رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن خاطر نشان کرد: اتحادیه با همکاری سازمان مرکزی تعاون روستایی توزیع اینترنتی مرغ و تخم‌مرغ را با قیمت مصوب آغاز کرده است.

حمید کاشانی با اشاره به اجرایی شدن توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ، گفت: طرح بازرگام به‌ صورت پایلوت (آزمایشی) در تهران، از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی و با همکاری اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اجرا می‌شود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: به نظر من عرضه اینترنتی تخم‌مرغ اقدام شایسته‌ای است. چراکه کرامت ‌مصرف‌کنندگان در خرید اینترنتی حفظ می‌شود و می‌توانند کالای مورد نیاز خود را ظرف ۲۴ ساعت درب منزل دریافت کند و اینگونه مجبور به ایستادن در صفوف طولانی نیست.

وی با اشاره به نهایی شدن قرارداد اتحادیه مرکزی مرغداران با سازمان تعاونی روستایی، گفت: اتحادیه موافق این شیوه فروش است و به آن باور دارد از این‌رو تقاضای همکاری سازمان تعاونی روستایی در این زمینه را پذیرفتیم. باید بگویم که سازمان زیرساخت‌های لازم برای اجرای کردن این طرح را دارد.

به گفته کاشانی، اتحادیه بخشی از تخم‌مرغی که قرار است به‌صورت اینترنتی توزیع شود را برای سازمان تهیه و تامین کرده است چراکه ما بر این باوریم که فروش اینترنتی در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان است و روند خرید را برای آنها تسهیل می‌کند. باید بگویم یک هفته از اجرای این طرح می‌گذرد.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه قیمت تخم‌مرغ درب مرغداری از قیمت مصوب کمتر شده است، بیان کرد: قیمت شانه‌ تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها بین ۳۵ تا ۳۷ هزار تومان شده است در بحث تولید ما با مشکلی مواجه نیستم و شبکه نامناسب توزیع باعث شد قیمت تخم‌مرغ روند افزایشی به خود بگیرد و قیمت آن در صدر اخبار رسانه‌ها قرار بگیرد.

کاشانی بابیان اینکه قیمت در مرغداری‌ها در بازه زمانی ۲ تا ۳ روزه از قیمت مصوب بالاتر رفت، خاطر نشان کرد: در سطح شهر و واحدهای خرده‌فروشی امکان کنترل و نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری دشوار است از این‌رو شاهد افزایش نرخ این محصول در بازار بودیم.

وی بااشاره به دلایل توقف ۳ کانتینر تخم‌مرغ ترکیه‌ای، گفت: پروسه تایید سلامت از سوی  سازمان دامپزشکی طولانی مدت است. این سازمان در این زمینه با ما همکاری لازم را نکرد و محموله را ۲۰ روز در گمرک معطل نگه داشت و باعث شد که تخم‌مرغ حالت کپک‌زده و قارچ‌زده به خود بگیرد این محموله درحال حاضر فقط قابلیت مصرف صنعتی دارد.

به گفته این فعال اقتصادی، زمانی‌که این محموله وارد کشور شد یک ماه تاریخ مصرف داشت با وجود تمام نامه‌نگاری‌های اتحادیه ۱۵ روز طول کشید که سازمان دامپزشکی برای بازدید و تعیین تکلیف آن ورود کند.

وی با اشاره به اینکه وزن این محموله ۷۵ تن بود، گفت: روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تن تخم‌مرغ در کشور توزیع می‌شود و این حجم از تخم‌مرغ مصرف ۲۰ دقیقه کشور بود و اگر در تایید سلامت آن تعلل نمی‌شد این محموله در زمان خود توزیع و شاهد فاسد شدن آن نمی‌شدیم.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر