سایت شماره یک:

 

زمانی‌ که شما به هر علتی بیکار شده‌ اید و می‌ خواهید از خدمات بیمه بیکاری بهره‌ مند گردید به یک وکیل متخصص اداره کار نیازمند می‌ باشید. حال برای آنکه بدانید وکیل اداره‌ی کار کیست و چه قابلیت‌ هایی دارد با ما همراه گردید تا به شرح آن بپردازیم.

وکیل اداره‌ی کار کسی است که اطلاعات و توانایی‌ های زیادی راجع به بیمه ی بیکاری و قوانین اداره‌ی کار و همه ی بخش نامه‌ های موجود دارد و نیز به کلیه ی شعب اداره‌ی کار آشنایی و به‌ آسانی دسترسی خواهد داشت. با یک تماس با وکیل اداره‌ی کار می‌ توانید از او مشاوره ی تلفنی بگیرید و یا در جهت احقاق حقوق کاری‌تان به‌ راحتی از او کمک بخواهید.

وکیل متخصص اداره‌ی کار توانایی این مسئله را دارد که بتواند کلیه ی حقوق کارگران را از کارفرمایان طلب کند و به اختلافات میان آنها خاتمه دهد.

در واقع دانش و آگاهی یک وکیل متخصص اداره‌ی کار به شما در ممانعت از ضایع شدن حقوقتان کمک شایانی خواهد کرد که قطعا اگر بخواهید به‌ صورت فردی کارهایتان را انجام دهید و از امکانات بیمه‌ی خود استفاده کنید به میزان کافی در اینکار موفق نخواهید شد.

پس اگر می‌ خواهید به موفقیتی صددرصدی دست پیدا کنید و تجربه ی شکستی ناامیدکننده را در دوران بیکاری نداشته باشید حتما به یک وکیل حاذق و حرفه‌ ای در اداره‌ی کار مراجعه نمایید تا بدون کوچک‌ ترین مشکلی به کلیه ی حقوق خود دست یابید.

مزیت های گرفتن مشاوره قرارداد کار

 

مزیت‌ های گرفتن مشاوره قرارداد کار عبارت هستند از:

 ۱_ با مشاوره گرفتن در هنگام عقد قرارداد های کاری، علاوه‌ بر اینکه منجر به حفظ حقوق طرفین یعنی کارگر و کارفرما در کل دوره‌ی کاری می‌ شود از ایجاد هرگونه اختلاف و دعوا میان آنها هم جلوگیری به عمل می‌ آورد و این اصل کلی در تمامی قرارداد های کاری باید به خوبی حفظ گردد تا هیچ‌ گونه اخلالی در کار به وجود نیاید.

 ۲_ در عقد قرارداد یا تنظیم آن، هم کارفرما و هم کارگر باید از کمک مشاور بهره‌ مند گردند، زیرا زمانی روابط کاری پر سود و موفق پیش خواهد رفت که از مشاوره و راهنمایی‌ های یک فرد با تجربه و کاردان در هنگام قرارداد های کاری استفاده شود.

شاید در نگاه اول نیاز به وجود یک مشاور احساس نشود ولی با گذشت زمان متوجه خواهید شد که تا چه حد چنین شخصی می‌ تواند با دانش عمیقی که در پروژه‌ های کاری دارد، کلیه ی ابهامات و مشکلات احتمالی در کار را به‌ راحتی حل نماید.

۳_ گرفتن مشورت از مشاور قرارداد کار به دلیل داشتن تخصصی که در این زمینه ارائه می‌ دهد و نیز در رابطه با تنظیم قرارداد ترفندهایی که از خود نشان می‌ دهد و ... همگی باعث می‌ شود تا جلوی ضرر و زیان‌ های مالی و مشکلات شما را بگیرد.

 ۴_ زمانی که مشاوره ای عالی را در خصوص قرارداد کار انجام دهید، طرف مقابل شما هم با در نظر گرفتن این‌ موضوع که قرارداد محکمی بسته‌ شده است فکر انجام تخلف از مفاد قرارداد را از سر بیرون می‌ کند، در نتیجه کار به‌ درستی پیش خواهد رفت و به اختلاف و دعوا و مراجعه به دادگستری نمی‌ رسد، حتی اگر احتمال کمی برای تخلف وجود داشته باشد با قرارداد درست و جامع شما برنده خواهید شد و متضرر نمی‌ گردید.

 ۵_ بهره‌ گیری از مشاوره در قرارداد از بروز اختلاف‌ نظرهای قضایی در دعاوی آتی، هدر دادن وقت و هزینه‌ های دادرسی ممانعت می‌ کند.

 ۶_ زمانی‌ که یک قرارداد نگارش می‌ شود باید جزئیات آن به‌ دقت رسیدگی شود مانند نوع کار، ساعت کار، نحوه ی کار و غیره.. چون‌ که جلوی بسیاری از سو استفاده‌ های طرف مقابل از مفاد قرارداد را خواهد گرفت و بی جهت برای شما مسئولیت های قانونی به بار نخواهد آورد، زیرا شما به خوبی آگاه شده اید.

اهمیت گرفتن وکیل بیمه بیکاری

5

زمانی‌ که هر چیزی در جای خود قرار بگیرد و اصول و قوانین به‌ درستی اجرا شود، در هر کاری موفق خواهید بود. بارها برای ما پیش‌ آمده است که داستان‌ هایی از این قبیل که یک کارگر از کار خود بیکار شده و نتوانسته از حقوق مربوط به خود استفاده کند و یا حتی کارفرمایی در حین کار متضرر شده‌ است را شنیده‌ایم و ممکن است برای خود ما و یا یکی از نزدیکانمان چنین اتفاقات ناخوشایندی پیش بیاید، پس بهتر است از اتفاقات بد پیشگیری کنیم.

طبیعی است که کارمندان یا کارگران به علت عدم آشنایی با حقوق و مزایای خود، آنها را از دست بدهند. این قضیه در حالی است که قانون‌گذار صراحتاً در قانون بیمه‌ی تامین اجتماعی اعلام کرده‌ است که کارگران می‌ توانند از وقتی‌ که تعدیل نیرو صورت می‌ گیرد و یا از کار اخراج می‌ شوند و این کار از سمت کارفرما انجام‌ شده است، در مدت ۳۰ روز (۱ ماه) برای احقاق حقوق بیمه ی بیکاری خود اقدام نمایند که اگر در این یک ماه کاری صورت نگیرد، به دلیل حق مسلم قائل شدن برای کارگران قطعا مشمول مرور زمان خواهد شد.

در چند سال گذشته نیز با افزایش ویروس کرونا (کووید ۱۹) این مسئله از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار شده‌ است. در اینجا اهمیت گرفتن وکیل بیمه بیکاری مشخص می‌ شود، زیرا او به‌ منظور حمایت از نیروی کار در مقابل کارفرما به پرونده‌ ها ورود می‌ کند تا جلوی ضایع شدن حقوق کارگران را بگیرد و حق کسی در این میان ضایع نگردد.

در شرایط کنونی که بسیاری از شرکت‌ ها به تعدیل نیرو های خود دست زده‌ اند و افراد زیادی بیکار گشته‌ اند مستحق دریافت بیمه ی بیکاری هستند. وکیل متخصص در حوزه ی کاری مربوطه، وارد می‌ شود و حقوق کارگر را به او می‌ شناساند و کمک می‌ کند تا وی بتواند طلب خود از کارفرما را به‌ راحتی وصول نماید.

ویژگی های بهترین وکیل متخصص اداره کار

6

برای اینکه بتوانید بهترین وکیل متخصص اداره کار را برای کار های خود انتخاب کنید باید دارای ویژگی‌ هایی باشد که در این مطلب به بیان آنها خواهیم پرداخت:

 ۱_ وکیل اداره‌ی کار دارای تجارب بسیار زیاد و مفیدی است که توانایی پاسخ‌ گویی به سوالات مختلف و ابهامات در ذهن شما را دارد و بدون دردسر به پاسخ سوالات خود خواهید رسید.

 ۲_ اگر وکیلی در کار خود حاذق باشد این قابلیت را دارد که بتواند برای گرفتن حقوق شما بهترین دادخواست‌ های ممکن را تنظیم کند و به اداره‌ی دادگستری تقدیم کند، در غیر این صورت شکست شما در پرونده ی کاری حتمی می باشد.

 ۳_ وکلای حرفه‌ ای و متخصص در زمینه ی کاری خود دارای فن بیان و سخنوری عالی هستند و از میزان شلوغی کار و تعداد پرونده‌ های موفق در طول سال‌ های خدمتشان این قضیه مشخص می‌ گردد.

 ۴_ قابلیت تنظیم قرارداد های مختلف برای شرکت‌ ها را به‌ نحو احسن داشته باشد.

 ۵_ یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های یک وکیل متخصص و حاذق این است که بتواند از موکل خود در نهایت حرفه‌ ای بودن دفاع جانانه ای بکند و در کلیه ی جلسات دادگاه که برای این پرونده ی کاری تشکیل می‌ شود هیچگونه تپقی نزند و یا اشتباهی در کار مرتکب نگردد که به ضرر موکل خود تمام شود.

 ۶_ از دیگر خصایص یک وکیل خوب و متخصص در قرارداد های کاری، تنظیم قرارداد ها به شکلی درست و منطقی می‌ باشد به گونه‌ ای که جای هیچ شک و شبهه‌ ای را باقی نگذارد که در آینده‌ ای نه‌چندان دور برای موکلش به ایجاد اشکال در کار منتهی گردد.
قانون بیمه بیکاری کرونا

7

با شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل و کسب‌ و کارها دچار تعطیلی‌ های دراز مدت شدند و به‌ همین خاطر بسیاری از نیرو های خود را تعدیل نمودند تا کمی از ضررهای مالی‌شان کم شود. به دلیل کثرت افراد بیکار شده در جامعه‌ که در سطح استان‌‌ها و شهر‌ها وجود داشتند، به بیمه ی بیکاری نیازمند بودند که بتوانند از آن در این شرایط استفاده کنند. از طرفی هم کارفرما ها با مشکلات بزرگی دست‌ و پنجه نرم می‌ کنند (به دلیل وجود بیماری کرونا ) و بعضاً خواهان ندادن حقوق کارگران خود هستند تا بتوانند به‌ نحوی یا از زیر پرداخت حقوق آنها شانه خالی کنند و یا هر چه می‌ توانند پرداخت آن را به تعویق بیندازند.

در اینجا هم وکیل بیمه‌ی بیکاری وجود دارد که وارد عمل می‌ شود و هر کاری که برای دریافت حقوق کارگر لازم باشد را انجام می‌ دهد، و هم اینکه قانون بیمه بیکاری کرونا در چنین شرایطی به دادشان خواهد رسید که البته استفاده از بیمه‌ی بیکاری نسبت‌ به گذشته کمی آسان‌ تر گشته‌ است و فعالیت‌ های شغلی بیشتری را در بر خواهد گرفت.

برای اینکه مشمول دریافت بیمه‌ی بیکاری در زمان کرونا و غیر از آن بشوید باید مدارک لازم جهت ارائه به اداره‌ی کار و تعاون را آماده کنید که شامل ۴ قطعه عکس جدید سه‌ در چهار، اصل و کپی همه ی صفحات شناسنامه، اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی کارت ملی، اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان، کپی صفحه ی اول دفترچه ی بیمه، اصل و کپی گواهی کار از شرکت و معرفی‌ نامه ی کارفرما می‌ شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر