بیت کوین نتوانست بیشتر از یک روز موقعیت خود را بالای ۶۵۰۰۰ دلار حفظ کند. از شب گذشته حرکت نزولی جدیدی در بازار آغاز شده و ممکن است در ادامه قیمت به زیر حمایت ۶۰۰۰۰ دلار سقوط کند.

قیمت بیت کوین پس از عبور از ۶۶۰۰۰ دلار نتوانست به روند صعودی خود ادامه دهد و پس از رسیدن به اوج ۲۴ ساعته خود در ۶۶۴۰۰ دلار حرکت نزولی جدیدی را آغاز کرد. این حرکت نزولی با سقوط قیمت به زیر سطح ۶۵¡ ۰۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده (SMA) ۱۰۰ ساعته همراه بود.

در ادامه قیمت به زیر حمایت‌های ۶۳۵۰۰ و ۶۳۰۰۰  دلاری سقوط کرد که با شکسته‌شدن حمایت کف کانال صعودی موجود در نمای ۱ ساعته بازار، در نزدیکی ۶۴۴۰۰ دلار همراه بود. فروشندگان در ادامه شتاب نزولی را بیشتر کردند و قیمت را به زیر حمایت ۶۲۰۰۰ دلاری رساندند.

اکنون کف قیمتی در نزدیکی ۶۱۱۲۶ دلار تشکیل شده و به نظر می‌رسد که قیمت در این ناحیه در حال تثبیت است. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت در ۶۲۰۰۰ دلار خواهد بود. اولین مقاومت کلیدی در نزدیکی ۶۲۴۰۰ دلار و سطح ۲۳.۶ درصد اصلاحی فیبوناچی است. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت نزولی قیمت از ۶۶۳۴۹ دلار تا کف ۶۱۱۲۶ دلاری در تنظیم شده است.

عبور قیمت از مقاومت ۶۲۴۰۰ دلاری می‌تواند راه را برای اصلاح صعودی هموار کند. مقاومت کلیدی بعدی در ۶۳۰۰۰ دلار خواهد بود و مقاومت سطح شکست قیمت هم در نزدیکی ۶۳۷۵۰ دلار و سطح ۵۰ درصد اصلاحی فیبوناچی است.

اگر خریداران نتواند قیمت را تا بالای ۶۳۰۰۰ دلار بازیابی کنند، اصلاح نزولی قیمت احتمالاً عمیق‌تر می‌شود. اولین حمایت کلیدی در نزدیکی ۶۱۰۰۰ دلار شکل گرفته است و حمایت کلیدی بعدی در ۶۰۰۰۰ دلار خواهد بود. در صورت شکسته‌شدن این سطح خریداران احتمالاً برای حفظ روند صعودی در کوتاه‌مدت تلاش خواهند کرد.

شاخص مکدی (MACD)، با سرعت وارد محدوده نزولی می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در ناحیه اشباع فروش قرار گرفته است.

همان‌ طور که گفته شد، ۶۱۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ دلار حمایت‌های کلیدی بیت کوین است و ۶۲۴۰۰، ۶۳۰۰۰ و ۶۳۷۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر