سایت شماره یک:

 

آن قسمت از عملکرد کولر گازی که منجر به تولید هوای خنک و توزیع آن به محیط می شود، به عهده موتور فن داخلی کولر گازی است. مشخص است که با نبود این قطعه، خبری از هوای خنک و تهویه مطبوع نیز نخواهد بود.

عملکرد فن داخلی کولر گازی

برای فعالیت موتور فن داخلی کولر گازی سه دور کم، متوسط و زیاد تعیین شده تا بر اساس آن به وظیفه خود که توزیع سرما است عمل کند. عملکرد این قطعه به صورتی است که هوای گرمی که به کمک قطعه کویل اوپراتور به هوای خنک تبدیل می شود را به محیط پیرامون منتقل می کند.

16

انواع موتور فن داخلی کولر گازی

در حالت کلی موتور فن داخلی کولر گازی به دو دسته موتور فن یونیت خارجی و موتور فن یونیت داخلی تقسیم بندی می شوند. تفاوت آنها در میزان وات موتور است در واقع میزان وات مورد استفاده در موتور فن های یونیت داخلی از 10 وات تا 60 وات است. این تغییر وات که برای موتور فن یونیت داخلی در نظر گرفته می شود، بر اساس ظرفیت کولر گازی خانگی یا صنعتی انتخاب می شود. این تغییر برای ایجاد تناسب بین حجم هوای مورد نیاز کولر با ظرفیت موتور می باشد. در طرف دیگر که موتور فن های یونیت خارجی وجود دارند، این ظرفیت بیشتر می شود و موتورهای مختلفی را با توان ظرفیت 30 وات تا 250 وات در بازار عرضه می شوند.

17

3 ویژگی مهم موتور فن کولر گازی

موتور فن داخلی کولر گازی یکی از مهم ترین قطعات کولر گازی محسوب می شود. این قطعه را باید با دید کارشناسی و فنی و با راهنمایی مشاور و یا فرد متخصصی تهیه کنید در غیر این صورت ممکن است پاسخگوی توان و ظرفیت کولر گازی شما نباشد.

  1. میزان توان تولیدی: میزان توان تولیدی یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید موتور فن داخلی کولر گازی محسوب می شود که قدرت موتور فن را تعیین می کند و بسته به تغییر توان که با نماد W نشان داده می شود، قیمت این قطعه نیز متفاوت خواهد بود.
  2. مقدار آمپر کارکرد موتور: آمپر موتور در دستگاه های مختلف متفاوت است اما آنچه در موتور فن های کولر گازی نشان می دهد بسیار کم و حدود 1 آمپر است.
  3. سرعت چرخش فن موتور: سرعت چرخش فن موتور یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید موتور فن داخلی کولر گازی، می باشد. سرعت چرخش موتور بر حسب نیاز و درخواست کاربر می تواند تغییر کند اینکه از آن برای برودت استفاده کنید و یا گرما، در این بخش مشخص می شود. این فاکتور در ارتباط مستقیم با نیاز دستگاه سرمایشی و چگونگی طراحی پروانه فن مرتبط، است. در صورتی که از مشاوری متخصص کمک بگیرید، اعلام می‌شود موتور فن های AC توانایی حداکثر دور چرخش را تا 1650 دور در دقیقه دارند. از آنجا که سرعت چرخش به وزن پروانه بستگی دارد، هر چه سرعت بیشتر باشد وزن پروانه فن نیز باید کمتر باشد.

18

دلایل خرابی موتور فن داخلی کولر

اگر در هر زمان از فعالیت کولر گازی، برای تنظیم هوای خنک مشکلی ایجاد شد، مطئمناً مشکلی در موتور فن داخلی کولر گازی به وجود آمده است. کثیف بودن موتور بلوور فن اسپلیت یا خرابی آن، خرابی سنسور دما، سوختگی سیم پیچ ها، ساییدگی بلبرینگ داخلی، وجود ایراداتی در سوئیچ چند حالته از جمله مواردی هستند که باعث خرابی و یا ایجاد اختلال در موتور فن داخلی کولر گازی می شوند.

خرید موتور فن داخلی کولر گازی از آن دست مواردی محسوب می شود که نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تیم هرمس پارت تماس بگیرید.

19

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر