هم تحلیل گران وال استریتی و هم سرمایه گذاران خرد مجددا به اتفاق به صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده باور دارند.

 در حالی که قیمت طلا در هفته گذشته مجددا صعودی شد و در حدود ۱.۹ درصد افزایش قیمت داشت، باز هم فعالان بازار بر این باورند که طلا مجددا می تواند به بالای مرز ۲ هزار دلار بازگردد.

در حقیقت بر خلاف معمول در حالی که نرخ سود اوراق قرضه در حال افزایش است و به بالاترین حد خود در سال های اخیر رسیده است و از سوی دیگر فدرال رزرو هم سیگنال های انقباضی را به بازار مخابره کرده است، طلا با قدرت جایگاه خود در کانال ۱۹۰۰ دلاری را حفظ کرده است. در حقیقت این تقاضای ناشی از وقوع جنگ در اوکراین در کنار فشار تورمی است که سبب شده است تا طلا بیش از هر موقعی در برابر عوامل نزولی مقاوم باشد.

نظر تحلیل گران نیز نشان می دهد حداقل در بازه زمانی کوتاه مدت عامل خاصی نمی تواند مسیر صعودی طلا را منحرف کند

این هفته ۱۷ نفر از تحلیل گران بازار طلا در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو شرکت کردند که ۱۲ نفر از آنها معادل با ۷۱ درصد بر صعودی بودن قیمت طلا در هفته آینده نظر داشتند. این در حالی است که فقط چهار نفر معادل با ۲۴ درصد باور دارند که مسیر کنونی طلا منحرف خواهد شد و قیمت طلا ریزش خواهد داشت. در این میان فقط یک نفر بازار کم نوسانی را برای طلا پیش بینی کرده است. موضوعی که نشان می دهد پیش بینی ها حکایت از متلاطم بودن قیمت طلا در روزهای آینده دارد.

همچنین از میان ۱۰۳۴ نفر سرمایه گذار خرد شرکت کننده در نظرسنجی مین استریت سایت کیتکو ۷۲ درصد بر صعودی بودن قیمت طلا رای داده اند و فقط ۱۵ درصد باور داشتند قیمت طلا هفته آینده ریزش خواهد داشت.

تگ های مرتبط

ارسال نظر