مهدی گیوه‌کی:

مهدی گیوه‌کی مدیر مسئول روزنامه جام جم در گفت‌وگو با فردا گفت: در ماجراهای اخیر رخ داده بین برخی پلتفرم ها و رسانه ملی آن چیزی که نقش آفرین است سر ریز پول های حاصل از فساد در رسانه هاست.

سایت شماره یک:

وی افزود:برخی پلتفرم ها سال هاست به اشکال گوناگون در رسانه ها هزینه میکنند، این هزینه زمانی برای اثبات خود است و بیشتر اوقات برای برای نفی دیگران و تخریب سازوکارهای قانونی است . اینکه منشا این پول ها نیز کجاست خودش سوالی است که نهادهای مربوطه باید به آن پاسخ دهند.

مدیرمسئول روزنامه «جام جم»  در ادامه گفت: یک زمانی برخی تهیه کنندگان سریال های نمایش خانگی پول های آلوده حاصل از فساد اقتصادی را وارد سریال سازی و سینما کردند و اکنون برخی پلتفرم ها این نوع پول ها را در رسانه ها هزینه میکنند تا خود را سفید کنند .این پول ها در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی و برخی پیامرسان ها و حتی روزنامه ها خرج وایرال کردن برخی محتوا ها و تولید بعضی هشتگ ها و مقالات و نوشته های خاص در رسانه ها می شود.

وی در مورد فعالیت های ساترا گفت: سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی یا ساترا یک نهاد حاکمیتی وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است که مسئولیت تنظیم‌گری رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی را بر عهده دارد، اما در ماه های اخیر با گسترش فعالیت های این مجموعه هجمه‌های گسترده‌ای را  علیه این نهاد قانونی شاهد هستیم.

گیوه کی در ادامه اظهار داشت : متاسفانه برخی پلتفرم ها  نه‌تنها برای مخاطب خود ارزشی قائل نیست بلکه به‌جای دغدغه فرهنگی تمرکزی آشکار بر فعل ضدفرهنگی دارد. طبق قانون، پلتفرم‌ها موظفند قبل از تولید و انتشار مجموعه‌های نمایش خانگی اقدام به اخذ مجوز از ساترا به عنوان نهاد قانونی در فضای مجازی کنند؛ در این بین اگر پلتفرمی اقدام به رفتارهای غیرقانونی کرد ، ساترا می تواند از ابزارهای قانونی برای جلوگیری از این اقدامات استفاده کند .

وی افزود: هجمه‌های رسانه‌ای علیه ساترا و اقدامات این سازمان در حقیقت مخالفت با این اصول قانونی بوده و مخالفت با ساترا یا صدا و سیما بهانه‌‎ای برای قانون‌گریزی به شمار می‌رود.

منبع: فردا

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر