سولانا (SOL) موفق شده است توجه سرمایه گذاران را از کاردانو (ADA) به عنوان یکی از بزرگترین رقبای اتریوم، به سمت خود جلب کند.

اخیراً دیده ایم که  سولانا(SOL) موفق شده است توجه سرمایه گذاران را از کاردانو (ADA) به عنوان یکی از بزرگترین رقبای اتریوم، به سمت خود جلب کند. حال، با رشدی خیره کننده ، رمز SOL با کسب جایگاهی در لیست پنج ارز برتر بازار، به عنوان رقیب اصلی اتریوم (ETH) ظاهر شده است.

قیمت سولانا (SOL) اخیراً با افزایش نجومی از مرز ۲۶۰ دلار گذشته است. ولی با تمام این اوصاف، چندین شاخص فاندامنتال نشان می دهند که در این مرحله، خرید اتریوم (ETH) برای سرمایه‌گذاران می تواند بیش از خرید سولانا (SOL) مفید باشد.

اگر به نمودار حرکات قیمت دو ارز طی سه ماه گذشته نگاه کنیم، می بینیم که قیمت SOL به شدت از حرکات ETH پیروی کرده است. اما به نظر می رسد روند رشد سولانا بسیار سریعتر اتفاق افتاده است.

با این حال، اگر به «درآمد» یعنی هزینه‌های پرداختی به پروتکل، ماینرها و اعتبارسنج‌ها نگاه کنیم، متوجه می شویم که اتریوم با اختلاف زیادی سولانا را شکست می‌دهد. درآمد انباشته اتریوم از زمان آغاز به کار ۸.۸ میلیارد دلار است در حالی که این رقم برای سولانا تنها ۱۶.۴ میلیون دلار است که تقریباً ۵۰۰ برابر تفاوت را نشان می دهد. با این حال، با توجه به اینکه اتریوم بسیار قدیمی‌تر است، مقایسه آن ممکن است منصفانه نباشد.

با مقایسه این معیار در نمودار هفتگی هم خواهیم دید که اتریوم ۴۷۱ میلیون دلار درآمد داشته است در حالی که سولانا ۱.۶ میلیون دلار درآمد را نشان می دهد. واضح است که اتریوم با اختلاف زیادی برنده است.

با درنظر گرفتن ضریب نسبت ارزش بازار به درآمد، به نظر می‌رسد خرید SOL در این مرحله گران‌تر از اتریوم باشد. سولانا (SOL) در حال حاضر با ضریب ۱۵۰۰ برابر معامله می شود در حالی که اتریوم (ETH) مضربی حدود ۲۵ برابر دارد.

یکی از موضوعات نگران کننده این است که سولانا با فعالیت توسعه‌دهندگان به سرعت در حال گسترش است درحالی که این فعالیت برای اتریوم رو به کاهش بوده است. هزینه بالای گس در شبکه اتریوم به عنوان یک عامل بازدارنده، باعث شده است توسعه دهندگان جدید سولانا را به اتریوم ترجیح بدهند.


تگ های مرتبط

ارسال نظر