سایت شماره یک:

در جدول فروش فیلم های ایرانی دینامیت در صدر قرار دارد که بازهم نشان از تمایل عجیب مخاطبان به آثار کمدی چالش برانگیز دارد، داستان طنزی که در ادامه به برخی ویژگی آن اشاره خواهیم کرد.

تقریبا 9 فیلم برتر ایرانی در جدول فروش سالانه قرار می گیرند که اکثرا آنها با ژانری کمدی توانسته اند فروش بسیاری خوبی را در اکران بدست آورند که در رتبه نخست فیلم دینامیت قرار دارد، در سینمای ایران همواره شاهد بوده ایم که سازندگان سعی در به تصویر کشیدن دو قشر متفاوت جامعه یعنی تقابل افراد مذهبی با افراد بی قید و بند و به اصطلاح خودمان قرتی دارند، سینمای ایران کم از این دست آثار ندیده است مثلا گشت ارشاد که حسابی نیز ترکاند از همین دست فیلم ها بود که با تقابل و چالش میان این دو گروه سکانس های خنده داری را رقم می زنند. البته در این لیست بازهم ادامه گشت ارشاد یعنی گشت 3 با چندین تغییر کلیدی در بازیگران اکران شد و فروش قابل قبولی را کسب کرد. تمامی فیلم های ذکر شده را میتوانید در رسانه دانلود فیلم نیکی دیلی قانونی دریافت کنید.

معرفی فیلم های پرفروش ایرانی

1- دینامیت

فیلم ایرانی دینامیت () با موضوعی کمدی، خانوادگی و اجتماعی به کارگردانی مسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی محصول 1397 است که در 10 مهر 1400 اکران شد و توانست با رکورد فروش 57 میلیارد توانست در صدر قرار بگیرد. تهیه کننده این اثر سید ابراهیم عامریان است، از دیگر کارهای مسعود اطیابی میتوان به؛ خروس جنگی، شرط اول، اخلاقتو خوب کن، ماه گرفتگی، تگزاس 1 و 2، انفرادی اشاره کرد. داستان این فیلم درباره دو برادر مذهبی با عقاید سفت و سخت که به دنبال اجاره خانه در تهران هستند و بودجه آنها بسیار محدود است اما در نهایت در ساختمانی مستاجر می شوند که برخی اهالی رفتارهایی دور از شئونات دارند و باعث می شود که تقابل آنها ماجراهای خنده داری را رقم بزند. از بازیگران فیلم دینامیت میتوان به؛ احمد مهرانفر، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، محسن کیایی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، امید روحانی اشاره کرد.

2- گشت ارشاد 3

5

گشت ارشاد ۳ فیلمی ایرانی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی است که در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمد. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم‌های گشت ارشاد (۱۳۹۰) و گشت ارشاد ۲ (۱۳۹۵) به‌شمار می‌ رود و در آن پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهنام بانی و امیر جعفری ایفای نقش می‌کنند. میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد و علیرضا خواجه‌نیا از دیگر بازیگران فیلم هستند. مراحل فیلم‌ برداری گشت ارشاد ۳ از اواخر خرداد ۱۳۹۹ در تهران آغاز شده بود و پس از ۲ ماه به پایان رسید. گشت ارشاد ۳ در ۲۶ آبان ۱۴۰۰ به‌صورت سینمایی در ایران اکران شد و دومین فیلم پرفروش ایران شده‌ است.این فیلم نقدهای ضد و نقیضی را از طرف منتقدان دریافت کرده‌ است.

3- قهرمان

فیلم سینمایی قهرمان به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است که در سال ۱۴۰۰ منتشر شد. در تهیه‌کنندگی این فیلم الکساندر ماله-گی با فرهادی همکاری داشته‌است. این فیلم در شیراز، ایران فیلم‌برداری شده‌است و موضوعی اجتماعی را روایت می‌کند. این فیلم در ۲۹ مهر ماه ۱۴۰۰ به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی شد اما در نهایت نتوانست به جمع پنج نامزد نهایی راه یابد. قهرمان برای نخستین بار در 13 ژانویه 2021  در جشنواره فیلم کن 2021 به نمایش درآمد و در آن‌جا مشترکاً با کوپه شماره ۶ ساخته یوهو کاسمانن موفق به کسب جایزه بزرگ هیئت داوران از جشنواره کن شد.همچنین این فیلم بر پایه نقد ۱۵۹ منتقد امتیاز ۹۶٪ را از بازبینی جمعی وبگاه راتن تومیتوز و بر پایه نقد ۳۹ منتقد نمره ۸۲٪ را از وبسایت متاتریک کسب کرده‌ است.

رحیم (امیر جدیدی) خطاط و نقاشی مطلّقه است که به علت عدم پرداخت بدهی‌اش به بهرام (محسن تنابنده) به زندان افتاده‌است. رحیم به مرخصی دو روزه‌ ای می‌آید. او پسری دارد که لکنت زبان دارد و با منشی کلینیک گفتاردرمانی او فرخنده (سحر گلدوست) در رابطه است. فرخنده به رحیم می‌گوید که کیفی حاوی چند سکهٔ طلا پیدا کرده‌است و با فروش آن‌ها می‌تواند بدهی خود را به بهرام بدهد، اما رحیم می‌فهمد که پول سکه‌ها کافی نیست و بهرام تمام طلبش را می‌ خواهد، زیرا آن پول برای جهیزیه دخترش بوده‌ است. پس رحیم در سطح شهر اعلامیه پخش می‌کند تا صاحب کیف را پیدا کند. این کار رحیم، توجه تلویزیون و رسانه‌های مجازی را جلب می‌کند و مردم به رحیم لقب قهرمان را می‌ دهند.

4- بی همه چیز

6

بی همه چیز فیلمی ایرانی در ژانر درام اجتماعی به کارگردانی محسن قرایی، نویسندگی محسن قرایی و محمد داوودی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال ۱۳۹۹ است. این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته‌ است. این فیلم که با اقتباسی آزاد از نمایشنامه مشهور ملاقات بانوی سالخورده نوشته فردریش دورنمات ساخته شده‌است از تاریخ ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ در سینماهای ایران به نمایش عمومی درآمد.

در روستایی پیش از انقلاب فردی خان‌زاده با نام امیر به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می‌کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند و بخش مهمی از کارهای روستا را به امیر سپرده‌اند. حال پس از سال‌ها یکی از اهالی روستا با نام لی لی که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته، به عنوان اشراف‌زاده به روستا برمی‌گردد و به مردم وعده می‌ دهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد.

پیشنهاد : دانلود سریال های خارجی جدید

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر