مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تامین برق زمستانی کشور بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

سایت شماره یک:

 «محمدحسن متولی زاده»، در هفتمین اقدام فراگیر تعدیل و بهینه‌سازی معابر درون و برون شهری در محل مرکزپایش صنعت برق، افزود: در فصل زمستان ظرفیت تعدادی از نیروگاه‌ها آزاد و بر همین اساس تامین برق بدون محدودیت انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: زمستان پارسال صنعت برق توانست با همکاری مشترکان شرایط بحرانی را با کمترین مشکل پشت سر بگذارد.

مدیرعامل توانیر گفت: تابستان امسال هم که سخت‌ترین تابستان در طول فعالیت صنعت برق بود، با همکاری خوب صنایع بزرگ با مشکلات کمی سپری شد.

متولی‌زاده بیان‌داشت: اتفاق‌هایی که در این مدت برای صنعت برق کشورمان رخ داده بود اگر در هر نقطه‌ای از جهان رخ می‌داد منجر به فروپاشی کامل صنعت برق می‌شد، اما همکاری خوب مشترکان سبب شد صنعت برق کشورمان با کمترین محدودیت این اتفاق‌ها را پشت سربگذارد.

وی اظهار داشت: در فصل زمستان به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی، گاز تحویلی به نیروگاه‌ها با محدودیت روبه‌رو خواهد شد.

مدیرعامل توانیر اضافه‌کرد: براین اساس و با هدف اعمال صرفه‌جویی در مصرف سوخت، صنعت برق نسبت به تعدیل روشنایی معابر اقدام کرد که به‌طور رسمی از امروز آغاز شده است و در این برنامه برای تعدیل روشنایی اتوبان‌ها، تونل‌ها و بزرگراه‌ها اقدام خواهد شد.

وی، میزان مصرف هر پایه روشنایی را معادل مصرف یک خانوار دانست و گفت: براین اساس تعدیل و یک در میان کردن این روشنایی‌ها، تامین برق پایدار برای خانوارها را به همراه دارد.

متولی‌زاده خاطرنشان‌کرد: این کار نقش موثری در کاهش مصرف و اطمینان از تامین برق دارد که باید صرفه‌جویی در مصرف اولویت کشور باشد.

وی یادآوری‌کرد: پارسال مصرف گاز به ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده بود که اقدام به تعدیل روشنایی‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد صرفه‌جویی به دنبال داشت.

دیروز مدیرکل مهندسی و راهبری شبکه برق شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران از انجام تعمیرات و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با رویکرد افزایش پایداری سیستم‌های توزیع در زمستان ۱۴۰۰ در روز جاری خبر داده بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر