سایت شماره یک:

 

چکیده : باسکول های ۶۰ تنی یکی از ترازوهای دیجیتال با ابعاد بزرگ هستند که برای وزن کردن مواد در حجم های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه دیجیتال بودن این محصول باعث راحتی وزن کشی شده است. عوامل موثر در قیمت باسکول ۶۰ تنی می‌تواند متفاوت باشد.

 

خرید باسکول جاده ای 

باسکول ۶۰ تن همانگونه که نام آن هویداست به منظور توزین تریلی و وسایل نقلیه‌ای به کار می‌رود حداکثر طول آن ها 16 متر باشد. و مقدار وزن مجاز باری برای این وسیله نقلیه 60تن می باشد که نباید از این حد تجاوز از این باسکول تریلی کش بیشتر در صنایع مختلف مثل صنایع غذایی، صنایع فولاد و آهن، پتروشیمی ها، کارخانجات تولیدی، معادن و … بکار برده میشود. به این نکته توجه نمایید که در زمان توزین وسایل نقلیه تا حداکثر تریلی، این وسیله نقلیه باید به طور ثابت بر روی باسکول ۶۰ تنی قرار گرفته و بعد از آن توزین انجام شود. مجموعه توزین سپاهان تولید و عرضه کننده انواع باسکول های جاده ای و باسکول کوپ سنگ و.... با خریدی مطمئن کییفت را تجربه کنید.

باسکول جاده ای ۶۰ تنی

همانطور که گفته شد این باسکول ها معمولا برای کاربردهای صنعتی استفاده میشود . باسکول ۶۰ تنی مانند دیگر باسکول جاده ای همچون باسکول ۵۰ تنی توزین میکنند به این صورت که در وحله اول وسیله نقلیه بر روی دو صفحه باسکول ۶۰ تنی قرار گرفته و ثابت می‌شود و در مرحله بعد اپراتور باسکول وزن میکند.

توزین انجام شده توسط آن، توسط نمایشگر ثبت می شود و فیش های توزین جهت انجام مراحل قانونی تحویل داده می شود. تریلی بعد از بارگیری توزین می شوند و مابه التفاوت آن دو ، وزن بار حاصل میشود . عملیات توزین بار در مبدا و مقصد انجام می شود و بر اساس وزن بار تحویل گرفته شده، هزینه حمل بار پرداخته می شود. ممکن است بابت اختلاف وزن زیاد بار در مبدا و مقصد، راننده کامیون را جریمه نمایند؛ البته این قانون، بسته به نوع بار دارد و بر روی بارهای میوه و تره بار صدق نمی کند.

لودسل باسکول ۶۰ تنی

باسکول جاده ای دارای واحد های اندازه گیری وزن مختلفی می باشند که به آن ها لودسل میگویند . لودسل ها در زیر صفحه باسکول قرار می گیرند و هر کدام وزن مشخصی را ثبت می نمایند. فشاری که از لاستیک های کامیون روی صفحه باسکول وارد می شود، در قسمت های مختلف باسکول تقسیم و این صفحه باسکول فشار وارده را بر روی لودسل های زیر خود انتقال میدهد. لودسل ها در نواحی مختلفی از باسکول قرار می گیرند و فشاری را که از طریق صفحه باسکول بر روی آنها وارد می شود، بر اساس وزن شناسایی می شود و سپس بر روی صفحه اندیکاتور برای کاربر نشان داده می شود.باتوجه به لودسل های باسکول حداکثر وزنی که آن باسکول جاده ای می تواند نشان دهد، را میتوان مشخص کرد. به عبارتی دیگر هر لودسل وزن معینی را می تواند تحمل کند و وزن بیشتر از این مقدار ، باعث ایجاد صدمه به لودسل ها می شود. برای توزین وزن بیشتری توسط باسکول جاده، باید تعداد و مدل لودسل ها را تغییر داد.

همانطور که از نام این باسکول مشخص است حداکثر ظرفیت آن ۶۰ تن میباشد و لودسل های به کار رفته در این نوع از باسکول توانایی تحمل بار حداکثر تا ۶۰ تن را دارا می‌باشند پس پیشنهاد ما این است برای باسکول تریلی کش از لودسل های مرغوب و با دقت استفاده نمایید چرا که هرگونه اشتباه در هنگام توزین در طولانی مدت ضررهای سنگینی را به کسب و کار شما وارد می‌نماید.

محصول پیشنهادی : جانکشن باکس

باسکول 60 تنی

نکاتی مهم در خرید باسکول جاده ای دیجیتال

در زمان خرید باسکول جاده ای دیجیتال، به چه نکاتی دقت باید کرد ؟ چه عواملی در قیمت تمام شده و هزینه های آن دخیل است ؟

1- ارائه نقشه های لازم اجرایی برای فونداسیون باسکول ،یکی از اجزای تجهیزات جاده ای دیجیتال، فونداسیون آن است که در صورت فروش باسکول بدونه فونداسیون پیش ساخته، فروشنده ملزم است نقشه ساخت فونداسیون را به خریدار ارائه دهد.

2- فروشنده متعهد و حرفه ای، قبل از محل نصب باسکول بازدید می کند تا قبل از عقد قرارداد ، نکاتی و حتی موانعی که محل نصب دارد، به مصرف کننده اعلام کند تا از هزینه های اضافه و قیمت تمام شده، جلوگیری کند.

3- نظارت بر عملیات اجرایی در نقشه برداری برای گود برداری، استفاده از کمترین فضای موجود، عملیات نصب.

4- محوطه سازی باسکول جاده ای دیجیتال، که در مواردی باید پس از جانمایی باسکول صورت بگیرد و انجام آن بنا به توافق خریدار و فروشنده، بر عهده یکی از طرفین قرارداد خرید می باشد.

5- برق کشی های لازم از کنار محل نصب این تجهیزات جاده ای تا اتاقک باسکول، که ارتباط سیستم الکترونیک تا محل نمایشگر یا نشان دهنده را شامل می شود.

6- اتاقک باسکول های جاده ای هم که دیگه مانند محوطه سازی آن طبق توافق یا بر عهده فروشنده می باشد یا بر عهده خریدار باسکول دیجیتال.

اگر خریداران در هنگام خرید آگاهی کامل از حق و حقوق خود داشته باشند و نکاتی مهم را که در بالا عرض شد در نظر بگیرند، فروشندگان هم، از زیر بار این نکاتی مهم، فرار نکرده و متعهدانه به کلیات خرید طرف قرارداد توجه کنند، بهترین خرید در عالم صنعت باسکول به وقوع می پیوندد که هر دو طرف خرسند و راضی خواهند بود. 

مراقبت باسکول جاده ای:

1- باسکول دیجیتال نیاز به سرویس به صورت مرتب دارد تا اطمینان از دقت و صحت عملکرد آن در طول زمان داشته باشید.

2- در صورت وجود رمپ ورودی و خروجی از آنها نگهداری و مراقبت شود.

3- از منبع تغذیه مناسب و با کیفیت استفاده نمایید.

4- از جوشکاری بر روی صفحه پلاتفرم بتنی یا پلتفرم فلزی در تمام سطوح آن پرهیز کنید.

5- از ترمز کردن ناگهانی وسایل نقلیه مانند تریلر و کامیون بر روی پلاتفرم، جلوگیری کنید.

6- وسایل نقلیه مانند تریلی و کامیون را به آهستگی روی باسکول حرکت دهید.

7-به طور مداوم باسکول را تمیز نگه دارید.

عوامل موثر بر قیمت باسکول 60 تنی

باسکول های ۶۰ تنی یکی از ترازوهای دیجیتال با ابعاد بزرگ هستند که برای وزن کردن مواد در حجم های بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه دیجیتال بودن این محصول باعث راحتی وزن کشی شده است. عوامل موثر در قیمت باسکول ۶۰ تنی می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از عواملی که می‌تواند روی قیمت باسکول های ۶۰ تنی تاثیرگذار باشد، جنس آن است، که با استفاده از آهن آلات و یراق مناسب و استاندارد باید تهیه شود. استفاده از بدنه مقاوم، پایه های توزین و کف باید از استانداردهای خوبی برخوردار باشد.

اگر باسکول از تحمل بالایی برای وزن کشی برخوردار باشد، می تواند قیمت های متفاوتی را در بازار شامل شود. این تفاوت قیمت بستگی به جنس بدنه، میزان تحمل، نحوه کشیدن وزن که به صورت دیجیتالی نمایشگری است که اپراتور با آن کار می کند دارد.

لودسل هایی که در زیر این باسکول ها تعبیه می شوند نیز دارای قیمت های متفاوتی هستند که بسته به میزان سنجش و وزنی که باسکول روی آن قرار می گیرد دارای مقاومت های متفاوتی هستند که می‌توانند روی قیمت‌گذاری باسکولهای ۶۰ تنی تاثیرگذار بگذارد.

عوامل دیگری که می تواند تاثیر زیادی روی قیمت باسکول ها داشته باشد، شامل قیمت آهن، قیمت لودسل ها که همگی تقریباً وارداتی هستند و همچنین قیمت دستمزد کارگران و اپراتور و قیمت نمایشگر ها است که می تواند قیمت های متفاوتی را در بازار شامل می شود.

جانکشن باکس لودسل

کاربرد جانکشن باکس و انواع آن 

یکسان سازی اهم خروجی لودسل هاجبران خطای ناشی از خمیدگی های ناچیز پلتفرم باسکولتصحیح نامتقارن بار روی باسکولشرکت توزین سپاهان به عنوان شرکت پیشرو در عرصه صنعت توزین با بهره مندی از فضا ، امکانات و تسهیلات منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمینه مناسبی را در راستای ارتقاء سطح کیفی صنعت توزین مهیا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمایش توانمندیها در رقابت به حضور مستمر و موثر بین المللی ایران در عرصه صنعت توزین توسعه بخشد. توزین سپاهان تولید کننده انواع باسکول های جاده ای ، باسکول های مدرن و باسکول 60 تن و باسکول های کفه ای و لودسل و … آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

جانکشن باکس دیجیتال :  ایـن تجهـیـز با در اخـتیـار داشـتن یک پـردازنـده در برد اصـلی عـمـلـیات تـبدیـل سیگنـال های آنـالـوگ به دیـجیـتال را انـجام مـیدهد .مزیت اصلی ایـن تجهیز کـنترل دقیق تـر روی هر یک از پایه  ها بوده و عـلاوه بـر آن پایداری بیشتری در تنظیم پایه ها خواهیم داشت .امـا این قابلیت جانکشن باکس دیجیتال را به یک تجهیز حساس و آسیبب پذیر تر تبدیل میکند.

جانکشن باکس آنالوگ : بـا کـمـک مـقـاومـت های متـغـیر خـود عملیات یکـسان سازی مقـاومت لودسل ها را انـجام میـدهد .تغییر مقاومت وبالانـس پایـه ها  توسـط مـقاومت مـتغـیر که به ازای هر پایه بـصـورت مجـزا قرار داده شـده است انـجام میـشود .البته در گذشته بدلیل نبودن مقاومت متغیربا کیفیت ودقیق با تعویض مقاومت ها درصورت نیاز خروجی لودسل ها تنظیم میگردید .

باسکول سیار کامیون

باسکول ۵۰ تن کامیون کش، از لحاظ مواد و جنس سازه های مکانیکی یا صفحات پلاتفرم باسکول، که دارای ابعاد ۳*۸ هست و همچنین از نظر قطعات الکترونیکی لازم در ساخت آنها و نصب و اجرا، که مجموعه آن ها دستگاه توزین را تشکیل می دهد را بررسی قرار داده میشوند.

باسکول کامیون کش ، در دسته باسکول های صنعتی دیجیتال، نیمه سنگین و باسکول جاده ای قرار دارد.این باسکول در صنعت دام و طیور، کشاورزی، به صورت باسکول ۸ متری یا باسکول کامیون کش و در باربری ها و صنعت ضایعات و صنایع سبک تر به نام باسکول جاده ای کاربرد فراوان دارد.پلاتفرم باسکول 50 تنی، در سه نوع بتنی پیش ساخته یا بتن آرمه، فلزی یا تمام فلز، نیم بتن نیم فلز تولید می شود.

کاربرد باسکول ۵۰ تنی کامیون کش:

تقریباً هر جایی که کارخانه، پروژه عمرانی، کشاورزی، صنعت دام و طیور و گمرکات و حمل و نقل بین المللی باشد باسکول های ۵۰ تنی کامیون کش کاربرد دارد. همچنین از باسکول ۵۰ تنی کامیون کش، برای تعیین وزن ماشین هایی چون کامیون جفت یا کامیون ۱۰ چرخ، کامیون تک، خاور، نیسان و وانت به همراه بارشان، استفاده می شود.

تبدیل باسکول 60 تن جاده ای به 50 تن و برعکس است، انجام پذیر است؟

بله، تبدیل این دو دستگاه امکان پذیر است. باسکول کامیون کش 50 تن با قرار دادن یک ماژول 8 متری در کنارش، به باسکول 60 تنی تریلی کش تبدیل می شود. اما بالعکس آن  به ندرت اتفاق می افتد که باسکول تریلی کش 60 تنی را کسی بخواهد به باسکول 50 تنی تبدیل کند. شاید در مواردی استثنایی مثل تبدیل یک تریلی کش به دو کامیون کش مد نظر باشد.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر