سایت شماره یک:

بین گزینه‌های موجود برای سفر خارجی این استانبول است که با اختلاف در صدر لیست انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. ترکیه به‌دلیل سیاست‌های آزادانه در سفر و جذب گردشگر از خیلی قدیم توانسته تمایل ایرانی‌ها را به‌سمت خودش جلب کند. البته در این مساله نمی‌توان نقش استعداد خودش را نادیده گرفت. استانبول ترکیه شهری توریستی است که برای شناختش به سال‌ها تحقیق و گردش نیاز دارید؛ بااین‌حال در این مطلب کل مساله سفر به ترکیه را بررسی کرده و توضیح می‌دهیم؛ با ما همراه باشید.

سفر به استانبول ترکیه

همان‌طورکه گفته شد، استانبول شهری دیدنی است. تاریخ، موقعیت جغرافیایی، شرایط سیاسی و سیاست‌های کشور ترکیه باعث شده استانبول به قطب گردشگری این کشور تبدیل شود. بدون شک این شهر همیشه در صدر نیز خواهد ماند؛ زیرا با شرایطی که حالا دارد و به‌سمت رشد می‌رود، خیلی سخت رودست آن ظهور می‌کند.

استانبول جاهای دیدنی مختلفی دارد، گروه‌های متفاوت با عقاید و سلیقه‌های مختلف را راضی نگه می‌دارد و اینکار اصلا آسان نیست. برای سفر به این شهر اصلا کار سختی پیش‌رو ندارید. ایرانی‌های زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند و حتی خانه دارند؛ به‌طوری‌که در هر خیابان یک ایرانی را مشاهده می‌کنید، پس نگران نباشید! اگر با توضیحاتی که داده شد استانبول گزینه نهاییتان برای سفر است، با ما همراه باشید تا جاذبههای گردشگری و بخش‌های دیگر سفر به این شهر را هم بشناسید.

شناخت جاذبههای گردشگری مهم استانبول

یکی از نکات بسیار مهم در سفر به استانبول شناخت و انتخاب جاهای دیدنی است که قصد دارید ببینید. مطمئنم با رسیدن به این شهر کاملا گیج می‌شوید؛ زیرا آنقدر جاذبه گردشگری هست که سرتان گیج می‌رود. جاذبه‌های گردشگری استانبول به چند دسته تاریخی طبیعی و مدرن دسته بندی می‌شوند.

استانبول

جاهای دیدنی تاریخی

شاید ندانید که استانبول یکی از قدیمیترین شهرهای جهان است. از قدیم تمدن‌های عظیمی در این منطقه رشد کرده‌اند و حالا هم که هیچ! شهر استانبول وقایع تاریخی بسیار زیادی را پشت سرگذاشته است. از جنگ‌های بزرگ تا فتح‌های عظیم را دیده، آثاری از آن را نگه داشته و فقط اسمی از پادشاهان را حفظ کرده است. قستنطنیه قدیم و استانبول جدید پر است از مساجد، قلعه‌ها، بناهای قدیمی، عمارت‌های زیبا و معماری خاص ترکی که جای دیگری نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

جاهای دیدنی طبیعی

بعد از جنبه تاریخی این شهر که بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند، جاذبه‌های گردشگری طبیعی در رده دوم ایستاده‌اند. این شهر دشت، دریاچه‌ها، رودخانه و مهم‌تر از همه تنگه‌های دریایی دارد که چشم‌نواز و زیبا هستند. تنگه بسفر که مرز بین استانبول آسیایی و اروپایی هم محسوب می‌شود، یکی از زیباترین چشم‌اندازهای جهان را پیش چشمان شما باز می‌کند.

جاهای دیدنی مدرن و تفریحی

هرجا اسمی از توریست باشد، پای تفریح و مدرنیته هم وسط کشیده می‌شود. گردشگری مدرن همراه با تفریح‌های جذاب جدید مثل شهربازی‌های بزرگ، موزه‌ها، باغ وحش، باغ پرنگان، استخرها و... از جمله جاذبه‌های گردشگری مدرن استانبول هستند که اتفاقا تا دلتان بخواهد هم وجود دارد. پارک‌های آبی استانبول و آنتالیا جزو معروف‌ترین پارک‌های آبی جهان هستند.

رزرو هتل در استانبول

بعد از این‌که جاهای دیدنی این شهر بزرگ را شناختید، باید با توجه به موقعیت مکانی جاذبه‌های گردشگری بین هتل‌های شهر بگردید. همان‌طورکه در پاراگراف قبل اشاره شد، استانبول دو بخش آسیایی و اروپایی دارد که همان‌ها هم به چند بخش جدید و قدیم، مدرن و سنتی هسته مرکزی و... تقسیم می‌شوند. معمولا جاهای دیدنی تاریخی در استانبول قدیم همانجایی هستند که مسجد سلطان احمد و ایاصوفیه قرار دارد. جاهای مدرنیته در استانبول اروپایی بیشتر است.

 

بهترین هتلهای استانبول

الحق‌و‌الانصاف اگر استانبول به شهری توریستی تبدیل شده است، حقش بوده؛ زیرا امکانات و خدمات رفاهی بسیار خوبی ارائه می‌دهد. این شهر پر است از هتل‌های پنج ستاره، چهار ستاره و... با کیفیت یا حتی هتل‌های ساده ای که پنج ستاره نیستند؛ اما کیفیت و خدمات خاصی دارند. هتل دیوان شانگری، رافلز ماریوت و... از جمله این هتل‌ها هستند که برای شناختنشان حداقل یک مطلب 800 کلمه جداگانه نیاز است.

راههای سفر به استانبول

سفر به استانبول کار سختی نیست. سیاست‌های کشور ترکیه طوری تنظیم شده که هر توریست بتواند یک سفر کوتاه به آن داشته باشد. استانبول تاپ سفرها به ترکیه محسوب می‌شود و به همین دلیل همه راه‌های آن نیز باز است. شما می‌توانید بلیط هواپیما تهران استانبول علی بابا را بخرید یا با خرید بلیط اتوبوس به این شهر بروید. حتی قطار هم به مقصد استانبول وجود دارد. دست شما برای سفر به این شهر باز است و آن چیزی که انتخاب شما را رقم می‌زند، سلیقه خودتان و میزان هزینه‌ای است که می‌خواهید متقبل شوید.

خرید بلیط

بهترین پیشنهادی که می‌توان داد، خرید بلیط هواپیما تهران استانبول علی بابا است. هواپیما سفری سریع باکلاس و راحت را برای شما رقم می‌زند. اگر می‌خواهید بعد از اینکه به استانبول رسیدید خسته نباشید، پس با خرید بلیط کار خودتان را راحت کنید.

برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول علی بابا کافی است سری به این سایت بزنید. تاریخ بلیط را مشاهده و با تاریخ هتل هماهنگ کنید. همه مراحل خرید بلیط و رزرو هتل کم‌تر از 10 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

علی بابا همراه سفر شما

سفر به کشور خارجی درهرصورت کار استرس‌زایی است. بهتر است بدانید در هر شرایطی که باشید، علی بابا همراه شماست. در مجله گردشگری علی بابا اطلاعات سفر به این شهر را بخوانید و در فروشگاهش بلیط و هتل را رزرو کنید. تجربه خودتان از این سفر را با ما به‌اشتراک بگذارید.

تگ های مرتبط

ارسال نظر