سایت شماره یک:

 

دوربین های پلاک خوان، دسته ای از دوربین های مداربسته هستند که قابلیت های خاصی را در خود دارند. در این مطلب، می خواهیم تفاوت دوربین های پلاک خوان با دوربین های مداربسته معمولی را بررسی کنیم.

همه می دانیم که کیفیت دوربین های عکاسی معمولی و دوربین گوشی های همراه با کیفیت دوربین های عکاسی حرفه ای متفاوت است زیرا به دلیل کارایی متفاوت، تجهیزات الکترونیکی بکار رفته در آن ها تفاوت دارد. همین موضوع برای دوربین های مداربسته نیز صدق می کند.

دوربین های مداربسته رنج قیمتی بسیار گسترده ای دارند و می توان آن ها را از هزینه های چند صد هزار تومانی تا چند میلیون تومانی تهیه کرد. اما تفاوتی که میان این دوربین ها وجود دارد، کیفیت و کارکرد آن هاست. دوربین های ارزان قیمت ممکن است برای فضای داخلی و برای کارکرد های خاصی گزینه ی مناسبی باشند اما برای کارکرد های بیرونی مانند نظارت بر تردد خودرو ها مناسب نیستند.

دوربین مداربسته پلاک خوان خودرو

 دوربین مدار بسته پلاک خوان از جمله دوربین هایی است که کاربر با تهیه آن از بهترین کیفیت تصویر و همچنین بالاترین تکنولوژی و دقیق ترین سنسور و پردازنده بهرمند می گردد. کاربری و استفاده این دوربین ها اغلب اوقات در اتوبان ها ، پارکینگ ها ، جلوی درب ورود ، عوارضی آزاد راه ها ، خروج ساختمان ها و خیابان ها است و نوع پیشرفته تر آن ها توسط پلیس راهنمایی رانندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر شماهم کنجکاوید تا با دوربین مداربسته پلاک خوان ، بخصوص دوربین های پلاک خوان شهاب ، کاربرد ها و مهم ترین ویژگی آنها آشنا شوید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب با شرکت دانش بنیان شهاب همراه شوید.

دوربین مداربسته پلاک خوان چیست؟

دوربین مدار بسته پلاک خوان از تکنولوژِی ای به نام LPR بهره می برند. دوربین های مجهز به این تکنولوژِی با استفاده از پرتو مادون قرمز ویا پرتو نور مریی به صورت شبانه روزی قادرند تا بطور پیوسته از پلاک خودرو های ثابت و یا در حال حرکت تصویر برداری کنند. در حالت کلی دو نوع دوربین پلاک خوان وجود دارد:

تشخیص پلاک خودرو به صورت اتوماتیک

این دوربین ها به صورت اتوماتیک پلاک خودرو را تشخیص داده و قادرند تا کاراکترهای موجود در پلاک را به صورت مجزا از یکدیگر تفکیک کرده و شناسایی کنند و برای این کار نیاز به داشتن یک سیستم مجزا جهت ثبت پلاک نمی باشد. این دسته از دوربین های پلاک خوان که پیشرفته تر از نوع دوم اند، از نظر هزینه گران تر هستند ولی به طور کامل می توانند کار یک سیستم پلاک خوان کامل را انجام دهند.

دوربین با قابلیت تشخیص پلاک خودرو

نوع دیگر دوربین های پلاک خوان قابلیت تشخیص ارقام پلاک خودرو را در خود ندارند اما با این وجود کیفیت تصویر بسیار بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته عادی ارائه می کنند. این دوربین ها قیمت بسیار مناسب تری دارند و در عین حال پلاک خودرو ها در تصاویر ثبت شده همچنان قابل رؤیت می باشد و می توان با داشتن یک سیستم و نرم افزار پلاک خوان آی پلاک عملیات پلاک خوانی را نیز انجام داد.

5

این دوربین ها به غیر از کیفیت تصویر بالا، قابلیت دید در شب بالاتری نیز دارند و به دلیل مقرون به صرفه بودنشان استفاده از آن ها رایج تر است.

مهمترین ویژگی دوربین های پلاک خوان

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر در دوربین های پلاک خوان یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آید. کیفیت تصویر در دوربین های نظارتی معمولاً با عبارات  HD،Full HD  و یا به صورت مگاپیکسیلی بیان می شود. در دوربین هایی که تکنولوژی تصویر HD  در آن ها استفاده می شود دارای رزولوشن 720p بوده که معادل 1 مگاپیکسل است . این میزان کیفیت هرچند شاید برای موارد نظارتی کافی باشد اما برای ثبت جزییات بیشتر مثل پلاک خودرو مناسب نمی باشد. البته ممکن است برای شرایط خاصی استفاده از دوربین HD نیز مناسب پلاک خوانی باشد اما نمی توان آن را به طور کلی مناسب دانست.

دوربین هایی که به تکنولوژی Full HD  مجهز می باشند کیفیت تصویر آن ها به صورت قابل توجه تری مناسب تر است. رزولوشن در این دوربین ها 1080p بوده که معادل 2 مگاپیکسل میباشد. این میزان کیفیت برای ثبت جزییاتی پلاک ماشین ها و تشخیص چهره مناسب می باشد.

دید در شب

دید در شب نیز عامل مهم دیگری است که کمک می کند بتوان اعداد و حروف در طول تاریکی شب را بهتر و خوانا باشد. در حال حاضر به جرئت می توان گفت تمام دوربین های مدار بسته از امکان دید در شب پشتیبانی می کنند. البته مجهز بودن به این قابلیت به تنهایی کافی نبوده و عاملی تعیین کننده به حساب نمی آید.

فاکتوری که دوربین های امنیتی را در این زمینه از یکدیگر متمایز می سازد، برد مسافتی است که یک دوربین قادر است تا همچنان دقت تشخیص خود را در تاریکی شب حفظ نماید. معمولاً دوربین هایی برای تشخیص پلاک مناسب اند که دید در شب آن ها 40 متر یا بیشتر باشد. و از قابلیت های دیگر دوربین های پلاک خوان شهاب علاوه بر دید در شب IR می توان  با توجه به قابلیت تابش نور مریی به کاربر تصویر رنگی از خودرو و پلاک آن ارایه دهد تا در سرعت تشخیص نوع و رنگ خودرو نیز کمک به عمل آورد.

حال می خواهیم شما را با دوربین های پلاک خوان شهاب آشنا کنیم:

دوربین پلاک خوان SH-D1232R

دوربین پلاک خوان SH-D1232R برای شناسایی پلاک ها به بهترین شکل بهینه شده است تا بتوان پلاک خودرو ها را در تمام ساعات روز و انواع شرایط آب و هوایی و در سرعت های بالا ثبت کرد.  این دوربین 2 مگاپیکسلی مناسب برای جاده ها و پارکینگ می باشد .

6

از مشخصه های مهم آن قابلیت هایwdr   برای بالا بردن کیفیت تصویر و بهبود تعادل نور و برای بهبود نورهای سفید ازHLC  استفاده می کند.

این دوربین در شرایط مختلف می تواند تصویر بسیار واضحی از پلاک خودرو ها ضبط کند و در کاربرد های مختلفی از پارکینگ ها تا جاده ها ، قابل استفاده می باشد. دوربین پلاک خوان SH-D1232R دارای 3 حالت تنظیمات برای روز، شب و طلوع-غروب است که از این طریق می تواند برای استفاده در شرایط مختلف نوری در شبانه روز، مناسب باشد. همچنین این دوربین برای استفاده در جاده ها و خیابان ها گزینه مناسبی است و با نصب این دوربین روی دکل های نظارتی، می توان پلاک خودرو های در حال حرکت با سرعت بالا را نیز ضبط کرد.

دوربین پلاک خوان SH-D1531P

به صورت مقرون به صرفه برای شناسایی پلاک ها در شرایط کنترل شده مانند پارکینگ ها طراحی شده است تا پلاک خودرو ها را در حالت توقف یا حرکت با سرعت پایین ضبط کند.

دوربین پلاک خوان SH-D1531P با قدرت تفکیک 5 مگاپیکسلی خود تصویری واضح و تا نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه راه به شما اریه می دهد . این دوربین از قابلیت DWDR برای بالابردن کیفیت تصاویر خروجی بهره می برد و برای بهبود نور تصویر، از HLC استفاده می کند.

7

این دوربین در شرایط کنترل شده می تواند تصویر بسیار واضحی از پلاک خودرو ها ضبط کند و برای استفاده در پارکینگ و مکان هایی که گیت کنترل تردد، راهبند یا سرعتگیر دارند، قابل استفاده می باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر