سایت شماره یک:

 

کامپوزیت دندان در کنار لمینت یکی از بهترین روش ها برای پوشاندن بهم ریختگی های جزئی دندان و سفید کردن آن ها است. بعد از انجام هر یک از این روش ها ممکن است افراد از نتیجه نهایی آن راضی نباشند و به هر دلیلی قصد برداشتن(ریمو) کامپوزیت یا لمینت خود را داشته باشند. اما در رابطه با لمینت این امکان وجود ندارد چرا که لمینت ها قابل ریمو نیستند و پس از نصب، تنها در صورتی که قصد جایگزین کردن لمینت جدید داشته باشید میتوانید آن را ریمو کنید. در این مطلب به موضوعاتی چون دلایل و نحوه برداشتن کامپوزیت ها، قیمت کامپوزیت دندان در مشهد، هزینه ریمو آن انجام همزمان کامپوزیت و ایمپلنت پرداخته ایم.

قیمت کامپوزیت دندان در مشهد

اولین قدم برای انجم کامپوزیت معاینه توسط پزشک است. در این مرحله اگر دندان پوسیده یا هر مشکل دیگری در رابطه با دهان و دندان داشته باشید ابتدا باید آ نرا رفع کرده و بعد برای نصب کامپوزیت ها اقدام کنید. قیمت کامپوزیت دندان در مشهد بدون در نظر گرفتن هزینه عکس برداری و درمان های جانبی، در اسفند ماه 1401 به ازای هر واحد دندان از 1 میلیون تا 2 میلیون تومان با توجه به نوع برند آن متفاوت است. برای اطلاع از به روز ترین قیمت کامپوزیت دندان در مشهد کلیک کنید. یکی از برتری های کامپوزیت نسبت به لمینت قابل ریمو بودن آن است که در ادامه درباره دلایلی که ممکن است احتیاج به ریمو کامپوزیت دندان باشد را شرح داده ایم.

 

دلایل ریمو کامپوزیت دندان

افراد به دلایل مختلف اقدام به حذف کامپوزیت های خود می‌کنند. ممکن است یک شخص به طور کلی از نتیجه کامپوزیت دندان خود رضایت کافی نداشته باشد. همچنین ممکن است با گذشت زمان کامپوزیت ها دچار تغییر رنگ شده  و یا بر اثر ضربه شکسته شده باشند در این موقعیت ها افراد درصدد ریمو کامپوزیت خود بر می آیند.

ریمو کامپوزیت دندان چگونه انجام میشود؟

برداشتن کامپوزیت دندان به روش های مختلفی انجام میشود توضیحات کامل هر یک از این روش ها را در ادامه آورده ایم:

1-حذف کامپوزیت با استفاده از ورق های سمباده

قدیمی ترین روش برداشتن ریمو کامپوزیت استفاده از ورق های سمباده است این ورقه ها به تمام سطح دندان دسترسی دارند و میتوانند با ساییدن ونیر های کامپوزیت، به طور کامل آن را از روی دندان بردارند. البته امروزه روش هایی با تکنولوژی پیشرفته تر جایگزین این راهکار شده است.

2-حذف کامپوزیت با استفاده از دریل کاربیدی

دریل های کاربیدی از سرعت بالایی برخوردارند و دندانپزشک برای عدم آسیب به مینای دندان، با اعمال فشار خفیف به سطح دندان کامپوزیت ها را جدا مکیند.

3-حذف کامپوزیت با ایر ابریژن (Air - abrasion)

یکی از پیشرفته ترین روش ها، ریمو کامپوزیت دندان با استفاده از ایر ابریژن (Air - abrasion) می باشد. با استفاده از این ابزار ذرات اکسید آلومینیوم روی دندان قرار میگیرند و بدون آسیب به مینای دندان با بالاترین دقت ممکن ونیرها از روی دندان برداشته میشوند.

24

هزینه ریمو کامپوزیت در کلینیک بارانا، بهترین دندانپزشکی مشهد در اسفند ماه 1401 به ازای هر واحد دندان 150 هزار تومان است.

جهت دریافت نوبت معاینه، مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت کامپوزیت دندان در مشهد با شماره های 09157609009 و 05137609009 تماس حاصل نمایید.

 

 

جایگزینی کامپوزیت با لمینت چگونه انجام میشود؟

اگر دلیلتان برای ریمو کامپوزیت، جایگزین کردن آن با لمینت باشد. دندانپزشک باید با احتیاط و دقت بیشتری ریمو کامپوزیت را انجام دهد. پس از جدا کردن کامپوزیت های قدیمی، در صورتی که دندان آسیبی ندیده باشد مراحل نصب طبق روال عادی نصب لمینت پیش می رود.

کامپوزیت دندان های ایمپلنت شده چگونه انجام میشود؟

یکی از سوال های رایج افرادی که قصد دارند کامپوزیت دندان انجام دهند این است که آیا روی دندان ایمپلنت یا روکش شده را میتوان کامپوزیت کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که امکان نصب کامپوزیت روی روکش وجود ندارد. اما بهترین روش برای اینکه عدم هماهنگی رنگ بین کامپوزیت و ایمپلنت دندان مشهد به وجود نیاید استفاده از روکش ها زیبایی همرنگ به کامپوزیت ها است.

25

 

ریمو روکش دندان چگونه انجام میشود؟

ریمو روکش دندان به طور کلی کار سخت و پیچیده ای نیست و دندانپزشکان با مهارت و تخصص خود میتوانند به راحتی روکش را از دندان جدا کنند.

برداشتن روکش دندان به سه روش انجام میشود. روش اول که تقریبا منسوخ شده است استفاده از ابزارهای چرخشی برای برداشتن روکش است. در این روش با استفاده از ابزارهای چرخشی با سرعت بالا، روکش از دندان جدا میشود اما این حرکت باعث شکستن و آسیب دیدن آن میشود.

راهکار دیگر برای برداشتن روکش استفاده از روش مراقبتی است. در مواقعی که نیاز داریم روکش به طور کامل و سالم از دندان جدا شود دندانپزشک باید با مهارت و تخصص خود این کار را انجام دهد. برای برداشتن روکش به این روش متخصص با استفاده از تجهیزات خاص، چسب روکش را به آرامی از بین میبرد تا کم کم روکش به صورت سالم از دندان جدا شود.

آخرین راهکار ریمو روکش دندان استفاده از روش ها نیمه مراقبتی است. در این روش دندانپزشک، با ایجاد سوراخ ریز داخل روکش، ابزارهای خود را از این طرذیق وارد روکش کرده و چسب زیر آن را تجزیه میکند. البته روکش کمی آسیب میبیند که امکان ترمیم آن وجود دارد.

کلام آخر

از آنجا که قیمت کامپوزیت دندان در مشهد نسبتا بالا است حتما قبل از انجام آن تحقیقات کافی انجام دهید. برند و رنگ کامپوزیت انتخابی و متخصص زیبایی که برای انجام این کار انتخاب میکنید، همه و همه در نتیجه نهایی و رضایت شما از کار موثرند. همچنین انجام مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان برای حفظ نتیجه ی حاصل شده بسیار مهم است. در اثر عدم رسیدگی صحیح، کامپوزیت های شما آسیب دیده و منجر به تراشیدن هزینه اضافی برای ریمو و نصب مجدد کامپوزیت میشود.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر