بینی انسان نه تنها یک عملکرد تنفسی، بلکه عملکرد زیبایی شناختی ویژه ای را نیز انجام می دهد. مثل برجسته ترین و بیرون زده ترین ناحیه صورت. در چنین مواقعی، جراحی پلاستیک به کمک می آید واندازه مورد نظر بینی طراحی شده که رینو پلاستی نام دارد.

سایت شماره یک:

 

 

شانس شما برای یک تحول جادویی

 

این عمل حاوی مدل سازی مصنوعی چارچوب استخوانی-غضروفی و ​​بافت های نرم بینی است که پارامترهای لازم را به آن می دهد. جراحی بینی یکی از پیچیده ترین و متداول ترین مداخلات روی صورت است و نیاز به مهارت ویژه ای از جانب پزشک متخصص جراح دارد. وظیفه عمده و اصلی پزشک این است که که اطمینان یابد ظاهر شما تا حد امکان به ظاهر مورد نظر و دلخواه شما نزدیک است و آثار عمل انجام شده برای دیگران نامرئی است.

 

انواع مختلفی از جراحی بینی وجود دارد. این روش با توجه به روش کار پزشک متخصص جراح زیبایی متفاوت است:

 

یک برش در خارج، در امتداد سپتوم بینی ایجاد می گردد. این گزینه از نظر فنی ساده تر می باشد و گزینه های بیشتری را به جراح می دهد. اما پس از عمل یک جای زخم باقی می ماند که حتی پس از بهبودی کامل نیز قابل دیدن می باشد. در کلینیک ما از این روش به طور معمول استفاده نمی گردد.

در روش بسته تمام برش ها در حفره بینی قرار دارند. این کار با پشتیبانی آندوسکوپی انجام می گردد که به پزشک اجازه می دهد تمام اقدامات خود را به صورت واضح و بصری مورد نظارت قرار دهد. جراحی بینی بسته از لحاظ فنی تا حدودی سخت تر است، اما منجر به ایجاد اسکارهای قابل مشاهده از بیرون نمی شود.

لیزر ممکن است باز یا بسته باشد و با این تفاوت که به جای اسکالپل کلاسیک از پرتو لیزر استفاده گردد. باعث سوزاندن بافت ها می شود که احتمال خونریزی شدید را از بین می برد و مانع از ورود میکرو ارگانیسم های بیماری زا به زخم می گردد.

یک جراح پلاستیک متبحر می تواند ظاهر بینی را به طرز قابل توجهی تغییر دهد و قوز را حذف کند، طول را کاهش دهد، اندازه و شکل نوک بینی را اصلاح کند، کلوملا (سپتوم پوست بین سوراخ های بینی) را بالا یا پایین بیاورد. در صورت صلاحدید پزشک می توانید سوراخ های بینی را باریک یا باز کنید، پل بینی را بالا بیاورید. برای اهداف درمانی و زیبایی شناختی در صورتی که سپتوم بینی مانع تنفس آزاد گردد اصلاح می گردد.

 

موارد مصرف و موارد منع مصرف

در دنیای امروزه ظاهر یک فرد نقش بسیار مهمی دارد.باعث ایجاد اعتماد بنفس در فرد می گردد، ایجاد تماس وارتباط با دیگران را آسان تر می کند. توصیه می کنیم در صورت داشتن عیوب خارجی بینی زیر، جراحی زیبایی بینی را انجام دهید:

 

  • قوز بیش ازحد
  • ناهنجاری های پس از سانحه
  • پل بیش از حد پهن بینی
  • ضخیم شدن نوک
  • طول نامتناسب
  • سوراخ های بینی بسیار گسترده
  • شکل زین بینی یا جابجایی افقی آن
  • انحراف تیغه بینی

 

البته تصمیم نهایی و آخر با شماست. ما جراحی را برای افرادی که اعتقاد راسخی و نهایی به ضرورت آن ندارند و میل به کامل تر شدن و بهتر از آنچه اکنون هستند را ندارند پیشنهاد نمی دهیم. همچنین نیز جراحی بینی در صورت وجود بیماری هایی مانند موارد زیر ممنوع است:

 

  • بیماری های التهابی حفره دهان
  • سینوزیت مزمن
  • دیابت
  • فشار خون درمان نشده
  • بیماری سل
  • نارسایی کلیه
  • نقص ایمنی شدید، از جمله HIV/AIDS
  • اختلال لخته شدن خون
  • بیماری قلبی
  • صرع و اختلالات روانی
  • اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید، یا اگر زیر 18 سال هستید

 

آماده سازی

آمادگی برای جراحی بینی 2 هفته قبل از تاریخ رزرو جراحی شروع می گردد. از این تاریخ به بعد باید مصرف داروهایی را که بر لخته شدن خون تأثیر می گذارند را قطع نمایید. این فقط با اجازه پزشک معالج میسر است. شما همچنین باید یک مجموعه آزمایشات جراحی استاندارد را بگذرانید که شامل آزمایش خون عمومی و بیوشیمیایی، کواگولوگرام، آزمایش HIV/هپاتیت، گروه خونی و فاکتور Rh است. علاوه بر این، ضبط نوار قلب و معاینه توسط یک درمانگر انجام خواهد شد. در کلینیک  شما می توانید تمامی این مراحل را بگذرانید.

 

لیست اقدامات آماده سازی ویژه شامل رادیوگرافی بینی و معاینه آندوسکوپی آن است. در مرحله دوم پزشک یک پروب نازک مجهز به دوربین فیلمبرداری را وارد مجرای بینی می کند و ناحیه جراحی را از داخل مورد بررسی قرار می دهد. همچنین در کلینیک ما از مدل سازی کامپیوتری اولیه استفاده می گردد. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پس از عمل مراقبت خواهید کرد تا ظاهر جدید غافلگیر کننده نباشد.

 

عمل بینی چگونه پیش می رود؟

بسته به وظایف برنامه ریزی شده از قبل ، کار جراح از 2.5 تا 6 ساعت طول می کشد. در اکثر موارد  از بیهوشی عمومی استفاده می کنیم. شما به سادگی در اتاق قبل از عمل به خواب می روید و وقتی همه چیز تمام شد از خواب بیدار می شوید. در حین عمل هیچ گونه ناراحتی یا دردی را حس نمی کنید. بی حسی موضعی فقط برای عمل های سطحی جزئی که در آن بافت استخوانی تحت تأثیر قرار نمی گیرد مورد استفاده قرا می گیرد.

اگر عمل با روش باز انجام گردد جراحان ما از بخیه های زیبایی شناختی خاصی استفاده می کنند. پس از بهبودی تقریباً نامرئی می شوند. تنها با معاینه دقیق می توانید آثار عمل را مشاهده کنید. برای حفظ شکل مطلوب بینی در طول دوره نقاهت در حالی که بافت ها هنوز در موقعیت جدیدی ریشه نگرفته اند، تامپوناد آن انجام می شود و دستگاه های ثابت کننده در خارج نصب می گردند.

 

ویژگی های دوره نقاهت

در روزهای اول بعد از جراحی برای تسریع در بازسازی بافت و کاهش تورم از فیزیوتراپی استفاده می کنیم. تامپون از بینی در روز 3-6 برداشته می شود و باند ثابت را می توان بعد از 5-12 روز برداشت.

 

تغییرات چقدر سریع قابل مشاهده می شوند؟

تغییرات به دست آمده پس از 3 هفته، زمانی که تورم به طور کامل از بین می رود  قابل دیدن می شود. با این حال، بهبودی کامل 6 تا 12 ماه طول می کشد. در این دوره فعالیت بدنی باید محدود شود. تا چند هفته پس از اصلاح توصیه می شود از حمام داغ، حمام یا سونا خودداری کنید. روند بهبودی توسط متخصصان ما کنترل می شود. برای انجام این کارباید چندین بار برای بررسی به ما مراجعه نمایید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر