السالوادور همچنان تصمیم دارد در زمینه پذیرش بیت‌کوین و رمز ارزها در صدر جدول اخبار بماند.

بیش از یک ماه پیش، با اعلام رسمی ابوکیله، السالوادور به عنوان اولین کشوری معرفی شد که پذیرش رسمی و قانونی بیت کوین را به مرحله اجرا درآورد. پیش از آن نیز خبر استفاده از انرژی زمین گرمایی آتشفشان تکاپا در السالوادور، توجه جهانیان را به این کشور منطقه آمریکای مرکزی جلب کرده بود.

به گزارش کوین تلگراف، قرار است این شهر با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری از طریق پیش فروش اوراق قرضه بیت کوین و با همکاری صرافی های رمز ارز بیتفینکس (Bitfinex) و شرکت بلاک استریم (Blockstream) تاسیس شود.

بیتفینکس؛ صرافی چند ملیتی ارز و رمز ارز است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و حمله سایبری (هک) و مفقود شدن ۱۵۰۰ بیت کوین از حساب این شرکت در سال ۲۰۱۵، نام این صرافی را بر سر زبان ها انداخت. بلاک استریم نیز شرکت کانادایی معروف است که از سال ۲۰۱۴، در زمینه بلاکچین و خدمات و نرم افزارهای نگهداری و انتقال رمزارزها فعالیت می کند.

نجیب ابوکیله؛ رییس جمهور السالوادور این خبر را در کنفرانس هفته بیت کوین در این کشور رسانه ای کرد. وی خاطر نشان کرد: امکانات آموزش های دیجیتال و تکنولوژی برای مردم در این شهر فراهم خواهد شد و مردم می توانند با اطمینان بیشتربه خرید و فروش یا نگهداری بیت کوین اقدام نمایند.

وی همچنین مشارکت بیشتر مردم در بازار رمز ارزها را خواستار شد و اعلام کرد: انرژی مورد نیاز در این شهر از منابع زمین گرمایی تامین خواهد شد و حمل و نقل عمومی پایدار و کارآمد از دیگر برنامه ریزی های انجام شده برای این شهر است.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر