سایت شماره یک:

 

کربوکسی تراپی به عنوان یکی از روش های جوانسازی پوست، چند سالی است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. دلایل مختلفی برای این استقبال مطرح می شود اما مهمترین مورد، ایمن بودن و عوارض بسیار کم این روش در مقایسه با سایر تکنیک های جوانسازی است. یکی از سوالاتی که در این بین ممکن است برای افرادی که تمایل به استفاده از کربوکسی تراپی دارند ایجاد شود، این است که آیا این روش دائمی است یا خیر؟ در این مقاله، علاوه بر پاسخ به این سوال، مروری نیز بر مواردی مانند زمان لازم برای مشاهده تاثیر این روش بر روی پوست و همچنین مراقبت هایی که باید برای افزایش ماندگاری این روش انجام دهید، خواهیم داشت.

آیا کربوکسی تراپی روشی دائمی است؟

معمولا عمل های زیبایی که با هدف جوانسازی پوست انجام می شوند، در بیشتر مواقع و پس از بازه های زمانی مشخصی، نیاز به ترمیم یا تکرار مجدد دارند و دائمی نیستند. کربوکسی تراپی نیز از این قضیه مستثنی نیست و بین 6 تا 12 ماه پس از انجام این روش جوانسازی پوست، لازم است تا آن را مجدد تکرار کرد. البته در مواردی نیز، با توجه به عدم انجام مراقبت های مورد نیاز برای ماندگاری نتایج این عمل از سوی فرد، باید در بازه های کوتاه تری اقدام به ترمیم ناحیه مورد نظر نمایید اما به طور معمول و برای حفظ اثرات ایجاد شده از عمل قبلی، رعایت همان بازه 6 ماهه برای ترمیم از سوی پزشکان توصیه می شود.

مدت زمان دیدن نتایج کربوکسی تراپی چقدر است؟

کربوکسی تراپی جزو روش های جوانسازی و درمانی است که معمولا نتایج پایدار آن، بلافاصله پس از انجام، ظاهر نمی شود و برای دریافت تاثیرات مثبت و پایدار، نیاز به تکرار این روش در فواصل منظم وجود دارد که تعداد این تکرار جلسات، بر اساس هدف از انجام این روش و توصیه پزشک تعیین می شود. در مقاله ای که در سایت یکی از کلینیک های معتبر که در حوزه درمان و مراقبت های پوستی در آمریکا فعالیت دارد، در مورد این موضوع، به طور کامل صحبت شده است. در این مقاله، نتایج جالبی از مطالعه بر روی یک گروه از بیماران به دست آمده است. در نتایج این مطالعه که بر روی 16 بیمار که برای کاهش توده چربی شکمی از کربوکسی تراپی استفاده می کردند انجام شده است، عنوان شده که بلافاصله پس از انجام این عمل، اثرات مثبت آن بر روی ناحیه مورد نظر ظاهر شده است اما در مدت بسیار کوتاهی پس از عمل نیز، این نتایج از بین رفته و فاقد پایداری لازم بوده اند.

بر این اساس، شرط پایداری نتایج، نظم و تکرار جلسات برای یک بازه مشخص عنوان شده است. در حال حاضر، معمولا پس از 6 تا 10 جلسه با فواصل منظم، می توان نتایج این عمل را به صورت پایدار و بدون کاهش اثر یا از بین رفتن تاثیرات ایجاد شده، مشاهده کرد.

ماندگاری نتایج کربوکسی تراپی چقدر است؟

میزان ماندگاری اعمال جوانسازی پوست با یکدیگر متفاوت است. به نقل از مقاله مدت ماندگاری کربوکسی تراپی کلینیک صدف معمولا ۶ ماهه است که البته این زمان در تمام افراد یکسان نیست. بر اساس مقاله‌ای در سایت  realself، توصیه می‌شود برای افزایش مدت ماندگاری کربوکسی تراپی هر ۶ ماه یک‌بار درمان مجدد انجام شود.

به نقل از سایت 4medical یکی از عوامل تاثیرگذار روی ماندگاری نتیجه درمان سن افراد است. افراد بین ۲۰ تا ۴۰ سال پس از حدود چهار تا ۶ ماه بعد از درمان کامل، می‌توانند دوره بعدی درمان را شروع کنند. هرچه سن فرد بیشتر باشد، این دوره کوتاه‌تر خواهد شد. بنابراین افراد بالای ۴۰ سال بهتر است تقریبا سه تا چهار ماه و افراد بالای ۵۰ سال حدود دو تا سه ماه بعد از گذراندن دوره، نسبت به تزریق مجدد اقدام کنند.

2

مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی برای افزایش ماندگاری و نتایج بهتر

کربوکسی تراپی از جمله عمل های جوانسازی است که معمولا نیازمند مراقبت خاصی بعد از عمل نیست اما برای ماندگاری بهتر آن، پزشک معالج معمولا توصیه می کند که بین 4 تا 24 ساعت، از انجام فعالیت هایی که منجر به برخورد ناحیه مورد نظر با آب می شود (مانند شنا کردن، دوش گرفتن، سونا، جکوزی و ...) خودداری کنید. همچنین بهتر است از قرارگیری در نور مستقیم خورشید نیز برای حداقل 2-4 هفته دور بمانید و در این بازه زمانی نیز، فعالیت هایی مانند ورزش های سنگین را انجام ندهید. در کنار این موارد، بعضی از پزشکان نیز توصیه می کنند که در این مدت، دخانیات یا داروهای خودسرانه نیز مصرف نکنید.

جمع بندی

نتایج عمل های زیباسازی که به طور مستقیم با ظاهر شما در ارتباط هستند، درجات مختلفی از پایداری را دارند. گاهی مانند عمل های جراحی زیبایی بینی، لیفت سینه، بلفاروپلاستی و مواردی از این قبیل، دائمی بوده و نیازی به ترمیم ندارند اما در کنار این مزیت، از لحاظ ایمنی و عوارض، می توانند خطرات زیادی را برای شما به دنبال داشته باشند. در مقابل این اعمال زیبایی، روش های کم خطرتری نیز مانند تزریق فیلر، ژل، بوتاکس، کربوکسی تراپی و مواردی از این قبیل نیز وجود دارند که می توانند اثرات مشابهی با اعمال جراحی جوانسازی دائمی ایجاد کنند اما به اندازه این اعمال جراحی، دارای عوارض و ریسک های مختلف نیستند و طیف وسیع تری از افراد می توانند از آنها استفاده کنند.

یکی از تفاوت های بسیار مهم روش کربوکسی تراپی و امثال آن با این اعمال جراحی، میزان ماندگاری تاثیرات ایجاد شده در آنها است. روش های کم تهاجمی و ایمن مانند این روش، معمولا در یک سال، بین 2 تا چند بار نیاز به تمدید دارند اما با این حال، باز هم ارزش انجام دادن را دارند و حتی با رعایت بعضی از مراقبت های بسیار ساده، می توان بازه های تمدید را تا حد قابل توجهی افزایش داد تا رضایتمندی بیشتری در متقاضیان استفاده از این روش های جوانسازی ایجاد شود.

تگ های مرتبط

ارسال نظر