باز تجاری برای توسعه است. بیشتر جمعیت این دو کشورها را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که به دنبال حضور پر قدرت در دنیای تجارت هستند. ما در این مطلب بررسی خواهیم کرد که زندگی در امارات بهتر است یا قطر و شما به عنوان یک شهروند ایرانی بهتر است کدام یک را برای مهاجرت انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

ارزش سرمایه گذاری در امارات بیشتر است یا قطر؟

سخت است که بگوییم زندگی در کدام یک از این دو کشور درجه یک بهتر است. ایرانیان معمولاً با امارات رابطه بهتری دارند و میزان شهروندان ایرانی که در این کشور از گذشته زندگی می‌کردند بسیار بالا است. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری است که از طریق شرکت بیات گروپ می‌توانید برای دریافت ویزای طلایی امارات اقدام کنید. اما قطر نیز شرایط مشابهی دارد، تمرکز قطر بر رشد و توسعه سریع و وسیعی است که از طریق سرمایه گذاری انجام شود. هر دو کشور دارای جمعیت قابل توجهی مهاجر هستند که اکثر افراد ثروتمند را تشکیل می‌دهند. در کل به صورت سنتی ایرانیان به دلیل جمعیت ایرانی و پیوند تاریخی که با امارات دارند ترجیح می‌دهند که بین قطر و امارات. کشور امارات را برای مهاجرت انتخاب کنند.

 

مقایسه آب و هوایی

امارات و قطر به لحاظ آب و هوایی شرایط یکسانی دارند هر دو جز مناطق فوق العاده گرم محسوب می‌شوند. میانگین دمایی دو کشور حدود 42 درجه است و در زمستان‌ها 15 درجه خنک‌تر می‌شود. این بابت نمی‌توان برتری برای هیچ کدام قائل شد به لحاظ جغرافیایی و وسعت زمانی که این دو کشور را با هم مقایسه می‌کنیم، درخواهیم یافت که امارات موقعیت بهتری نسبت به قطر دارد. قطر یک شبهه جزیره بسیار کوچک است درحالی که امارات کشوری بسیار بزرگ‌تر است که موقعیت استراتژیکی بهتری دارد و خط ساحلی بزرگ‌تری از خلیج فارس را در خود جای داده است.

مقایسه هزینه زندگی در قطر و امارات

اگر دو کشور را به لحاظ هزینه زندگی بررسی کنیم می‌بینیم که در قطر هزینه زندگی پایین‌تر است. جالب است که سطح خدمات و امکانات به لحاظ زندگی، فناوری، بهداشتی، آموزشی و رفاهی آن‌قدر در این دو کشور بالا است که شاید به جرات بتوان گفت با هیچ کشوری در جهان قابل مقایسه نیست. اما در همین سطح بالا، در قطر می‌توانید با هزینه کمتری امکانات و خدمات رفاهی را دریافت کنید که از این بابت قطر بهتر است.

2

میزان حقوق و دستمزد

هرچند که مهاجرت به قطر و امارات بسیار سخت است اما این دو کشور به عنوان بهشت مهاجران در جهان محسوب می‌شوند زیرا هم امکانات کاری در قطر و امارات بسیار بالاست و هم اینکه سطح پرداخت حقوق و دستمزد تقریباً از همه جهان بیشتر است. جالب است بدانید که دی این دو کشور هیچ گونه مالیات بردرآمدی کسب نمی‌شود (برای نیروهای کاری). همچنین واحدهای پولی قطر و امارات جزو قوی‌ترین واحدهای پولی جهان است. اما درکل اگر بخواهیم یک کشور را انتخاب کنیم، باید گفت که شرایط پرداخت حقوق در امارات بسیار بهتر از پرداخت حقوق در قطر است. جالب است بدانید که نرخ بیکاری در این دو کشور بسیار پایین است اما بازهم در این بین قطر وضعیت بهتری دارد و نرخ بیکاری این کشور در حد 0.65% است.

امکانات رفاهی و خدماتی

زندگی در قطر و امارات چیزی در حد زندگی کردن در یک هتل بزرگ است. از آنجا که این دو کشور بسیار کوچک هستند و سهم نفت و گاز فراوانی از ذخایر عظیم جهانی دارند. بنابراین توانسته‌اند به سرعت کشور خود را از نظر امکانات و مسائل رفاهی در حد بالایی قرار دهند. بنابراین باید گفت که تفاوت چندانی بین امکانت رفاهی، زندگی، آموزش و درمان در این دو کشور وجود ندارد اما اگر بخواهیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم می‌توانیم بگوییم با درصد بسیار کمی، امارات دارای امکانات رفاهی بیشتر نسبت به قطر است. بیمه درمانی برای تمام شهروندان و مهاجران و خانواده‌هایشان اجباری بوده و باید همه کسانی که در این دو کشور زندگی می‌کنند تحت پوشش بیمه باشند.

3

جمعیت شناسی قطر و امارات

تراکم جمعیت در امارات حدود 1600 نفر در هر کیلومتر است درحالی که در قطر 240 نفر در هر کیلومترمربع است. یکی از دلایل آن صحرا بودن بخش عمده از این دو کشور است در کل جمعیت قطر حدود 3 میلیون نفر و جمعیت امارات حدود 10 میلیون نفر است. اما بخش زیادی از همین جمعیت کم را شهروندان خارجی این کشورها تشکیل می‌دهند. مثلاً در قطر حدود 400 هزار نفر قطری زندگی می‌کند در حالی که باقی جمعیت آن یعنی حدود 2.5 میلیون نفر را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند. قطر چهارمین کشور جهان به لحاظ سرانه درامد سالانه هر شهروند است و امارات جز 5 کشور اول است. امارات بیشتر تحت تسلط فرهنگ ایرانی قرار دارد و از دیرباز این کشور در بخش‌های مختلفی تحت کنترل ایرانیان بوده است.

 

نتیجه

برای اینکه بدانید کدام کشور بهتر است و آیا مهاجرت به امارات منطقی‌تر است یا قطر باید فاکتورهای بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهید. اما درکل می‌توان گفت برای ما ایرانیان زندگی و مهاجرت به امارات بخصوص شهر دبی بسیار مسیر آسانتری است. برای یک مهاجرت سریع و دریافت ویزای طلایی 10 ساله این کشور حداقل باید مبلغی بیش از 2 میلیون درهم را در بخش‌هایی مانند مسکن، حساب بانکی، صندوق کارآفرینی و یا ایجاد کسب و کار در این کشور سرمایه گذاری کنید. با روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می‌توانید بسیار آسان و سریع برای خودتان و کلیه اعضای خانواده خود ویزای همراه بگیرید و از امکانات زندگی و کار در کشور امارات بهره‌مند شوید. جالب است بدانید که برای دریافت و تمدید ویزا اجباری به زمان حضور در این کشور نیست و می‌توانید اصلاً در امارات ساکن نشوید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر