سایت شماره یک:

بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت، اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد مخاطبان، برندینگ و فروش محصولات به تولید محتوا نیاز پیدا می‌کنند. اگر بخواهید تولید محتوای کسب‌وکارتان را به افراد یا شرکت‌های تامین‌کننده محتوا بسپارید، باید هزینه مشخصی را برای آن بپردازید.

این روزها هیچ‌چیز باارزش و با کیفیتی ارزان به‌دست نمی‌آید، با وجود این، هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که به اهمیت و تاثیرگذاری محتواها در توسعه و رشد کسب‌و‌کارشان پِی نبرده‌اند و به‌دنبال تولید محتوای ارزان هستند.

 اگرچه قیمت را نمی‌توان معیار اصلی بر کیفیت محتوای تولید شده به‌شمار آورد، اما، فرایند تولید محتواهای با کیفیت به دانش، تخصص و زمان زیادی نیاز دارد و این موارد باعث می‌شوند که تولید محتوا هزینه پایینی نداشته باشد. به همین دلیل، هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و محتواهای ارزان هم معایب خاص خود را دارند که برخی اوقات نه‌تنها به رشد کسب‌وکاها کمک نمی‌کنند بلکه باعث آسیب‌رسیدن و ضرر هم می‌شوند.

 

در ادامه درباره سفارش تولید محتوای ارزان چه معایبی می‌تواند داشته باشد و چرا باید به هزینه محتواها از لحاظ ارزان یا گران بودن توجه کنید؟ بیشتر توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

منظور از تولید محتوای ارزان چیست؟

تولید محتوای ارزان به خلق محتوا به شکل‌های مختلف متنی، تصویری، ویدئویی، صوتی و موارد دیگر اشاره دارد که با هزینه بسیار پایینی انجام می‌شود. متداول‌ترین محتوایی که امروزه در فضای وب با آن روبه‌رو می‌شوید، محتوای متنی است. هزینه این نوع محتوا عموماً به‌صورت کلمه‌ای یا ساعتی محاسبه می‌شود.

اما همیشه محتواهای ارزان برای کسب‌وکارها سودآور نیستند. زیرا بیشتر اوقات این نوع محتواها ساختار استاندارد و مناسبی ندارند.

تولید محتوای حرفه‌ای توسط افراد متخصصی انجام می‌شود که با تجربه خود زمان زیادی را صرف خلق محتوای تخصصی و کاربرپسند می‌کنند. این افراد با ساختار مناسب محتوا اعم از نکات نگارشی و درست‌نویسی، سئویی، جمع‌آوری صحیح اطلاعات از منابع مختلف و خلق محتوای کاربرپسند آشنا هستند و با شناخت مخاطب خود زمان زیادی را برای خلق مطالب تخصصی و باکیفیت می‌کنند.

بی‌شک، محتوانویس‌های حرفه‌ای ارزش کار خود را می‌دانند و مطابق با موضوع محتوا، زمان لازم برای انجام، تجربه خود و بسیاری موارد دیگر هزینه‌ای را برای آن تعیین می‌کنند که کف استاندارد بازار نخواهد بود.

تولید محتوای ارزان؛ مورد پسند کارفرمایان و فاقد کیفیت مناسب

تمایل صاحبان کسب‌وکارها به سفارش تولید محتوای ارزان را نمی‌توان نادیده گرفت. بیشتر کارفرمایان به‌دنبال محتوای ارزان هستند و بودجه زیادی را صرف سفارش تولید محتوا نمی‌کنند. با این حال، این افراد از اثرگذاری محتوا در جذب ترافیک و جلب اعتماد مشتریان غافل هستند و نمی‌دانند محتوای ارزان عموماً توسط افراد مبتدی نوشته می‌شود که با سازوکار محتوا نویسی آشنا نیستند و صرفاً برای درآمدزایی و رفع تکلیف در مدت زمان کمی محتواها را آماده و تحویل می‌دهند. در ادامه درباره شما را معایب سفارش محتوای ارزان بیشتر آشنا می‌کنیم.

سفارش تولید محتوای ارزان چه معایبی دارد؟

سفارش تولید محتوای ارزان در کنار تمام مزیت‌های خود اعم از صرفه‌جویی در هزینه‌ها، معایبی هم دارد. این معایب به‌قدری قابل توجه و مهم هستند که نادیده‌ گرفتن‌شان می‌تواند مشکلات زیادی را برای کسب‌وکارتان به‌وجود آورد. در ادامه درباره معایب سفارش تولید محتوای ارزان بیشتر توضیح می‌دهیم.

۱. رعایت نکات سئویی محتوا را فراموش کنید

رعایت نکات سئویی محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که به‌کارگیری آن برای موتورهای جست‌وجو اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به این‌که محتواهای ارزان توسط افراد مبتدی با دانش فنی و سئویی پایین تولید می‌شوند، رعایت نکات سئو مثل رعایت چگالی کلید واژه‌های اصلی و فرعی و موارد مشابه کمتر اتفاق می‌افتد. بنابراین، محتوای مطابق با استانداردهای موتورهای جست‌وجو تولید نمی‌شود و صفحات وب‌سایت شما هم رتبه‌ای در نتایج سرچ به‌دست نمی‌آورند.

۲. درست‌نویسی و رعایت قواعد نگارشی در کار نخواهد بود

 در محتواهایی که با هزینه کم تولید می‌شوند، تولید کننده محتوا ضرورتی نمی‌بیند که قواعد نگارشی را رعایت کند و حتی بیشتر اوقات با نحوه‌ی رعایت آن نیز ناآشنا است. وجود غلط‌های املایی و رعایت نشدن قواعد نگارشی مثل استفاده از نیم‌فاصله و علائم نگارشی مثل ویرگول، نقطه، علامت سوال و… در جای مناسب در این محتواها کاملاً رایج است. در سوی مقابل، کاربران روی نوشتار محتوا مثل رعایت نکات املایی و نگارشی حساس هستند و محتواهای بی‌کیفیت با غلط‌های املایی را نمی‌پسندند. بنابراین، محتواهای ارزان و با کیفیت پایین علاوه‌بر این‌که نرخ تبدیل بسیار پایینی را رقم می‌زنند، بانس ریت بالایی را هم برای وب‌سایت شما به‌دست می‌آورند. این فاجعه است!

۳. با محتواهای جامع، کامل و جذاب خداحافظی کنید

کاربران به‌دنبال پاسخ سوال‌های خود به‌صورت جامع و کامل هستند و حوصله خواندن مطالب تکراری یا ناقص و نصفه‌‌ونیمه را ندارند. برای محتواهای با هزینه کم، زمان کافی برای تحقیق و بررسی موضوعی و تولید محتوا به‌صورت جامع و کامل صرف نشده است. بیشتر این نوع محتواها بازنویسی از سایر وب‌سایت‌ها هستند که ارزش جدیدی را خلق نمی‌کنند. بنابراین، نه‌تنها برای کاربران جذابیت موضوعی و معنایی ندارند و توجه آن‌ها را جلب نمی‌کنند. بلکه موتورهای جست‌وجو را هم مایوس خواهند کرد و ربات‌های خزنده امتیازی را به محتواهای کپی یا حتی بازنویسی‌شده نمی‌دهند. به همین دلیل، پس از انتشار محتواهای ارزان با کاربران و کراول‌های موتورهای جست‌وجو خداحافظی کنید. چرا که محتواهای بی‌کیفیت کاربران را در همان ابتدای کار فراری می‌دهند.

۴. بازنویسی یا ترجمه ترنسلیت مسئله این است

زمانی‌که از تولید کننده‌های محتوای با هزینه ارزان درخواست تولید محتوا می‌کنید، توقع تولید محتوای جذاب و کاربر پسند از منابع انگلیسی یا سایر زبان‌ها به‌صورت ساده و روان را نداشته باشید. بیشتر نویسندگان محتوا با قیمت کم، تصور می‌کنند با استفاده از Google Translate و جابه‌جا کردن کلمات می‌توانند محتوایی ساختارمند و منسجم را به سفارش‌دهنده ارائه دهند. این درحالی ست که ترجمه نامناسب و غلط این ابزار یا سایر سرویس‌های مشابه به‌راحتی کیفیت پایین محتوا را نشان می‌دهند و کاربران متوجه ترجمه ماشینی آن می‌شوند.

محتواهای بازنویسی‌شده یا ترنسلیتی از انسجام معنایی و جذابیت نوشتاری برخوردار نیستند و کاربر با توجه به سختی لحن محتوا تمایلی به مطالعه آن‌ها نخواهد داشت. بنابراین، باز همه فاجعه به‌وجود می‌آید و با خواندن یک پاراگراف از محتوا صفحه شما را ترک می‌کند و بانس ریت را به بیشترین مقدار خود می‌رساند. این یعنی وب‌سایت شما آسیب‌های جدی و خاموش تولید محتوای ارزان را کم‌کم به جان می‌خرد.

تریبون؛ تولید محتوا با هزینه مناسب و کیفیت بالا

با سفارش تولید محتوای باکیفیت می‌توانید اعتماد و رضایت کاربران را ازطریق ارائه مطالب جامع، کامل و کاربرپسند به‌دست آوردید. اما این تازه شروع ماجرا است، چرا که در محتواهای باکیفیت تمام اصول سئو رعایت‌ شده است و این‌کار به رتبه‌بندی بهتر در نتایج سرپ گوگل نیز کمک زیادی می‌کند.

تمامی محتواها با دو هدف کلی تولید می‌شوند، کسب رضایت کاربران و موتورهای جست‌وجو، درصورت تحقق این دو مورد شما به خواسته‌ی خود از سفارش تولید محتوا رسیده‌اید. از بین شرکت‌های برتر تولیدکننده محتوا، تریبون سفارشات تولید محتوا را با هزینه مناسب (نه ارزان!) و کیفیت بالا انجام می‌دهد و در فرآیند تولید محتوا برای کسب‌وکارها از افراد متخصص و با تجربه استفاده می‌کند و رعایت تمام نکات نگارشی و سئویی را در اولویت کار خود قرار داده و آن را یکی از ضروریات می‌داند.

تگ های مرتبط

ارسال نظر