سایت شماره یک:

 

دکوراسیون و دیزاین داخلی مستلزم تلفیق هنر و علم است تا زیبایی را به فضای داخلی خانه هدیه دهد. کفپوش‌ها به خصوص پارکت چوبی و پارکت لمینت یکی از مهم‌ترین و بادوام‌ترین آیتم‌های دکوراسیون داخلی هستند که یک نمای کاربردی و طبیعی به محیط داخلی می‌دهند.

اکثر کفپوش‌های چوبی از دوام بالایی برخوردار می‌باشند، با این وجود یک محصول حساس در برابر عوامل خارجی مانند آب، رطوبت، خط و خش و ... نیز به حساب می‌آید که نیاز به مراقبت و محافظت مخصوص دارد. اغلب کفپوش‌ها دارای یک لایه محافظ هستند که از ایجاد خط و خش بر سطح کفپوش و نفوذ آب به درون ساختار آن جلوگیری می‌کند.

جهت افزایش طول عمر کفپوش و حفظ لایه محافظتی آن لازم است که یک سری نکات ساده را در هنگام تمیز کردن و مراقبت از کفپوش‌ها در نظر بگیرید؛ لذا اگر تمایل دارید تا کفپوش‌ خانه شما تا سالیان سال زیبایی خود را حفظ کند، باید به درستی از آن‌ مراقبت کنید و با روش‌های نگهداری پارکت چوبی به خوبی آشنا شوید.

از آن جهت که داشتن کفپوشی زیبا و براق اهمیت زیادی در زیبایی و ظاهر فضای داخلی دارد، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به بررسی و ارائه روش‌های نگهداری و نظافت پارکت چوبی بپردازیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید تا به شما بگوییم چگونه کفپوش‌هایی زیبا و فضایی چشم نواز داشته باشید.

اهمیت تمیز کردن پارکت

کف خانه‌ها و کفپوش‌ها از بزرگترین سطوحی است که در معرض آلودگی و گرد و غبار قرار دارد. هربار که بر روی کفپوش‌ها قدم می‌گذارید، امکال انتقال این آلودگی‌ها وجود دارد. شما می‌توانید با نظافت پارکت چوبی علاوه بر حفظ زیبایی ظاهری آن‌ها، یک محیط ایمن و تمیز برای فرزندان خود فراهم کنید.

از طرف دیگر، همانطور که می‌دانید، داشتن یک کفپوش زیبا و تمیز می‌تواند تمام فضای داخلی شما را زیباتر و دوست داشتنی‌تر نشان دهد. در حقیقت کفپوش‌های چوبی یکی از کاربردی‌ترین المان‌های هر دکوراسیون و دیزاین داخلی هستند که به شدت بر روی ظاهر محیط تاثیر می‌گذارند. همچنین، پارکت‌ها و دیگر کفپوش‌های چوبی یک عایق گرما و صدا به حساب می‌آیند.

اگر شما هم در فکر پیدا کردن روش ایمن برای نظافت و نگهداری پارکت چوبی هستنید، با ما همراه باشید تا در ادامه مطالب به بررسی نکات موثر در حفظ زیبایی و روش نظافت پارکت‌ها بپردازیم.

7

اصول و روش نگهداری و نظافت پارکت چوبی  

روش‌های تمیز کردن و محافظ از پارکت‌های چوبی به شرح زیر است:

1-محافظت از پارکت‌های چوبی در مقابل خاک و دوده

متاسفانه ذرات ریز مانند خاک می‌توانند مانند یک سنباده بر روی کفپوش چوبی شما عمل کند و سطح پارکت‌ها را خراش دهند. جهت محافظت و نگهداری پارکت چوبی می‌توانید یک پادری در محل ورودی  قرار دهید و افراد را تشویق کنید که قبل از ورود به فضای داخلی خانه، پای خود را تمیز کنند.

2-جارو کردن روزانه برای نظافت پارکت چوبی

این روش ساده شاید قدیمی و پیش پا افتاده به نظر برسد اما بهترین روش برای نظافت پارکت چوبی، هر روز جارو کردن و تمیز کردن آن با کمک یک پارچه میکروفایبر و یا یک حوله نرم و تمیز است.

3-استفاده از شوینده‌های ضعیف و مناسب

یکی دیگر از مواردی که در نگهداری پارکت چوبی باید به آن توجه کنید، استفاده از شوینده‌های ضعیف و مناسب با نوع کفپوش است. دقت فرمایید که آسیب دیدن کفپوش‌های چوبی در اثر استفاده از شوینده نامناسب باعث قطع ضمانت نامه آن می‌شود؛ لذا بهتر است که ابتدا شوینده را بر روی یک گوشه تاریک که در دید نیست، امتحان کنید تا مطمئن شوید که شوینده شما ایمن بوده و آسیبی به کفپوش‌های شما نخواهد زد.

از طرف دیگر، بهتر است که برای نظافت پارکت چوبی از شوینده‌های دارای مواد مومی و یا محصولات نفتی استفاده نکنید. همچنین استفاده از روغن و یا واکس می‌تواند پوشش کفپوش‌ها را از بین ببرد.

8

4-تمیز کردن کفپوش‌ها با تی نخی

یکی از وسایل کار راه انداز برای نظافت پارکت چوبی، استفاده از تی با هدف برق انداختن کفپوش‌ها است. لازم به ذکر است که کفپوش‌های چوبی اکثرا دارای یک لایه ضد آب می‌باشند. اما این به معنای استفاده از آب زیاد برای تمیز کردن سطح پارکت‌ها و از بین بردن آلودگی‌ها نخواهد بود. همانطور که می‌دانید، آب زیاد و رطوبت می‌تواند به ساختار چوب و همچنین کفپوش‌های چوبی آسیب بزند و در نهایت باعث تورم و بادکردگی پارکت‌های چوبی شود؛ لذا، برای نظافت پارکت چوبی با استفاده از تی تنها کافی است که کمی تی‌ خود را مرطوب کرده و آب اضافی آن را بگیرید. ( به گونه‌ای که آب از تی نچکد.)

بعد از گرفتن آب اضافی طی می‌توانید سطح کفپوش‌ها را تمیز نمایید. توجه فرمایید که در این روش باید رطوبت طی با کمک یک حوله تمیز و نرم از سطح کفپوش پاک شود تا آثاری از لکه و یا کثیفی بر روی آن باقی نماند.

5-تمیز کردن انواع لکه‌ها از روی پارکت چوبی

برخی از لکه‌ها به سختی از روی کفپوش‌های چوبی تمیز می‌شوند، به خصوص زمانی که لکه‌ها قدیمی و کهنه شده‌ باشند؛ لذا، به محض کثیف شدن کفپوش‌های چوبی و یا ریختن مواد غذایی و مایعات بر روی سطح آن، بلافصله کثیفی و آلودگی را از بین برده و سطح پارکت را خشک کنید.

سخن پایانی

تلاش کردیم تا در مطالب فوق بهترین راه نظافت پارکت چوبی و افزایش طول عمر را با شما در میان بگذاریم. از آن جهت که کیفیت کفپوش تاثیر زیادی در طول عمر و جلوه آن دارد،  قصد داریم تا یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین در حوزه دکوراسیون داخلی را به شما معرفی نماییم.

فروشگاه فرتاک دیزاین با پشتیبانی و مشاوره در تمام ایام سال و در تمام روزهای هفته آماده خدمت رسانی به شما، دوستداران زیبایی، می‌باشد. این فروشگاه آنلاین با ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین کفپوش‌های چوبی، همراه با مشاوره قبل و بعد از فروش تلاش می‌کند تا به نیازهای شما از ابتدا تا انتها پاسخ دهد و رضایت شما را کسب نماید.

9

تگ های مرتبط

ارسال نظر