درب فیلیپ‌تاپ یکی از پر مصرف‌ترین نمونه‌های درب پلاستیکی است که با عنوان آرام‌ریز نیز از آن نام برده می‌شود. درب‌های فیلیپ‌تاپ مصارف متفاوتی دارند و در صنایع مختلف غذایی، شیمیایی، آرایشی بهداشتی و شوینده و … به کار برده می‌شوند.

سایت شماره یک:

درب فیلیپ‌تاپ چگونه تولید می‌شود

درب‌های فیلیپ‌تاپ برای راحتی بیشتر هستند. آن‌ها به حفظ محتویات کمک می‌کنند، آلودگی‌هایی مانند رطوبت و گرد و غبار را از بین می‌برند و از ریختن هنگام پخش جلوگیری می‌کنند. همه مواد استفاده شده قابل بازیافت هستند و گزینه‌های تأیید شده از درجه مواد غذایی و FDA برای بسته‌بندی انواع محصولات مانند چاشنی‌ها، محصولات مراقبت شخصی و محصولات تمیزکننده را دارا هستند.

انواع درب فیلیپ‌تاپ

درب فیلیپ‌تاپ در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود که هر کدام مناسب استفاده خاص و بطری خاصی می‌باشد که شامل موارد زیر است :

  • فیلیپ تاپ خروسی
  • فیلیپ تاپ کتابی
  • فیلیپ تاپ پرسی
  • فیلیپ تاپ قارچی
  • فیلیپ تاپ طرح اشک

بیشتر درب‌های فیلیپ‌تاپ مخصوص بطری‌ها و قوطی‌ها از PP (پلی‌پروپیلنPPRP340) ساخته می‌شوند که نوعی پلاستیک بسیار مقاوم است و قادر به مقاومت در برابر باز و بسته شدن درب است. در حالی‌که بسیاری از انواع درپوش‌های ادویه و الک‌کننده نیز به همین دلیل از PP ساخته می‌شوند، برخی از آن‌ها نیز از HDPE (پلی‌اتیلن با چگالی بالا) ساخته می‌شوند که نوعی پلاستیک بسیار محکم است و برای استفاده زیاد، محکم و ناگهانی مناسب می‌باشد. هر دو نوع در برابر ضربه مقاوم هستند و در صورت استفاده در حمام، آشپزخانه و کارگاه‌ها گزینه‌های خوبی به حساب می‌آیند. PP و HDPE نیز می‌توانند از عهده مواد شیمیایی ساینده خاصی برآیند، اگرچه HDPE برای حلال‌ها مناسب نیست.

درب فیلیپ‌تاپ در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود، بنابراین شما برای  یافتن بهترین رنگ که متناسب با بطری و محصول شما باشد گزینه‌های زیادی دارید. همچنین اگر ترجیح می‌دهید از درب فیلیپ‌تاپ استفاده نکنید می‌توانید از درب‌های دیگر تولید شده  که شامل درب فندکی، درب شامپو هتلی و درب ساده می‌باشد خرید کنید. بنابراین گزینه‌های گسترده‌ای برای ظروف و درب‌ها وجود دارد.

بهترین نوع درب فلیپ‌تاپ چیست؟

درب فیلیپ‌تاپ علاوه بر این که دارای طیف وسیعی از اندازه‌ها است، دهانه‌های مختلفی نیز دارد. درب فیلیپ‌تاپ امکان توزیع آسان محصولات حجیم مانند پنیر رنده شده را فراهم می‌کند. شکاف درب فیلیپ‌تاپ سبب شده تا در هنگام توزیع مواردی مانند سس مایونز یا سس شکلات، دقت بالاتری داشته باشد و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد. از سوی دیگر، درب فیلیپ‌تاپ برای انواع مختلفی از محصولات که نیاز به جریان ثابت دارند، به خوبی عمل می‌کنند. برای تصمیم‌گیری در استفاده از نوع درب، سبک‌های متناسب با محصولات خود را در نظر بگیرید. همچنین درب‌های فیلیپ‌تاپ برای محصولاتی مانند شامپو و شوینده‌ها که در محیط‌های مرطوب استفاده می‌شوند عالی هستند.

اگر شناخت کافی در زمینه درب بطری‌های پلاستیکی داشته باشید، می‌دانید که یکی از درب‌های خاص مورد استفاده شرکت‌های تجاری، درب فیلیپ‌تاپ است. یکی از مدل‌های آن درب فیلیپ‌تاپ دهانه ۲۴ است که به دلیل راحتی در استفاده مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

طرح و ساختار درب فیلیپ‌تاپ دهانه ۲۴ به گونه‌ای است که مانند سایر درب‌های موجود در بازار، مانع بیرون ریختن محتویات درون بطری می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این درب می‌توان به خوش‌دستی آن اشاره کرد. متریال به کار رفته در تولید این گونه درب‌ها باعث راحتی در هنگام باز و بسته شدن درب می‌شود که این امر برای بسیاری از مصرف‌کنندگان دارای اهمیت می‌باشد.

درب فیلیپ‌تاپ

بسیاری از تولیدکنندگان درب فیلیپ‌تاپ در تلاش‌ هستند تا با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بتوانند مقاومت این گونه درب‌ها را افزایش دهند. بسیاری از درب‌های موجود در بازار با دستان خیس قابل باز کردن نیستند اما درب فیلیپ‌تاپ دهانه ۲۴ با یک حرکت ساده و حتی با دستان خیس باز می‌شود.

زمانی که شرکت‌های تجاری قصد خرید بهترین درب‌های موجود در بازار را دارند باید به متریال به کار رفته در تولید این گونه درب‌ها توجه داشته باشند. درب دهانه ۲۴ از پلی‌پروپیلن PPRP340 که به نوعی پلاستیک محسوب می‌شود ساخته شده که در برابر ضربه و باز و بسته شدن مداوم، مقاوم است. مقاومت بالای درب فیلیپ‌تاپ دهانه ۲۴ در مقابل ضربه‌های محیطی بسیار بالاست، از این رو از این درب می‌توان برای بطری‌های لوسیون، مواد بهداشتی، بطری‌های موجود در آشپزخانه و غیره استفاده کرد.

کیفیت درب دهانه ۲۴ به گونه‌ای است که از این درب می‌توان برای محصولات شوینده مختلف نظیر شامپو، انواع نرم‌کننده و غیره استفاده کرد. این درب‌ها با داشتن ساختار منحصر به‌فرد و کیفیت عالی در برابر باز و بسته شدن طولانی مدت مقاوم هستند. دکمه بزرگ طراحی شده در این درب‌ها باعث راحتی در باز و بسته شدن محصولات می‌شوند.

درب فیلیپ تاپ دهانه ۲۴  دارای ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی است که در ادامه به مهم‌ترین آن اشاره خواهیم داشت:

  • کیفیت ساخت بالا با استفاده از متریال درجه یک
  • تنوع در طرح و رنگ‌بندی
  • دارای وزن سبک و ارتفاع مناسب
  • راحتی در هنگام استفاده
  • قیمت مقرون به‌صرفه

هر کدام از موارد ذکر شده به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی درب دهانه ۲۴ به شمار می‌آید که مورد استقبال شرکت‌های تجاری قرار گرفته است.

انواع درب دهانه ۲۴

  • درب دهانه ۲۴ فلیپ‌تاپ
  • درب دهانه ۲۴ فلیپ قارچی
  • درب بطری دهانه ۲۴
  • درب پلاستیکی دهانه ۲۴
  • درب فلیپ‌تاپ دهانه ۲۸
  • درب فلیپ‌تاپ شوینده
  • درب فلیپ‌تاپ

برای تولید قالب درب دهانه ۲۴ باید از قالب درب دهانه ۲۴ استفاده نمود که به‌صورت ۶ کویته و ۸ کویته ساخته می‌شود. قبل از تولید درب دهانه ۲۴ باید قالب تولید درب دهانه ۲۴ آماده شود که برای ساخت قالب آن باید از فولاد استفاده شود.

یکی از عوامل مؤثر در خرید درب بطری‌های پت 821 قیمت نهایی محصول است. بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده درب بطری پلاستیکی سعی می‌کنند تا با استفاده از مواد و متریال درجه یک، درب‌های با کیفیت بالا را با قیمت مناسب تولید نمایند. قیمت درب فیلیپ‌تاپ دهانه ۲۲ با توجه به متریال به کار رفته در تولید محصول، شرکت تولیدکننده، نوسانات ارزی و غیره تعیین می‌شود.

برای معرفی انواع درب بطری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب اسپری دهانه ۱۸-۲۰-۲۴-۲۸، درب اسکالا، درب قارچی دهانه ۲۸، درب قارچی دهانه ۲۴، درب قطره‌چکان، درب ادویه سه منظوره، درب ادویه پرسی، درب اردکی، درب ۲ تکه مایع ظرفشویی، درب ۳ تکه مایع ظرفشویی، درب گریندر، درب سس، درب موشکی، درب دهانه ۲۸ آب بند، درب دهانه ۲۸ گاز بند، درب غلیظ پاش دهانه ۲۴، درب غلیظ پاش دهانه ۲۸، درب قفل کودک دهانه ۲۸، درب قفل کودک دهانه ۲۴، درب دو تکه مایع ظرفشویی دهانه ۲۸، درب بطری دو تکه مایع ظرفشویی، درب سه تکه مایع ظرفشویی، درب بطری سه تکه مایع ظرفشویی، انواع درب شوینده، درب پلاستیکی مایع ظرفشویی ۲ تکه، درب خروسی دهانه ۲۸، درب فلیپ تاپ دهانه ۲۸، درب تاج خروسی دهانه ۲۸، درب شوینده، درب شوینده دوتکه، درب شوینده دو تکه مایع ظرفشویی، درب تاج خروسی دهانه ۲۸، درب قارچی دهانه ۲۸، درب فلیپ‌تاپ قارچی دهانه ۲۸، درب فلیپ‌تاپ قارچی دهانه ۲۴، درب ارچی دهانه ۲۰، درب پلمپ‌دار دهانه ۲۸، درب چتری، درب بطری پلاستیکی، درب فلیپ‌تاپ دهانه ۱۸، درب قارچی دهانه ۱۸، درب فلیپ‌تاپ طرح قارچی دهانه ۱۸، درب فلیپ‌تاپ مدل قارچی دهانه ۱۸، درب قارچی دهانه ۲۴، درب دهانه ۲۸، درب اردکی دهانه ۲۸، دستگیره دهانه ۲۸، درب آرام‌ریز دهانه ۲۸، درب گازبند دهانه ۲۸، درب اشکی دهانه ۲۸، درب اسپری دهانه ۱۸-۲۰-۲۴-۲۸، درب اسکالا، درب قارچی دهانه ۲۸، درب قارچی دهانه ۲۴، درب قطره‌چکان، درب ادویه سه منظوره، درب ادویه پرسی، درب اردکی.

درب‌های فیلیپ‌تاپ به دلیل کیفیت و تکنولوژی به‌کار در رفته در فرآیند تولید برای تیوب‌های بسته‌بندی آرایشی و همینطور تیوب بسته‌بندی بهداشتی کاملاً مناسب هستند و قابلیت این که در زمان بسته‌بندی سیل‌گذاری (پرده پلمپ آلومینیومی) شوند را به‌راحتی دارند. ضریب اطمینان صددرصد از باز نشدن درب محصول در اثر سقوط و یا وضعیت وارونه باعث می‌شود تا مصرف‌کننده از کاربرد آسان این نوع تیوب‌های بسته‌بندی اطمینان داشته باشد.

درب‌های پلاستیکی فیلیپ‌تاپ در سایزهای متنوع دهانه قابل تولید و دارای ویژگی‌های منحصر به‌فردی مانند موارد زیر هستند:

  1. هوا به‌راحتی داخل محفظه نفوذ نمی‌کند و به‌طور مؤثری از محتوای آرایشی داخل تیوب از اکسید و فاسد شدن و همینطور تغییر ماهیت و رنگ محافظت می‌کند.
  2. خروج مواد آرایشی از درب‌های فیلیپ‌تاپ قابل کنترل است و از هدر مواد آرایشی جلوگیری می‌کند.
  3. سهولت در استفاده و داشتن حداکثر بهداشت 
  4. قابلیت طراحی‌های خاص درب‌های فیلیپ‌تاپ

با رشد چشمگیر صنعت پلاستیک، برای مصرف ساده‌تر مشتریان و همچنین برای تولید محصولی کامل‌تر و با کیفیت‌تر، انواع بسیار متنوعی از محصولات پلاستیکی تولید می‌شوند. با پیشرفت صنعت پلاستیک قالب‌های بسیار خاص‌تری تولید می‌شود و با تولید دستگاه‌های پیشرفته‌تر و جدید تر می‌توان کیفیت ظروف و مصنوعات پلاستیکی را تا حد قابل توجهی بالا برد. تمامی بطری‌ها و ظروف پلاستیکی نیازمند درب هستند. این درب‌ها نیز از جنس پلاستیک هستند و با توجه به این که پلاستیک‌ها را می‌توان در هر شکل و اندازه‌ای تولید کرد، انواع بسیار متنوعی از درب‌ها نیز قابل تولید هستند.

درب فیلیپ‌تاپ یکی از پر مصرف‌ترین نمونه‌های درب پلاستیکی است که با عنوان آرام‌ریز نیز از آن نام برده می‌شود. درب‌های فیلیپ‌تاپ مصارف متفاوتی دارند و در صنایع مختلف غذایی، شیمیایی، آرایشی بهداشتی و شوینده و … به کار برده می‌شوند. به‌عنوان نمونه یکی از پر مصرف‌ترین نمونه‌های کاربرد درب فیلیپ‌تاپ در صنعت غذایی به عنوان درب سس است. در صنعت شیمیایی و صنعتی نیز از این درب‌ها برای درب آتش‌زنه و .. و برای ظرف‌های حاوی محلول ضد عفونی‌کننده استفاده می‌شود. موارد فوق تنها نمونه‌های محدودی از مصرف درب فیلیپ‌تاپ هستند و از این درب می‌توان در صنایع دیگر نیز به فراوانی استفاده کرد. درب فیلیپ‌تاپ انواع مختلفی دارد و ایجاد تفاوت‌های کوچک باعث شده ساختار انواع آن کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشد. درب فیلیپ‌تاپ در انواع مختلف ساده، تاج خروسی و اردکی طراحی می‌شود. هر سه نوع این درب‌ها کاربردهای فراوانی دارند و هر یک در مصارف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب فیلیپ‌تاپ اردکی یکی از درب‌های فیلیپ‌تاپ زیبا و کاربردی است که ساختاری خاص‌تر و متفاوت‌تر نسبت به انواع دیگر دارد. دربی که بر روی این محصول وجود دارد و باز و بسته می‌شود ساختار متفاوت‌تری دارد و برجستگی‌ای بر روی آن به وجود آمده است. وجود این تفاوت کوچک بر روی این درب باعث شده با عنوان درب فیلیپ‌تاپ اردکی شناخته شود.

درب فیلیپ‌تاپ

بخش خروجی که محل خروجی مایعات از این درب است با قطر بسیار کوچکی ساخته شده است و حجم محدودی از ماده موجود درون بطری از آن خارج می‌شود. به همین دلیل در موارد خاصی می‌توان از این درب استفاده کرد. برای تولید این محصول پلاستیک پلی‌اتیلن به‌کار برده می‌شود. پلی‌اتیلن یکی از زیرشاخه‌های اصلی و مهم از پلاستیک‌ها است و به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی‌اتیلن به عنوان خانواده‌ای از پلاستیک‌ها به شمار می‌آید که قابلیت ذوب شدن خوبی دارد و قالب‌گیری آن بسیار عالی است. پلی‌اتیلن نوع خاصی از پلیمر است که از گاز اتیلن به‌دست می‌آید. از هر ۱.۷۵ کیلوگرم نفت خام  یک کیلوگرم پلی‌اتیلن به‌دست می‌آید. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پلی‌اتیلن این است که قابلیت بازیافت دارد و این ویژگی به حفظ سلامت بیشتر محیط زیست بسیار کمک می‌کند. از پلی‌اتیلن در ساخت ظروف پلاستیکی عموماً به‌صورت خالص استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه پلی‌اتیلن‌ها این است که به دلیل بلورینگی بسیار بالا مقدار سختی بسیار بالا و همچنین نفوذپذیری بسیار کمی دارند. به همین دلیل این ماده برای تولید ظروف پلاستیکی منحصر به‌فرد می‌باشد.

ظروف پلاستیکی امروزه به شکل قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد و مصرف این ظروف روز به روز افزایش پیدا می‌کند. ظروف پلاستیکی انواع بسیار مختلفی دارند، اما به صورت کلی پایه تمامی پلاستیک‌ها از نفت است. زیرشاخه‌های پلاستیک بسیار متنوع هستند، اما پلاستیک‌های پت، پلی‌اتیلن 52518 و پلی‌پروپیلن PPC30S جز پر مصرف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع پلاستیک‌ها هستند که از آن‌ها برای تولید ظروف مختلف استفاده می‌کنند. ظروف پلاستیکی به دلیل این که ویژگی‌های قابل توجه بسیاری دارند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با افزایش تقاضای مصرف ظروف پلاستیکی، تولیدکنندگان بسیاری پا به این عرصه گذاشته‌اند و با استفاده از قالب و دستگاه‌های مختلف، اشکال بسیار متنوعی از ظروف پلاستیکی را تولید می‌کنند. تولیدکنندگان مصنوعات پلاستیکی به دلیل این که این ظروف را برای بسته‌بندی محصولات مختلف تولید می‌کنند، باید تمامی استانداردهای ایمنی و بهداشتی را در انتخاب ماده اولیه و تولید این ظروف رعایت کنند. در غیر این صورت ماده‌ای که درون ظرف بسته‌بندی نگهداری می‌شود، کیفیت خود را از دست می‌دهد و می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر