سایت شماره یک:

رشد شبکه های اجتماعی و افزایش روز افزون آمار استفاده از آن‌ها، اپیدمی کرونا، افزایش تنوع مشاغل خانگی و سایر دلایلی از این دست باعث شده تا بسیاری از افراد به مشاغل خانگی روی آورده و کار کردن در خانه و محیط امن و راحت آن را به بیرون رفتن و تحمل آلودگی و ترافیک ترجیح دهند. در سال های اخیر بویژه بعد از همه‌گیری ویروس کرونا که باعث دورکاری یا تعدیل نیروهای کار شد بسیاری از افراد سعی کردند تا با راه اندازی یک کسب و کار کوچک با سرمایه اندک در منزل منبع درآمد خود را تامین کنند. بنابراین اگر شما نیز کارکردن در خانه را به بیرون ترجیح می‌دهید یا از کار برای دیگران خسته شده و می‌خواهید کسب و کار خانگی خود را راه اندازی کنید می‌توانید شغل خانگی مورد نظر خود را از طریق سایت های آگهی مشاغل همچون ایران مشاغل پیدا کنید.

مزایای مشاغل خانگی

از جمله مزایای کسب و کارهای خانگی که باعث تمایل افراد به آن می‌شود عبارتند از:

  • مهم‌ترین مزیتی که همه مشاغل خانگی دارند کار کردن در محیط امن و راحت خانه است.
  • برای شروع کسب و کارهای خانگی به سرمایه زیادی نیاز ندارید.
  • مشکلات رفت و آمد به بیرون و هزینه های آن را نخواهید داشت.
  • می‌توانید با هر پوششی که دوست دارد در محیط خانه کار خود را انجام دهید.
  • از آنجایی که معمولا مدیر و سرپرست ندارید پس آزادی عمل و استقلال بیشتری خواهید داشت.
  • ساعت های کاری انعطاف پذیر و به عهده خودتان خواهد بود.
  • ....

آشنایی با چند مورد از مشاغل خانگی با سرمایه کم

با توجه به تنوع مشاغل خانگی هر فردی می‌تواند با توجه به حرفه و تخصصی که دارد با کمترین سرمایه ممکن کسب و کار خود را راه اندازی کند. تعدادی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی عبارتند از:

  • مشاغل خانگی مرتبط با غذا و انواع خوراکی‌ها

یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل خانگی بخصوص برای بانوان آشپزی و شیرینی‌پزی است. غذاها، شیرینی‌ها و خوراکی های خوشمزه همیشه طرفداران خود را خواهند داشت بنابراین اگر تخصص کافی در آشپزی یا پخت شیرینی را داشته و به آن علاقه دارید کترینگ خانگی می‌تواند بهترین شغل خانگی برای شما باشد. همچنین خشک کردن انواع میوه‌ها و بسته بندی و فروش آن نیز طرفداران بسیاری دارد. به یاد داشته باشید با تبلیغات مناسب در فضای مجازی یا پخش بروشور در اطراف محل زندگی خود می‌توانید خیلی زود به درآمد برسید اما مهم‌ترین نکته یعنی گرفتن پروانه بهداشت را فراموش نکنید.

  • تدریس و راه اندازی سایت آموزشی در منزل

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به وسیله آموزش‌های مجازی و تهیه فیلم‌های آموزشی مهارت‌های لازم و جدیدی که نیاز دارند را یاد بگیرند به همین دلیل راه اندازی سایت آموزشی در منزل به یکی از پولساز‌ترین مشاغل خانگی تبدیل شده است. بنابراین می‌توانید با توجه به مهارت خودتان در زمینه های مختلف نظیر تدریس دروس کنکور، آموزش برنامه نویسی، آموزش نرم‌افزارهای مختلف و .... با یک سرمایه اندک کسب و کار خود را شروع کنید.

  • ساخت و فروش صنایع دستی

ایران کشوری با فرهنگ غنی است که در هر گوشه آن صنایع دستی زیبا و چشم نوازی وجود دارد پس از هر شهر و استانی که باشید می‌توانید با کسب مهارت در تولید صنایع دستی شهر خودتان در کنار به کارگیری ایده‌های جدید و خلاقانه به درآمد خوبی برسید. سوزن دوزی، منبت کاری، انواع دستبافت‌ها و ... از انواع این سازه های دستی هستند.

  • تولید محتوا در منزل

یکی از ایده های جدید و پردرآمد که می‌توانید در خانه روی آن کار کنید تولید انواع محتوا بویژه محتوای متنی است. پس اگر به نویسندگی علاقه دارید با طی کردن یک آموزش اصولی و کوتاه می‌توانید خیلی زود کار خود را شروع کرده و به درآمد خوبی برسید.

امروزه با پیشرفت اینترنت و فضای مجازی ، بازار طراحی سایت رونق گرفته است . طراحی وبسایت در خانه سرمایه چندانی نمیخواد و با اندکی مطالعه و داشتن یک لپ تاپ یا کامپیوتر میتوانید این کا را تجربه کنید و برای خود کسب درامد خوبی داشته باشید . 

  • سئو کار (مشاور بهینه‌سازموتور‌های جستجوگر اینترنتی)

خریدهای اینترنتی و استفاده روزافزون از سایت های مختلف باعث شده تا مدیران و صاحبان کسب و کار به دنبال راهی باشند تا هنگام جستجو توسط مخاطبان سایت آن‌ها جز رتبه های اول نمایش داده شود به همین دلیل حضور یک مشاور بهینه سازی موتورهای جستجوگر اینترنت یا سئوکار در کنار مدیران سایت ضروری است. بنابراین اگر دانش و تجربه کافی را در این زمینه بدست آورید می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

  •  

    پرورش قارچ

اگر شما یه محیط مناسب نظیر یک اتاقک روی پشت بام منزلتان یا یک انباری داشته باشید یکی از کسب و کارهای خانگی مناسب شما می‌تواند پرورش قارچ باشد. اگرچه افراد زیادی به صورت گسترده یا خانگی به این شغل روی آورده اند اما پرطرفدار بودن و داشتن گونه های مختلف باعث شده تا هنوز پرورش قارچ یکی از مشاغل پردرآمد خانگی به حساب بیاید.

5

  • ساخت پاکت و جعبه

پاکت‌ها و جعبه‌های هدیه دست ساز یکی دیگر از مشاغل خانگی مناسبی است که می‌توان آن را با سرمایه کم و آموزشی کوتاه شروع کرد. علاوه بر جعبه‌های هدیه امروزه از جعبه‌های دست ساز در بسته بندی و فروش محصولات مختلف و فروش و تزئین گل در جعبه استفاده می‌شود که می‌توان با کمی نوآوری و خلاقیت در این زمینه و پیاده‌سازی ایده‌های جدید به فروش و درآمد بالایی رسید.

  • پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی

پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی یکی از جدیدترین ایده های مشاغل خانگی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. پس اگر فضای مناسبی برای پرورش گل و گیاه در منزل دارید با جمع‌آوری مقداری اطلاعات از این کسب و کار می‌توانید گیاهان آپارتمانی پرطرفدار را در خانه پرورش داده و به فروش برسانید. 

6

  • ترجمه و ویراستاری

اگر به زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری تسلط دارید به راحتی می‌توانید با ترجمه متون مختلف به زبان فارسی یا سایر زبان‌ها یک کسب و کار خانگی پردرآمد داشته باشید. شما می‌توانید با ترجمه و ویراستاری کتاب‌ها و مقالات علمی و ارائه آن‌ها به دانشجویانی که به دنبال منابع علمی معتبر هستند به راحتی درآمد خود را افزایش دهید.

سخن پایانی

با جست و جو در سایت های آگهی مشاغل ایران می‌توانید برای شروع کسب و کار خانگی خود اقدام به جذب نیرو کنید یا در مشاغل خانگی به عنوان یک نیرو فعالیت کنید. به یاد داشته باشید در هر زمینه‌ای که تخصص و مهارت کافی دارید می‌توانید با کمی خلاقیت کسب و کار خود را راه اندازی کرده و آن را با سایر اعضای خانواده خود به صورت خانوادگی ادامه داده و گسترش دهید. توجه کنید اگر به فکر ایجاد مشاغل خانگی هستید، ممکن است در ابتدا به درآمد خوبی دست پیدا نکنید اما با ادامه و به کارگیری ایده های جدید حتما موفق خواهید شد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر