خبرهای دقیقی از ورود دلارهای جدیدی خارجی به گوش می رسد که دست دولت را در آستانه مذاکرات هسته ای پرتر خواهد کرد.

خبرهای دقیقی از ورود دلارهای جدیدی خارجی به گوش می رسد که دست دولت را در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای پرتر خواهد کرد. در همین راستا، سخنگوی وزارت برق عراق بر آمادگی برای پرداخت بدهی‌های ناشی از واردات گاز به ایران تاکید کرد، و از تکمیل پروژه اتصال برق عراق به ترکیه خبر داد.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق، طی اظهاراتی تأکید کرد که این وزارتخانه با ایران بر سر تعهدات خود درباره پرداخت همه بدهی‌های مربوط به واردات گاز و برق از ایران به توافق رسیده و آماده پرداخت بدهی‌های خود به ایران است.

با این حال طرف عراقی اعلام کرد که ایران اخیرا صادرات گاز خود به عراق را از 50 میلیون متر مکعب در روز به 8 میلیون متر مکعب کاهش داده که خسارت بزرگی برای شبکه برق عراق است. و از وضعیت ایران در عدم عمل به تعهدات خود انتقاد کرد. 

بدعهدی ایران در تامین گاز نیروگاههای گازی عراق در دوره حسن روحانی که جبران آن کار دشواری است باعث شده است تا طرف عراقی به سمت ترکیه برای خرید برق متمایل شود که نیاز عراق به برق ترکیه باعث دشوار شدن چانه زنی ایران و عراق با رژیم اردوغان برای گرفتن حق آبه بیشتر از ترکیه خواهد شد که سدهای ویرانگری بر روی دجله و فرات ایجاد کرده است. 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر