چیلر در واقع یک دستگاه خنک کننده است که از طریق گردش آب، در بین قطعات و تقطیر و تبخیرش، کار خود را انجام می دهد. عموما از چیلر به همراه دیگر تجهیزات تهویه مطبوع مانند فن کویل ، هواساز و … برای خنک کردن فضا استفاده می شود. شایان به ذکر است که، نصب و استفاده از چیلر برای ساختمان هایی با مساحت بیشتر به صرفه تر و کارآمد تر از دیگر سیستم ها می باشد. به همین دلیل چیلر در آپارتمان های اداری، مجتمع های تجاری، ساختمان های صنعتی و از این دست، استفاده گسترده ای دارد.

سایت شماره یک:

 

 

حال نکته‌ای که در این مقاله به آن توجه بیشتری خواهیم داشت مربوط به تعمیر و نگهداری چیلر می باشد. از آنجا که ساختمان چیلرها در مقایسه با سایر سیستم های تهویه مطبوع مانند کولرگازی و اسپلیت پیچیده تر می باشد، باید مسئولیت تعمیر و سرویس چیلر ها را به یک تیم متخصص و حرفه ای سپرد. زیرا تعمیر چیلر نیازمند تخصص، تجربه، مهارت و از همه مهم تر دانشِ روز می باشد. در نتیجه پیدا کردن فرد یا تیمی که تخصصِ کافی برای تعمیر چیلر را داشته باشد، یک دغدغه اساسی برای افرادی است که از آن استفاده می کنند.

ما  کارشناسان و متخصصان تکنو تهویه را به شما معرفی می کنیم که با سرویس اصولی، یافتن علل اختلال در عملکرد چیلر به تعمیر آن پرداخته، و موجب افزایش طول عمر و عملکرد بهینه ی این سیستم خواهند شد.

شما کاربران عزیز هر زمان که با خرابی چیلر مواجه شدید، یا به خدمات و مشاوره افراد تکنو تهویه در این زمینه احتیاج پیدا کرده اید می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

88596109  

66396355

تعمیر و نگهداری چیلر اگر با دقت و حساسیت انجام شود، طبیعتا باعث افزایش طول عمر آن و کاهش خرابی ‌ها شده و از عملکردِ ضعیف، افزایش مصرف برق و در نهایت هزینه های هنگفت جلوگیری می‌کند. از همین رو در ادامه بیشتر به مبحث تعمیر و نگهداری چلیر می پردازیم:

تعمیر و نگهداری چیلر

چیلر ها دستگاه های حساس و گران قیمتی می باشند. همان طور که گفتیم وظیفه‌ی تامین برودت ساختمان ها، مجتمع های تجاری و بیمارستان ها در فصل تابستان و فصول گرم بر عهده‌ی این سیستم است. در نتیجه نیاز به نگهداری درست و سرویس های به موقع دارند که در روز های گرم با مشکل رو به رو نشود.

توجه داشته باشید که نگهداری از چیلر و رسیدگی به آن اگر توسط خودتان یا یک شخص ناوارد انجام شود، موجب کاهش عمر مفید آن، یا خرابی زود هنگامش خواهد شد. پس اصلی ترین فاکتوری که در تعمیر و نگهداری چیلر باید به آن توجه داشت این است که مسئولیت انجام آن را به چه فرد یا افرادی واگذار می کنیم.

و اما اقدامات مهمی که باید جهت نگهداری چیلر ها انجام شوند به اختصار عبارتند از:

  • بررسی جریان آب در قسمت‌های مختلف
  • کنترل جریان آب و تمامی پارامترهای مربوط به آن
  • بررسی مقدار مبرد
  • چک کردن فشار دستگاه
  • کنترل عملکرد کلیه سنسورهای الکترونیکی
  • ایجاد یک چک لیست کامل از تمامی بخش‌ها چیلر

  سپردن تمامی این اقدامات به متخصصین ماهر می تواند خیال شما را راحت کند. افراد تکنو تهویه با تکیه بر تجربیات و دانش ارزشمند خود در زمینه تعمیر و نگهداری چیلر ضامن کارکرد بهتر، طول عمر بیشتر و خرابی های کمتر در چیلر مورد استفاده ی شما خواهند شد.

4

هزینه ی تعمیر و نگهداری چیلر

اگر این سوال برای شما پیش آمده که تعمیر و نگهداری چیلر نیازمندِ چه مقدار هزینه است باید گفت: هزینه ی تعمیر و نگهداری چیلر و یا مقدار دستمزد تعمیرکار به حجمِ کار و مشکلاتی که وجود دارد وابسته است. به همین دلیل نمی‌توان یک هزینه مشخص و نهایی برای آن در نظر داشت. هزینه پایانی کار طبق نوع خدمات انجام شده و تجهیزات مورد نیاز مشخص می شود.

یکی از عوامل موثر بر هزینه ی تعمیر و نگهداری چیلر مدل و نوع چیلر است که ممکن است از نوع تراکمی، جذبی، آب خنک، هوا خنک و یا روف تاپ پکیج باشد.

همچنین نیازمند بودن به شارژ گاز چیلر، اسیدشویی چیلر، قطعاتی که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد، یا هزینه تعمیر قطعات همگی در هزینه ی پایانی تعمیر و نگهداری چیلر تاثیر گذار هستند.

در این جا لازم دیده ایم شما همراهان را مطلع سازیم که تکنو تهویه نمایندگی چیلر تویو TOYO نیز می باشد که در ادامه در این مورد توضیح بیشتری می دهیم:

 نمایندگی چیلر تویو TOYO

اگر شما نیز یکی از مالکان چیلر تویو TOYOمی باشید و دغدغه‌ ی شما این است که مسئولیت تعمیر و نگهداری این برند از چیلر را به کدام مجموعه واگذارکنید،  نگران نباشید. تکنو تهویه به عنوان تنها نمایندگی چیلر تویو TOYOمی تواند برترین انتخاب باشد.

  خدمات تخصصی چیلر تویو Toyo در تکنو تهویه در سه بخش 1. برق و الکترونیک، 2.سنسور و ابزار دقیق 3.برودت و تاسیسات ارائه می شود.

شما در هر کجای تهران که باشید، جهت انجام هر یک از خدمات می توانید با تکنو تهویه تماس بگیرید و در کمترین زمان یک قرار ملاقات به منظور بازدید از دستگاه هماهنگ کنید. سپس ما به عیب یابی و تعمیرات می پردازیم.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات مربوط به تعمیر چیلر تویو  Toyo به صورت کاملا تخصصی و ویژه، توسط بهترین تعمیرکار و سرویسکارِ چیلر تویو انجام می شود.

5

با تکنو تهویه در دمای آسایش زندگی کنید

از آنجایی که ساختمان چیلرها در مقابله با سایر سیستم ها ساختاری پیچیده دارد، تعمیر، نگهداری و سرویس آن نیازمند دانش و مهارت های کافی می باشد. مجموعه تکنو تهویه به عنوان برترین مرکز تعمیرات چیلر  با افتخار اعلام می نماید که سال ها توانسته در این زمینه به کسب موفقیت های بالقوه ای دست پیدا کند و به طور کامل رضایت و اعتماد مشتری را جلب نماید. به همین جهت این شعار که « با تکنو تهویه در دمای آسایش زندگی کنید» شعار اصلی ماست.

ما با کنترل هزینه ها ، تعمیر تخصصی و سرویس هوشمندانه پشتیبان شما می باشیم. در صورتی که به خدمات سرویس و تعمیر انواع چیلر احتیاج پیدا کردید، می توانید با شماره ی 88596109  و 66396355 تماس حاصل نمایید. ما همواره پاسخگوی شما عزیزان می باشیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر