خبر ۲۴ گزارش می دهد؛

مروری بر کنش های سیاسی- رسانه ای اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که آنان طی مطالبی می کوشند تا همچنان مساله مشارکت خود در انتخابات را به صورت اهرم فشاری علیه حاکمیت تعریف و تفسیر کرده و از سوی دیگر مشکل اصلی جریان خود یعنی ریزش سرمایه اجتماعی و عدم رای آوری خود را پنهان ساخته و آن را به شکاف خود با حاکمیت نسبت دهند.

سایت شماره یک:
 
 
 

به گزارش خبر24، در همین رابطه بررسی آخرین دیدگاه‌های اصلاح طلبان رادیکال بیانگر آن است که آنان در مطالبی ضمن تاکید بر عدم مشارکت در انتخابات در حال برجسته سازی کلیدواژه «انتخابات اجباری» بوده و تاکید دارند بخشی از حاکمیت به دنبال مجبور سازی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات است چیزی از جنس حجاب اجباری!
این رادیکال ها در تلاش برای عدم بکارگیری کلیدواژه «تحریم انتخابات» از سوی اصلاح طلبان بر بیان «عدم مشارکت» در انتخابات تاکید کرده و تصریح می کنند که ما اصلاح طلبان یک دوره از حق‌مان استفاده می‌کنیم و یک دوره استفاده نمی‌کنیم به دلیل اینکه امکان استفاده از آن نیست یا بعضا هم ممکن است بگویند فرقی نمی‌کند چه رای به این بدهیم یا به آن رای بدهیم؛ در این شرایط هم ترجیح می‌دهند از این حق‌شان استفاده نکنند.
اصلاح طلبان تندرو همچنین با بیان اینکه عدم مشارکت در انتخابات به معنای تحریم انتخابات نیست، تاکید می کنند، تحریم انتخابات متکی به یک دستگاه انگیزشی است که به دنبال براندازی نظام و یک آلترناتیو برای کل ساختار است اما عدم مشارکت به معنای این است که به عنوان یکی از اجزای این نظام، به نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارم و شرکت نمی‌کنم. این دو موضوع را نباید با هم خلط کرد و باید تفاوت گذاشت.
ابن بخش از اصلاح طلبان اما در بیان دلایل خود برای عدم مشارکت انتخابات مدعی هستند که اطلاعاتی که از وضعیت پیش ثبت‌نام‌ها علنی شد مشخص کرد، برخی اصلاح‌طلبان حتی سه هزار رای نیز در برخی مناطق نداشته و شکست آن‌ها باعث بی‌اعتباری جبهه اصلاحات می‌شود.
این رادیکال ها همچنین بدون اشاره به پیش ثبت نام بیش از ۹۰۰ نفری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، از عدم رای آوری چهره هایی سخن به میان می آورند که رای آور نبوده و ناشناخته هستند. چهره‌هایی هم که ثبت‌نام کرده‌اند چهره‌هایی هستند که حتی اگر انتخابات رقابتی بوده و احزاب و گروه‌ها فعال بودند، تقریبا ناشناخته هستند و در حوزه‌های انتخابیه خود شرایط رای‌آوری ندارند.
از نگاه این رادیکال ها برآوردها نشان می‌دهد که اقبال عمومی به جناح چپ کم است و این‌گونه ورود به صحنه انتخابات ریسک بالایی دارد!

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر