برخی فعالان بازار سکه می گویند: ماندن قیمت سکه بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بستگی به این دارد که پس از برگزاری نشست خبری مدیر کل آژانس بین المللی اتمی، چه اتفاقی در بازار ارز تهران رخ خواهد داد

سقوط اونس طلا در بازارهای جهانی موجب شده است که دست و پای سکه برای افزایش معنادار بسته شود. با این حال، فلز گران بهای داخلی به لطف افزایش بهای دلار در بازار داخلی توانسته است افت زیادی را تجربه نکند و نیم نگاهی به سوی سطوح بالاتر داشته باشد.

سکه در انتظار نشست گروسی

 با توجه به احتمال ادامه صعود دلار و کاهش سرعت افت بهای اونس طلا،‌ انتظار می رود که سکه در ابتدای روز جاری افزایش محدودی را تجربه کند. ولی ماندن فلز گران بهای داخلی بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بستگی به این دارد که پس از برگزاری نشست خبری مدیر کل آژانس بین المللی اتمی، چه اتفاقی در بازار ارز تهران رخ خواهد داد. بسیاری از معامله گران باور دارند که اگر گروسی با تهران به توافق های قابل توجه دست یافته باشد، بازار به استقبال نتایج مثبت از مذاکرات هسته ای هفته آینده خواهد رفت، در نتیجه قیمت دلار افت خواهد کرد و به دنبال آن، سکه نیز با سرعت زیادی در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت.

با این حال، حداقل تا ساعت ۱۲ شب گذشته برداشت بیشتر معامله گران بازار این بود که گروسی به توافق خاصی با ایران دست نیافته است. همین عامل موجب شده بود که قیمت دلار در بازار پشت خطی افزایش پیدا کند و به تبع آن، سکه امامی نیز تا بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رشد پیدا کند. دلار نیز دیشب تا بالای محدوده ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان پیش روی کرد.

با وجود افزایش قیمت سکه در بازار پشت خطی، ارزش ذاتی این فلز گران بها افزایش خاصی را تجربه نکرده است و در نزدیکی محدوده ۱۲ میلیون تومان قرار دارد. ریزش اونس طلا به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلار، سکه را تحت فشار بنیادی قرار داده است.
تگ های مرتبط

ارسال نظر