سایت شماره یک:

در عرصه ساخت و ساز و ساختمان سازی چشم اندازهای جدید فن آوری روز، براساس بهینه سازی ساخت و ساز و مصالح ساختمانی به عنوان مبنای اصلی قرار گرفته است. مطالعات تحقیقاتی جدید برای یافتن رویکردهایی جدید برای کاهش هزینه و زمان در فناوری و مواد استفاده شده درساخت و سازمنجر به کشف فناوری های مدرن از جمله قالب بندی عایق بتن، مصالح بلوک هبلکس ، فناوری سقف فلزی شده است. پارامترهایی که مد نظر دانشمندان بوده، شامل بهینه سازی هزینه و زمان در ساختمان سازی ، کیفیت مصالح ساختمانی و ... و در نهایت ایجاد بلوک هبلکس می باشد.

همچنین استفاده از بلوک های هبلکس به عنوان جایگزین مناسبی برای مصالح سنتی مانند آجر و بلوک های بتنی معمولی در ساختمان سازی می باشد و با توجه به در نظرگرفتن مزایا و معایب اسکلت فلزی سبک و... می توان دریافت که مصالح ساختمانی جایگزین کارآمد و بصرفه تر خواهد بود.

هبلکس نام تجاری بتن هوادهی AAC می باشد که برای اولین بار در سال 1924 توسط معمار سوئدی معرفی شده است مهندسی آن به طور گسترده در ایالات متحده و اروپا به عنوان یک مصالح ساختمانی با صرفه و با کیفیت مورد استقبال است.

این محصول در سراسر جهان با نام کامل بتن هوادهی اتوکلاو شده ( AAC ) یا بتن گازی به بازار معرفی شده است. در این فرآیند تولید حباب و فضای خالی ایجاد شده ناشی از واکنش شیمیایی مختلف در مقایسه با سایر انواع بتن، بافت متفاوت با کارایی و ویژگی های منحصر بفرد را ایجاد کرده است.

اسامی و برندها مختلف بتن هبلکس

با توجه به اینکه نحوه ی تولید و فرمول بوجود آورنده ی بتنهای هبلکس مشابه می باشد ولی با توجه به روش های مختلفی که ممکن است در تولید آن به کار رفته باشد با اسامی و برندهای مختلف مانند SYPOREX، YTON و ARECON و... ارائه می شود. ترکیبات بتن هبلکس اتوکلاو شده شامل اکسید سیلیسیم، سیمان، اکسید کلسیم ومقداری پودر آلومینیوم که در دمای 200 درجه سانتیگراد پخته شده می باشد و در سایزهای 10*25*15، 25*25*60، 60*25*60 و همینطور در اندازه های دلخواه و سفارشی ساخته و قابل ارائه می باشد.

آیا بتن هبلکس از نظر هزینه کاربردی است؟

با توجه به مواد مورد استفاده در ساخت بلوک هبلکس و همچنین روش های تولید آن و پلی استایرن که با قیمت نسبتاً قابل قبولی موجود است، می توان گفت هزینه اولیه تولید این فناوری ممکن است قابل توجه باشد، اما برای برخی دلایل دیگر مانند صرفه جویی در هزینه حمل و نقل بلوک های هوادهی شده، سرعت اجرای آن در زمان ساخت و ساز و ویژگی های فوق العاده آن از نظر عایق صوتی و حرارتی دیوار در همان زمان، کیفیت و مقاومت آن در برابر فشار، ضربه و ... همچنین صرفه جویی در هزینه حمل و نقل و افزایش سرعت در زمان انتقال آن در نهایت هزینه محصول در زمان استفاده از بلوک های هبلکس، خنثی و باعث می شود نسبت به دیگر مصالح، برآورد هزینه پروژه نهایی به طور قابل توجهی کاهش یابد. 

روش های استفاده از بلوک هبلکس پرین

بلوک سبک هبلکس همانطور که تا کنون گفته شد دارای ماده سبک وزن مدرن است که از بتن متخلخل سبک ساخته شده و در صنعت ساختمان استفاده می شود. بلوک هبلکس دارای مقاومت فشاری بالا و وزن کم به نسب سایر مصالح های ساختمانی دیگر مانند آجر، بتن های معمولی، آجرهای دارای حفره و ... است. بلوک هابلکس اتوکلاو شده انتخاب خوبی برای مناطقی است که قصد لوله کشی و سیم کشی ساختمان را دارید. زیرا بلوک هابلکس را می توان به راحتی برش داد و به راحتی میخ زد و بوط کلی به سادگی قابل نصب و اجرا می باشد. 

خاصیت برشی، چکشی و شکل پذیری بلوک سبک هبلکس AAC مشابه چوب بوده و به سادگی برش داده می شود و هدر رفت بسیار کمی دارد، با ابزار نجاری در ابعاد و زوایای دلخواه قابل برش و قابل استفاده می باشد. با ایجاد شیار بر روی دیوارها، نصب لوله های تاسیسات مکانیکی و هادی های برق به راحتی و سریع انجام می شود. شیارها با ملات پر شده و قابل تعمیر می شوند. به دلیل دقت ساخت بالا (خطای کمتر از 1.5 میلی متر)، دیوار در صورتی که بصورت صحیح و منظم چیده شود، سطح صافی دارد و به راحتی رنگ آمیزی می شود. در نمای بیرونی به تنهایی قابل استفاده است و از طرفی می توان، انواع نمای گرانیتی را به طور مستقیم بر روی آن اعمال کرد.

با توجه به جذب آب نسبتاً بالای بلوک های AAC توصیه می شود از ملات های خشک مخصوص تهیه شده برای این منظور استفاده شود یا قبل از اجرا آنها را بمنظور جلوگیری از جذب رطوبت و آب با نانو عایق کنند. با توجه به توصیه سازنده برای چسب بلوک سبک وزن، مقدار آب مورد نیاز برای دستیابی به جریان و عملکرد مناسب تنظیم می شود. هنگام خرید چسب بلوک هبلکس و ملات خشک، راهنمای آب لازم را از فروشنده بخواهید.

2

قیمت بلوک هبلکس

آخرین قیمت بلوک هبلکس مجموعه پرین بتن بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد تا شما بتوانید از این مصالح ساختمانی قدرتمند در بکارگیری در پروژه های اعظیم ساختمانی خود بهره مند شوید. مقاومت حرارتی بلوک سبک هبلکس بسیار بالا می باشد از همین رو این یک مزیت عالی برای استفاده آن در سازه ها و ساختمان های تجاری و مسکونی بزرگ محسوب می شود چرا که در زمان بروز حوادث احتمالی همین امر باعث بروز صدمات و خسارات کمتری خواهد شد. 

مهمترین مزیت ها برای استفاده از بلوک های هبلکس اتوکلاو شده در این مطلب بیان شد که البته ضروری ترین تکنیک ها که باعث اثر بخشی بیشتر می شود در زمان اجرای بلوک های سبک و مقاوم براساس استاندارهای خاص خود می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت بلوک هبلکس و همچنین برای تامین بلوک هبلکس پرین بتن آماده ارائه محصولات و خدمات پس از فروش در زمینه اجرا و فروش انواع بتن و بلوک های هبلکس می باشد. برای دریافت اطلاعت و یا دریافت مشاوره خرید و اجرای بلوک هبلکس در پروژه های ساختمانی و همچنین خرید چسب کاشی اصفهان خود با ما در تماس باشید.

کاربرد بلوک هبلکس به عنوان دیوار حامل

بلوک هبلکس فقط به عنوان پرکننده برای تیغه های زمین عمل می کند و هرگز به عنوان بلوک حامل استفاده نمی شود مگر در مواردی خاص با توجه به نظرات کارشناسان ساخت ساز متناسب با اقلیم ممکن است متفاوت باشد بنابراین قبل از هرچیزی باید از متخصصین در این زمینه مشاوره دریافت کنید. بلوک هبلکس در فرآیند تولید به دفع شن‌های مضر سیلیس کمک می‌کند، بدون هیچ گونه آلودگی در تولید. باعث گسترش طبیعت و جلوگیری از الودگی و میدان سبز زمین می شود. 

بلوک سبک هوادهی شده هبلکس، دارای ویژگی های منحصر بفرد شامل احتراق در مدت زمان زیاد و عایق در برابر حرارت و صدا می باشد. بر اساس آئین نامه جدید ساختمان، در صورت استفاده از بلوک هبلکس در ساختمان نیازی به استفاده از عایق دیگر نیست و همین مطلب می تواند شفافیت مزایای استفاده از بلوک های هبلکس در ساختمان سازی را منتقل کند. بلوک های هبلکس بر پایه بتن است که برای ساخت و ساز داخلی و خارجی ساختمان می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از بلوک های هبلکس برای ساختمان های بلند و آنهایی که تغییرات دمایی بالایی دارند مناسب است. به دلیل تراکم کمتر، در ساختمان های بلند ساخته شده با استفاده از AAC به فولاد و بتن کمتری برای اعضای سازه نیاز دارند. ملات مورد نیاز برای نصب بلوک های AAC به دلیل تعداد کمتر اتصالات کاهش می یابد. به طور مشابه، مواد مورد نیاز برای رندر نیز به دلیل دقت ابعادی AAC کمتر است. افزایش راندمان حرارتی AAC آن را برای استفاده در مناطقی با دمای شدید مناسب می کند، زیرا نیاز به مواد جداگانه برای ساخت و ساز و عایق را از بین می برد و منجر به ساخت سریعتر و صرفه جویی در هزینه می شود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر