سایت شماره یک:

انواع جوش های صورت می تواند باعث بروز انواع مختلفی از لکه های پوستی شود که هر یک ظاهر و علائم مشخصى دارند. اکثر جوش های هاى جزئی و خفیف معمولا به درمان هاى خانگى و مصرف داروهای بدون نسخه پاسخ می دهند و درمان مى شوند. با این حال، افرادى که به آکنه هاى وخیم و یا مزمن مبتلا هستند، حتما باید با پزشک و یا متخصص پوست مشورت کنند. حدود ٨٠ درصد از بزرگسالان و نوجوانان به طور کلى دچار آکنه مى شوند.

درمان جوش

آکنه یا جوش صورت ، مشکلی است که بیشتر در ایام نوجوانی با آن دست و پنجه نرم می کنیم. اما ممکن است در دیگر دوره های زندگی نیز با آن روبرو شویم. برای اطلاع از نشانه ها، علل به وجود آمدن و عوامل تشدیدکننده آکنه، مطلب حاضر را بخوانید.

تا به حال کسی را دیده اید که ادعا کند در عمرش حتی یک جوش هم روی پوست صورت یا دیگر بخش های بدنش نزده است؟ چنین ادعایی بیشتر شبیه معجزه می ماند. علت ایجاد انواع جوش صورت شاید برای همه مشخص نباشد، اما با مراقبت های بهداشتی از پوست می توانید به درمان آکنه یا حتی جلوگیری از بروز آن اقدام کنید.

انواع جوش های صورت

موارد ذکر شده در زیر، انواع متداول لکه های پوستی هستند:

  1.  جوش هاى سر سفید
  2.   جوش هاى سر سیاه
  3. پاستول، که معمولا به آنها جوش چرکی گفته مى شود
  4.  پاپول، که به آن جوش نوک تیز هم گفته مى شود
  5.  کیست ها
  6. نودول ها

هر نوع ضایعه ى مربوط به  جوش به درمان متفاوت و خاصى نیاز دارد. دریافت سریع درمان صحیح می تواند خطر عوارض طولانی مدت پوستی مانند لکه های تیره و جای زخم را کاهش دهد. اگر چه علت اصلی آکنه در بزرگسالی به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است اما محققان بر این باورند که بسیاری از عوامل و فرایندهای بیولوژیکی مشابه و مرتبط با آکنه دوران نوجوانی ممکن است نقش مهمی در آکنه بزرگسالان داشته باشند.

آکنه معمولا بر روی پوست صورت شما پدیدار می شود، اما در بسیاری از موارد ممکن است قسمت‌های دیگر بدن تان نیز به آکنه دچار شوند. شدت جوش می تواند از یک جوش قرمز التهابی کوچک تا آکنه شدید که منجر به اسکار (جای جوش) می‌شود، متغیر باشد. به طور کلی، عارضه آکنه زمانی روی پوست شما ظاهر می شود که منافذ پوست تان بسته شوند و چربی پوست تان راهی برای خروج پیدا نکند. در واقع، تجمع چربی در زیر منافذ پوست باعث ایجاد برآمدگی و رشد باکتری‌ می شود.

این نوع آکنه نتیجه فرایندهای طبیعی پوست به شمار می آید و به همین دلیل شایع است. برای فهمیدن راه درمان جوش صورت سرسیاه، ابتدا مهم است بدانیم که جوش سرسیاه چیست و چه عوالی باعث بروز جوش سرسیاه می‌شود. جوش‌های سر سیاه یکی از انواع جوش صورت هستند و زمانی ظاهر می‌شوند که منافذ باز پوست با ترکیبی از سلول‌های مرده‌ی پوست و چربی اضافه‌ای که توسط غده‌های چربی ترشح می‌شود (سبوم)، مسدود شوند.

برخلاف جوش‌های سرسفید که منافذ بسته در پوست ایجاد می‌کنند، جوش‌های سر سیاه منافذ باز دارند. اکسید شدن در سطح این منافذ، موجب رنگ تیره‌ی این جوش‌ها می‌شود. برخی از افراد سعی می‌کنند با فشار دادن جوش‌های سر سیاه، آن‌ها را تخلیه کنند، اما باید بدانید که این کار می‌تواند موجب ایجاد جای زخم یا دیگر آسیب‌های پوستی شود.

علت ایجاد جوش سر سیاه چیست؟

جوش سر سیاه معمولا با بسته شدن فولیکول مو شروع می شود. میلیون ها فولیکول مو روی بدن شما از جمله روی پوست صورت تان وجود دارد. فولیکول مو در واقع منفذی در پوست است که دربرگیرنده ریشه مو است.

هر کدام از فولیکول ها حاوی یک مو و یک غده چربی ساز است. این غده ها، چربی لازم برای نرمی پوست تان را ترشح می کنند. وقتی پوست در حال ریزش سلول‌های مرده است، این سلول های مرده می توانند وارد فولیکول شده و با چربی پوست مخلوط شوند.

جوش صورت مشکلی است که همه ما با آن روبرو شده ایم. هیچ ایده ای نداریم که چه زمانی اتفاق می افتد و معمولا برنامه ای هم برای رفع آن نداریم بجز فشار دادن و خالی کردن جوش که معمولا کار را بدتر می کند. در این مقاله ما به شما درمان جوش صورت را یاد می دهیم که چگونه جوش های مزاحم را از خود دور کنید یا آن ها را با روش های ساده درمان کنید و بعد به شما داروی گیاهی برای جوش صورت معرفی می کنیم و به شما می گوییم که برای درمان جوش صورت چه بخوریم؟ پس با ما همراه باشید.

روش های درمان جوش صورت از راه خانگی ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای درمان جوش صورت هستند. در این روش ها از مواد طبیعی استفاده می شود که اکثر آنها معمولا در خانه های ما موجود هستند. طریقه استفاده ساده است و بعد از مصرف ضرری به بدن ما نمی رسانند. با اکثر این مواد هر روز سر و کار داریم ولی فکر نمی کردیم که درمان جوش صورت را با این مواد می توان انجام داد. در ادامه برخی از بهترین و کارساز ترین روش های خانگی درمان جوش صورت را به شما آموزش می دهیم.

منبع این مطلب: https://darmanejoosh.ir

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر