برترین رمز ارز حوزه کریپتو، بیت کوین دیروز ۲۸ آبان حمایت معتبر ۶۰ هزار دلاری را از دست داد. آیا اصلاح بیشتر بیت کوین ادامه دارد؟

در سالهای اخیر استفاده از ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین در معاملات جهانی رو به افزایش است. بیت کوین یکی از رمز ارزهای مهمی است که در حوزه ارز دیجیتال توانسته است سود کلانی را برای خریدارانش ایجاد کند. هرچند ارزهای دیجیتال دیگری نیز در بازار وجود دارند اما نبض بازار عموما در دست دارندگان بیت کوین است. اما در ماههای اخیر، پس از یک افزایش قیمت، شاهد افت قیمت بیت کوین بودیم. بیت کوین به عنوان پادشاه و ارز پرآوازه حوزه رمز ارزها بعد از رشد خیره کننده خود تا سقف قیمتی ۶۵ هزار دلار( حدود ۷ ماه پیش) دچار سقوط شدیدی شد که سبب ریزش ۵۴ درصدی این ارز در عرض ۱۰۸ روز شد.

اما کف قیمتی بیت‌کوین به طرز چشمگیری توسط نهنگ های بیت‌کوین حفظ شد و با رشد تقاضا در این قیمت و اخبار مبتنی بر صندوق ETF بیت کوین در بورس آمریکا شدت تقاضا به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش یافت که سبب رشد خیره کننده بیت‌کوین در دو ماه پیش شد، به گونه ای که سقف قیمتی ۶۴ هزار دلار شکسته شد و رمزارز محبوب موفق به فتح قله ۶۸ هزار دلاری در ۱۱ روز گذشته شد.

اما در حال حاضر (۲۹ آبان ۱۴۰۰) که کمتر از دو هفته از فتح قله جدید بیت‌کوین نگذشته است شاهد اصلاح عمیق این ارزبه میزان ۲۰ درصد تنها در عرض ۱۱ روز بوده ایم.

در حال حاضر شاهد گزارش‌های ضد و نقیضی مبنی بر اصلاح بیشتر بیت کوین یا صعود بیت تا قله ۱۲۰ هزار دلاری هستیم. بعد از اشاره به دلایل اصلاح اخیر اشاراتی به گزارش سایت معتبر کوین تلگراف که ۲۸ آبان منتشر شده است؛ می شود.

دلایل اصلاح اخیر بیت کوین:

تصویب مالیات بررمزارزها توسط بایدن ریاست جمهوری آمریکا

تشدید ممنوعیت تمامی صرافی های چینی جهت معامله و استخراج رمز ارز

بیت کوین و اکثر آلت‌کوین‌ها درصدد حفظ قیمت خود بالاتر از سطوح مقاومتی اصلی خود هستند. این موضوع بیانگر آن است که گاوها می‌توانند در هر کف قیمت به خرید رمز ارز بپردازند.

قیمت بیت کوین و اتریوم حول سطوح حمایتی روانی و مهم ۶۰۰۰۰ و ۴۰۰۰ دلار می‌چرخد. این دو سطح حمایتی برای حفظ و ادامه روند صعودی در کوتاه‌مدت بسیار مهم و ضروری هستند.

اگرچه کاهش قیمت ممکن است معامله‌گرانی که از اهرم‌ها استفاده می‌کنند را ترسانده باشد اما به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین این ریزش را فرصتی برای خرید در نظر می‌گیرند. اطلاعات درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که سومین نهنگ بزرگ بیت کوین، ۲۰۷ بیت کوین دیگر با میانگین قیمت ۶۲¡۰۵۳ دلار به دارایی‌های خود افزوده است.

طبق گزارش کالین وو (Colin Wu) خبرنگار حوزه رمزارزها، پس از خرید اخیر این نهنگ، دارایی‌های آن در ماه نوامبر، ۶۳۵ بیت کوین افزایش یافته است.

هرچند، تمام خبرها برای بیت کوین و رمزارزها مثبت نبوده است. ارزش دلار به بالاترین سطح خود طی ۱۶ ماه اخیر رسیده است. افزایش ارزش دلار به دلیل آن است که انتظار می‌رود افزایش تورم ممکن است باعث شود فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد و طرح خرید ۱۲۰ میلیارد دلار دارایی را تسریع ببخشد.

قیمت BTC به کمتر از میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست روزه بر روی قیمت ۶۲¡۶۰۷ دلار و خط حمایتی الگوی اوج صعودی در تاریخ ۱۶ نوامبر کاهش یافته است. این اولین نشانه‌ای است که گاوها در حال از دست دادن تسلط خود بر بازار هستند.

خریداران درصدد دفاع از میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه بر روی قیمت ۵۹۱۲۲ دلار هستند اما افزایش قیمت ناچیز اخیر گویای عدم تمایل به خرید در سطوح قیمت کنونی از جانب گاوها است.

اگر قیمت از سطح قیمت کنونی یا EMA بیست روزه کاهش یابد، خرس‌ها در صدد کاهش بیشتر قیمت بیت کوین به کمتر از ۵۷۸۲۰ دلار خواهند بود. در این صورت، فروش‌ها افزایش می‌یابد و قیمت می‌تواند به ۵۲¡۵۰۰ دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی افزایش یابد و به بالاتر از EMA بیست روزه برسد، گویای روند انباشت قوی در سطوح پایین قیمت است. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند مجددا به محدوده ۶۷۰۰۰ الی ۶۹۰۰۰ دلار برسد.

پیش بینی گزارشگر از آینده قیمت بیت کوین ۲۹ آبان ماه:

در ابتدا با نگاه کلی به نقشه بازار امروز ارزهای دیجیتال که از سایت COIN۳۶۰ استخراج شده به تحلیل آینده قیمت بیت کوین می پردازیم.

همان طور که از شکل بالا مشخص است بعد از اصلاح دیروز بیت کوین تا ناحیه ۵۶ هزار دلار، قیمت ریکاوری شد و هم اکنون در محدوده ۵۸ هزار دلار در حال نوسان است (دلیل عدم نوسان کلیت بازار کرپیتو بسته بودن بازار آمریکا در امروز است).

 بعد از اصلاح اخیر بیت کوین از سطح ۶۹ هزار دلار و سپس از دست رفتن ناحیه حمایتی معتبر ۶۰ هزار دلار ، بازار ۲۸ آبان تا ناحیه ۵۶ هزار دلار افت کرد. طبق داده های درون شبکه از سایت glassnode و تحلیل تکنیکال مبنی بر پرایس اکشن پیش بینی می شود که ناحیه ۵۲-۵۴ هزار دلار برای بیت کوین بسیار پرتقاضا باشد. طبق داده های درون شبکه تمام آدرس های ۱۰ بیت کوینی و ۱۰۰ بیت کوینی در حال خرید هستند و گراف این آدرس ها کاملا صعودی است. خرید آدرس های ۱۰۰ بیت کوینی که همان نهنگ ها تلقی می شوند می تواند سبب رشد بعدی بیت کوین باشد.

 

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر