سایت شماره یک:

 

اتوکد جزء برنامه های خیلی مهم رشته های مهندسی هستش که اگه به این برنامه مسلط باشین میتونین با آموزش دادن اتوکد به بقیه از این راه کسب درآمد داشته باشین. اتوکد از برنامه های هست که طرفدار ها زیادی داره و همیشه هم مورد توجه بوده و برای بیشتر پروژه ها مورد استفاده هست.

خیلی از آدم ها که مشتاقن به نرم افزار اتوکد مخصوصا فارق التحصیلان عمران، معماری و مکانیک بعد از اینکه دوره های مختلف آموزش نرم افزار اتوکد رو طی کردن دغدغه ی ورود به بازار کار و کسب درآمد از اتوکد رو خواهن داشت. بیشتر سوال هایی که در این موقع ها ذهنمون رو درگیر خودش خواهد کرد همواره اینه که :

  • با یاد گرفتن میتونیم کسب درآمدزایی کنیم ؟
  • صرف کردن وقتمون و هزینه ای که برای یادگیری اتوکد کردیم درامدی به دنبال خواهد داشت ؟

نرم افزار اتوکد محصول شرکتی به اسم AUTODESK هست که نرم افزار های معروفی مثل 3DMAX و MAYA و . . . رو به دنیای طراحی و بازار طراحی عرضه نموده. اسم نرم افزار AUTOCAD از دو بخش درست شده. بخش اول AUTO که همون AUTOMATIC هست و بخش دوم CAD که همون مخفف سه کلمه  CAMPUTER AIDED DESIGN هست و همین امر هم باعث شده که مهندس ها این نرم افزار رو به عنوان نرم افزار اصلی دو بعدی در معماری و خیلی از رشته ها معرفی کنند و آموزش اتوکد را به همگی توصیه میکنند.

چجوری یک اتوکد کار حرفه ای بشیم؟

برای اینکه یک اتوکد کار حرفه ای بشیم، لازمه که اولش دانش لازم در این زمینه رو به دست بیاریم پس باید کامل بدونیم که اتوکد چیست یعنی در قدم اول بایستی مفاهیم ابتدایی و اولیه رو فرا بگیره. برای یادگیری مفاهیم اولیه شما می تونین هم از طریق اینترنت و از راه دور و هم از طریق کلاس های حضوری این مهارت رو یاد بگیرین ولی یادگیری یک مهارت بس نیست شما برای اینکه بتونین در این کار حرفه ای شین باید کم کم از یادگیری خودتون در عمل استفاده کنین تا بتونین کم کم حرفه ای شوید شما بعد از یاد گرفتن اتوکد بهتره چند پروژه ی معمولی و ساده رو انجام بدین تا با کم و کیف کار آشنا شین بعد از اون می تونین پروژه های مهم تر و حساس تر بگیرین تا هم بتونین پول بیشتری کسب کنین و هم بتونین در این کار جزء بهترین ها باشین. مهارت شامل یادگیری و تجربه هست هم شما باید یک کاری رو بلد باشین از نظر تئوری و در رده ی بعدی باید تجربه کسب کنین.

11

آینده ی بازار اتوکد چجوری خواهد بود؟

پروژه های ساختمانی زیادی در ایران در حال انجام هست پیشرفت صنعت ساختمان به سمتی خواهد رفتش که آپارتمان ها جای خانه های حیاط دار رو خواهن گرفت. در نتیجه هم شکی در این نیست که پروژه های عمرانی کم کم بیشتر خواهد شد. در آخر به این سمت خواهیم رفت که شهرسازی ها و یا مهندس های بقیه رشته ها هم از این امکانات زیاد اتوکد بهره مند خواهن شد و کسب درامد از اتوکد هم میسر خواهد شد.

نکته ی دیگه ای که هست در اینده طراحی با اتوکد می توان به این مسئله اشاره کرد که طراحی سه بعدی جای طراحی های دو بعدی رو خواهد گرفت. طراحی سه بعدی به خاطر اینکه خیلی شفاف تر هست این امکان رو به مشتری ها و مهندس ها می ده که کار رو بهتر ببینن و متوجهش بشن. اگه مشتری بدونه که دقیقا چه اتفاقی قراره بیافته و بدونه که در آینده هم چه می شود راحت تر کار رو قبول می کنن و استرس کمتری برای خرید از شما داره و استرس کمتری هم برای پرداخت کردن پول خواهد داشت.

چجوری از طریق اتوکد وارد بازار کار بشیم ؟

اگه اصول کلی کار رو تسلط داشته باشین و بخش اول یک مهارت رو که همون یادگیری هست رو فرا گرفته این وقتش رسیده که تجربه ای کسب کنین تا در این کار حرفه ای شین. شما می تونین با چند تا مهندس عمران که کار های زیادی رو برعهده می گیرن صحبت کنین و با اونا ارتباط برقرار کنین بعد از اینکه شما آشنا های زیادی پیدا کردین و کار خودتون رو به خوبی انجام دادین همین کار برای شما بزرگترین تبلیغ به حساب میاد.

12

شما میتونین در سایت هایی که کار های فریلنسری انجام میدن عضو شوین. در صورت عضو شدن شما با کارفرما های زیادی آشنا می شین این آشنایی در آخر می تونه منجر به این شه که شما یک کار ثابت هم از دل این بازار در بیارین و همچنین کسب درامد از اتوکد هم برای شما آسان خواهد شدش.هم چنین پیشنهاد میکنیم چنانچه به دنبال کسب در آمد از آموزش اتوکد هستید ، به وب سایت وحید صلاحی مراجعه نمایید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر