خرید خانه در کشور‌های خارجی به خصوص کشور‌های اروپایی و رو به رشد همیشه یکی از روش‌های خوب سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

سایت شماره یک:

خرید خانه در یک کشور خارجی می‌تواند از لحاظ اقتصادی یک تصمیم بی‌نظیر باشد اما این تمام ماجرا نیست؛ چرا که این مسأله در مواردی در واقع سکوی پرتاب یک فرد و خانواده او به سمت پیشرفت می‌شود و می‌تواند زندگی آن‌ها را به کلی تغییر دهد. واضح‌ترین مثال این مسأله، خرید ملک در ترکیه است.

ترکیه به عنوان کشوری دوست و همسایه، از لحاظ فرهنگی و حتی زبانی همیشه یک انتخاب مناسب برای ایرانیان است چرا که درصد غالب جمعیت ترکیه نیز همانند ایران، مسلمان هستند که این مسأله موجب به وجود آمدن تشابهات فرهنگی بسیاری می‌شود.

همچنین کلمات مشترک بسیاری در زبان فارسی و ترکی وجود دارند که ارتباط با زبان ترکی و همچنین یادگیری آن را آسان‌تر می‌کنند.

به همین خاطر ممکن است شما هم به خرید ملک در ترکیه تمایل داشته باشید. در ادامه با مزیت‌های خرید ملک در ترکیه و کلیات آن آشنا خواهید شد و خواهید دانست که این تصمیم از چه جنبه‌هایی منطقی و مناسب است.

قیمت خرید ملک در ترکیه

جالب است بدانید که هزینه خرید ملک در ترکیه نسبت به سایر کشور‌های اروپایی، بسیار کم‌تر و مناسب حال‌تر است.

در واقع شما می‌توانید با هزینه خرید یک خانه در قسمت بالا شهر محل زندگی خود، یک خانه ۵۰ یا ۷۰ متری در مناطق متوسط پرآوازه‌ترین شهر ترکیه یعنی استانبول خریداری نمایید.

نه تنها در توریستی‌ترین شهر ترکیه بلکه در سایر شهر‌ها با مبلغ ۳۰۰ هزار لیره معادل ۷۰۰ میلیون تومان، می‌توان خانه مناسبی خریداری نمود. تفاوت ارزش واحد تومان و لیره، بسیار از تفاوت ارزش تومان و دلار کم‌تر است.

برای بازدید و دیدن نمونه املاک به صفحه خرید ملک در ترکیه و قیمت  خانه  بروید.

به همین خاطر است که اگر قصد خرید خانه در یک کشور اروپایی و رو به رشد را دارید؛ خرید خانه در ترکیه به دلیل نیمه اروپایی بودن آن، مقرون به صرفه‌ترین انتخاب است که مزایای قابل توجهی برای شما به دنبال دارد. شما در ادامه با این مزایای فوق‌العاده آشنا خواهید شد.

مزایای خرید ملک در ترکیه

  • گذراندن تعطیلات در کشوری توریستی

اگر قصد شما از خرید ملک در خارج از کشور، ماندن همیشگی نیست و تنها سعی دارید که یک خانه برای گذراندن تعطیلات در کشوری با طبیعتی زیبا و بکر داشته باشید، همچنان خرید ملک در ترکیه یک گزینه مناسب است.

ترکیه به دلیل همسایگی با دریای مدیترانه، دارای سواحل زیبا و جذاب است. همچنین طبیعت بی‌نظیر شمال این کشور نیز بسیار دیدنی است و در سر تا سر آن، جاذبه‌های گردشگری طبیعی و غیرطبیعی بسیاری وجود دارند که می‌توانند به همین خاطر مقصد بسیاری از گردشگران خارجی باشد. فرقی نمی‌کند که برای یک عمر زندگی یا تعطیلات، خرید ملک در ترکیه را برگزیده‌اید، در هر صورت قرار است بسیار چیز جدید و جذاب تجربه کنید.

 

  • داشتن حساب بانکی جهانی

شما با خرید ملک در ترکیه می توانید دارای حساب بانکی جهانی شوید.

این حساب ها دارای سوییفت (SWIFT) هستند و می توانید از همه جای دنیا خرید خود را انجام دهید.

همچنین با باز کردن این حساب ها  دارای ویزا کارت و مستر کارت بین المللی می شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه افتتاح حساب در ترکیه مراجعه کنید.

  •   فاصله کم با ایران

همان‌طور که می‌دانید ایران با ترکیه از قسمت شمال شرقی خود دارای مرز مشترک است.

این همسایگی علاوه بر تشابهات فرهنگی و زبان، از جهات دیگری نیز حائز اهمیت است. اولین مسئله رفت و آمد سریع و آسان‌تر است.

خوب است بدانید ترکیه جزء معدود کشور‌هایی است که می‌توان با پاسپورت ایرانی بدون نیاز به ویزا به آن سفر کرد. همچنین به دلیل موقعیت نزدیک جغرافیایی، سفر هوایی به ترکیه سه ساعت بیشتر به طول نمی‌انجامد.

از آن‌جایی که برای خرید ملک در ترکیه شما چندین بار برای پیگیری مراحل و انجام این پروسه نیازمند سفر به این کشور هستید؛ سفری راحت را تجربه خواهید کرد. پس از خرید خانه در ترکیه نیز می‌توانید برای تجدید دیدار با خانواده و آشنایان، به راحتی رفت و آمد کنید. اهمیت دوم این مسأله این است که از جنبه اقتصادی نیز به صرفه است چرا که این نزدیکی سبب پایین‌تر بودن هزینه رفت و آمد‌های شما خواهد شد.

  • هزینه پایین زندگی در ترکیه

قاعدتاً فردی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارد تصمیم به زندگی در این کشور گرفته است. پس باید جز هزینه خرید، هزینه زندگی را برآورد کند و ببیند که آیا از پس آن بر می‌آید یا نه.

پیش‌تر درباره هزینه پایین خرید ملک در استانبول صحبت کردیم؛ خوب است بدانید این مسأله در خصوص هزینه زندگی و خرج و مخارج شما برای ماندن در این شهر و به طور کلی ترکیه، صدق می‌کند. شما برای زندگی در ترکیه با مزایای بی‌نظیر نیاز به داشتن درآمد و یا پس‌انداز چندان نجومی ندارید و از این نظر نیز ترکیه از سایر کشور‌ها پیشی می‌گیرد.

  • کسب اقامت در ترکیه

کشور‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاران ملکی خود، مزایایی در نظر می‌گیرند که اقامت یکی از آن‌هاست.

برخی کشور‌ها برای این امر یک مبلغ حداقلی تنظیم می‌نمایند که برخی را با مشکل مواجه می‌کند.

جالب است بدانید که ترکیه نه تنها به هر شخصی که موفق به خرید خانه در این کشور شود اقامت می‌دهد بلکه به خانواده او نیز اقامت خود را هدیه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید برای شروع یک زندگی جدید و پر از هیجان در کشوری جدید و جذاب همانند ترکیه، تنها از طریق خرید ملک اقامت کسب نموده و به همراه خانواده به این کشور نقل مکان کنید.

  • کسب شهروندی ترکیه

حال شما می‌دانید که خرید خانه در ترکیه با هر قیمتی می‌تواند به کسب اقامت آن منجر شود اما این تنها مزیتی نیست که دولت کشور ترکیه برای سرمایه‌گذاران خود در نظر گرفته است.

اگر ارزش خانه‌ای که خریداری می‌کند ۲۵۰ هزار دلار یا بیشتر باشد، شما می‌توانید شهروندی این کشور را برای خود، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود کسب کنید.

این به این معنی است که با خرید خانه‌ای ۲۵۰ هزار دلاری، شما عملاً یکی از شهروندان ترکیه به حساب می‌آیید و می‌توانید از مزایایی همچون پاسپورت ترکیه، حقوق شهروندی این کشور، بیمه‌های عمومی و... برخوردار شوید و یک عمر به خوبی و راحتی در این کشور زندگی کنید.

البته ناگفته نماند تنها راه کسب شهروندی خرید یک خانه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار نیست؛ شما می‌توانید با خرید چندین خانه با مجموع قیمت ۲۵۰ هزار دلار نیز از این مزیت بی‌نظیر برخوردار شوید و با اجاره دادن خانه‌های اضافی خود، به درآمدی ثابت و قابل توجه برسید.

  • سرمایه‌گذاری

قیمت ملک در ترکیه، رو به رشد است و به همین خاطر همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، خرید ملک در ترکیه یک سرمایه‌گذاری سودمند به حساب می‌آید. بنابراین شما نباید تصور کنید که سرمایه شما در جای اشتباهی استفاده شده است و قرار است سودی نداشته باشد. همچنین شما می‌توانید با خرید‌ خانه‌های متعدد و اجاره دادن آن‌ها، از این طریق به کسب درآمد نیز بپردازید. گرچه با وجود مزایای نادر گرفته شده، خرید ملک در ترکیه تنها یک سرمایه‌گذاری اقتصادی به حساب نمی‌آید و مزایایی که در برابر این مسأله دریافت می‌کنید بسیار با ارزش هستند.

با همه این تفاسیر، خرید ملک در ترکیه طبیعتا امر آسانی نیست و شما بهتر است جهت این امر از افراد کارشناس مشاوره بگیرید. در ادامه به شما یکی از مراکز معتبر در این خصوص را معرفی خواهیم کرد.

ترکیه هلپر

ترکیه هلپر سایت شرکتی است که می‌تواند در زمینه خرید ملک در ترکیه شما را راهنمایی کند.

نه تنها شرایط، قوانین و جزئیات خرید خانه در ترکیه بلکه شما می‌توانید جهت اموری نظیر ثبت شرکت، اخذ اقامت، افتتاح حساب باکنی و کار در ترکیه از کارشناسان ترکیه هلپر مشاوره بگیرید و این امور را به راحتی و موفقیت حتمی پشت سر بگذارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت ترکیه هلپر به نشانی اینترنتی https://turkeyhelper.com مراجعه نموده و برای تمامی سؤالات خود در آن، پاسخ صحیح را بیابید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر