سایت شماره یک:

 

چکیده : روغن کرچک بر روی قسمت های مختلف بدن، تأثیرات متفاوتی دارد. یکی از ویژگی ها و خواص مشهور روغن کرچک پرپشت کردن ابرو و مژه ها است. امروزه بسیاری از مواد آرایشی از روغن کرچک برای ساختن ترکیبات مؤثر خود استفاده می کنند.

 

نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو بسیار ساده است. شما می توانید به راحتی این روغن را در روتین های مراقبتی خود جای دهید و از خواص بی نظیر آن برای مرطوب سازی پوست و جلوگیری از ریزش مو ها بهره ببرید. در این مطلب نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو را برای شما آورده ایم، با ما همراه باشید.

روغن کرچک بر روی قسمت های مختلف بدن، تأثیرات متفاوتی دارد. یکی از ویژگی ها و خواص مشهور روغن کرچک پرپشت کردن ابرو و مژه ها است. امروزه بسیاری از مواد آرایشی از روغن کرچک برای ساختن ترکیبات مؤثر خود استفاده می کنند.

این روغن کاربرد های زیادی برای مرطوب سازی و درمان مشکلات پوستی دارد. بسیاری از افراد برای التیام زخم های پوستی مانند پسوریازیس، تسکین قسمت های آفتاب سوخته پوست و مشکلاتی مانند قارچ های پوستی از آن استفاده می کنند.

روغن کرچک خواص درمانی دیگری نیز برای درمان یبوست، بواسیر و همچنین تسهیل زایمان دارد؛ اما ما سعی داریم به طور ویژه در این مقاله در رابطه با نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو ها و خواص آن توضیح دهیم. این روغن گیاهی حاوی ترکیباتی است که موجب تقویت فولیکول های مو شده و به رشد مجدد آن ها کمک می کند.

استفاده از روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک برای درمان ریزش موی سر، ابرو و مژه مورد استفاده قرار می گیرد. به همین جهت می توان این روغن را با مواد طبیعی دیگری ترکیب کرد و برای پرپشت کردن ابرو و مژه ها از آن استفاده کرد. روغن کرچک باید به صورت روزانه مصرف شود.

به عنوان مثال می ‌توانید هر شب قبل از خواب روغن کرچک را روی ابرو ها بمالید و بگذارید تا صبح روی پوست شما باقی بماند. البته می توانید برای جلوگیری از چرب شدن روبالشی از یک پارچه تمیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که قبل از استفاده از روغن کرچک باید ابرو ها تمیز باشند و پوست این ناحیه عاری از مواد آرایشی باشد.

سعی کنید از یک فرچه تمیز یا گوش پاک کن برای مالیدن روغن استفاده کنید. پس از اینکه روغن را روی ابرو ها قرار دادید باید به آرامی ابرو ها را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که روغن کرچک نباید وارد چشم شود؛ زیرا باعث سوزش و تحریک چشم می شود. صبح روز بعد نیز می ‌توانید روغن کرچک را با آب ولرم و یا یک پاک کننده صورت تمیز کنید.

 

میزان مصرف روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک را می توان با سایر مواد طبیعی ترکیب کرد و برای رشد ابرو ها از آن استفاده کرد. در این قسمت طرز ترکیب روغن کرچک به همراه مواد دیگر را مشاهده می فرمایید.

 

روغن کرچک و وازلین

برای تهیه این ترکیب ابتدا باید یک قاشق چای خوری از روغن کرچک را با نصف قاشق چای خوری وازلین ترکیب کنید تا یک خمیر صاف و یکدست داشته باشید. سپس با استفاده از فرچه یا گوش پاک کن این ترکیب را روی ابرو ها بمالید و تا صبح اجازه بدهید که روی ابرو ها بماند. باید این ترکیب را هر شب قبل از خواب روی ابرو ها قرار دهید تا تأثیر خوبی روی رشد آن ها داشته باشد.

2

آلوئه ورا و روغن کرچک

این ترکیب نیز برای پرپشت کردن ابرو ها و سلامت پوست بسیار مفید است. برای تهیه آن می توانید از ژل آلوئه ورا و روغن کرچک استفاده کنید. با مخلوط کردن یک قاشق سوپ خوری آلوئه ورا و یک قاشق سوپ خوری روغن کرچک می توانید یک ترکیب عالی برای رشد ابرو ها بسازید. نحوه مصرف این ترکیب نیز مانند سایر ترکیب ها هر شب قبل از خواب است.

 

گلیسیرین و روغن کرچک

گلیسیرین به تنهایی به نرم شدن پوست و از بین بردن ترک های پوستی کمک می کند؛ اما ترکیب نصف قاشق چای خوری از آن با یک قاشق سوپ خوری روغن کرچک می تواند برای رشد ابرو ها و پرپشت کردن آن ها مفید باشد. برای خرید روغن کرچک اصل میتوانید به بکرینا https://bekrina.com/product/castor-oil مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

قبل از استفاده از روغن کرچک روی پوست و ابرو ها اطمینان حاصل کنید که پوست شما به این روغن حساسیت ندارد. اگر مشکلات پوستی مانند قرمزی، خارش و یا تورم را مشاهده نکردید، می توانید از روغن کرچک استفاده کنید.

مصرف این روغن برای زنان باردار توصیه نمی شود. روغن کرچک یک ماده طبیعی و بی ضرر است به خاطر داشتن ریسینولئیک اسید برای درمان ریزش موی ابرو مفید است. این ماده با کاهش سطح پروستاگلاندین موجب رشد مجدد مو ها می شود.

 

منابع:

https://www.byrdie.com/castor-oil-for-eyebrows

https://www.healthline.com/health/castor-oil-for-eyebrows

 

برچسب ها : روغن کرچک,روغن بکرینا,ابرو

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر