سایت شماره یک:

گرجستان یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای اقامت خود انتخاب می‌کنند. این کشور به لحاظ موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و یکی از کشورهای جذاب و محبوب برای گردشگران و مهاجران ایرانی محسوب می­‌شود. دلایل افراد برای مهاجرت به گرجستان با یکدیگر متفاوت است اما این مهاجران دلایل مشترکی هم دارند از جمله می­‌توان به هزینه پایین زندگی، زندگی در یک فضای باز اجتماعی، ارتباط تاریخی و فرهنگی میان مردم ایران و گرجستان، نزدیکی به ایران و... اشاره داشت.  روش­‌های قانونی مختلفی برای اقامت در این کشور وجود دارد از جمله تحصیل، خرید ملک، ثبت شرکت، سرمایه گذاری در گرجستان و... که هر یک از این روش‌­ها شرایط خاص خود را دارد. بنابراین بهتر است که متقاضیان اقامت در گرجستان از ابتدا هدف خود را مشخص کنند و با شرایط آن آشنا شوند. در این مقاله قصد داریم تا درباره اخذ اقامت به روش سرمایه گذاری در گرجستان مطالبی را ارائه کنیم.

چگونگی اقامت گرجستان از طریق سرمایه گذاری

افراد با توجه به اینکه از چه روشی برای اخذ اقامت گرجستان اقدام می­‌کنند نوع اقامتشان نیز متفاوت است. اگر قصد اقامت دائم گرجستان را دارید باید گفت یکی از این روش‌­ها، روش سرمایه گذاری در گرجستان است و از آنجایی که این کشور در یک منطقه استراتژیک از نظر تجارت قرار گرفته مورد توجه سرمایه‌­گذاران واقع شده است. از طرفی مالیات کم، هزینه پایین زندگی و موقعیت‌­های مناسب برای سرمایه­‌گذاری، انگیزه افراد را برای اخذ اقامت دائم گرجستان با سرمایه گذاری در گرجستان قوی­‌تر می‌­کند. لازم بذکر است که گرجستان بیشتر از آنکه یک کشور مهاجرپذیر باشد یک کشور سرمایه محور است زیرا حضور مهاجران خارجی چنانچه بشکل گسترده­‌ای باشد با توجه به جمعیت کشور، می­‌تواند بافت فرهنگی گرجستان را تغییر دهد. به همین دلیل گرجستان سیاست جذب مهاجر به روش سرمایه گذاری را به دلیل جلوگیری از مشکلات اقتصادی و بیکاری بیشتر دنبال می‌­کند.

نکته‌­ای که لازم است متذکر شویم این است که برخی افراد که قصد مهاجرت به این کشور را دارند به گمان اینکه برای ورود به گرجستان نیاز به ویزا ندارند تصور می‌­کنند که با تهیه بلیط و همراه داشتن پول می­‌توانند در آنجا اقامت بگیرند در صورتیکه اینگونه اقامت با اقامت شهروندی یا همان اقامت دائم گرجستان متفاوت است. کسانی که اقامت شهروندی گرجستان را دارند مانند دیگر شهروندان حق رأی داشته و اجازه دریافت پاستورت آن کشور را نیز دارند. روال زندگی اقتصادی مردم گرجستان، کنترل قیمت‌­ها، کمتر بودن هزینه زندگی در مقایسه با درآمد و امکان پس‌­انداز کردن از جمله دلایلی است که موجب رضایت مهاجران ایرانی شده است و فرصت سرمایه گذاری در گرجستان از جمله مطمئن‌­ترین راه‌ها برای اقامت دائم می‌­باشد زیرا یک شخص می­‌تواند علاوه بر اخذ اقامت و بهره­‌مندی از کلیه حقوق شهروندی، درآمدی را برای خود کسب نمایند.

مشاوره سرمایه گذاری در گرجستان چه اهمیتی دارد؟

لازمه سرمایه گذاری در گرجستان یا در هر کشور دیگری داشتن شناخت کافی و اطلاعات درست است زیرا عدم آگاهی می‌­تواند ضررهای مالی را بدنبال داشته باشد؛ به همین دلیل لازم است تا افراد در صورت نداشتن تجربه لازم یا یک راهنما حتماً از یک مشاوره سرمایه گذاری در گرجستان کمک بگیرند. گرجستان به دلیل نظام مالی عاری از فساد، موقعیت‌های عالی برای راه اندازی کسب و کار و دارا بودن اقتصاد آزاد توانایی خوبی در جذب سرمایه افراد سرمایه­‌گذار دارد. اما شخص باید با نوع و نحوه سرمایه­‌گذاری آشنا باشد تا سرمایه خود را به خطر نیاندازد. باید گفت سرمایه‌­گذاری هوشمندانه در واقع حفظ ارزش پول و رسیدن به سرمایه بیشتر است و با توجه به تورم موجود در کشور و کاهش ارزش پول ملی، لازم است پول خود را در جایی که بازدهی خوب و مطمئنی دارد سرمایه‌­گذاری کنیم. حال اگر بخواهیم یک فعالیت اقتصادی در کشوری مانند گرجستان را شروع کنیم می­‌توانیم روش‌های سرمایه گذاری در گرجستان را مورد بررسی قرار داده و با شاخص­‌های اقتصادی در این کشور بیشتر آشنا شویم. بنابراین کمک گرفتن از مشاورینی که در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارند می‌­تواند بسیار کمک کننده باشد.

سرمایه گذاری در گرجستان در بخش صنعت ساختمان و املاک در سه بخش مسکونی، اداری و تجاری، کشاورزی و دامپروری به دلیل پتانسیل بالای کشاورزی و منابع آبی، گردشگری بدلیل افزوده شدن میزان تقاضای مسافران برای سفرهای توریستی، خرید اوراق قرضه دولتی، تولید برق، تأسیس هتل و رستوران و موارد دیگر از جمله روش‌های سرمایه گذاری در گرجستان است که افراد با توجه به میزان بودجه و هدفی که قصد دارند در آینده آن را دنبال کنند برای سرمایه گذاری در گرجستان می­‌توانند تصمیم بگیرند. برای برآورد هزینه‌­های لازم و همینطور اطلاع از میزان سرمایه گذاری در گرجستان برای سرمایه گذاری در بخش موردنظر می‌­توانید از مؤسساتی که بطور قانونی در این زمینه فعالیت می‌­کنند کمک بگیرید.

سخن پایانی

 

در پایان به متقاضیان اخذ اقامت دائم گرجستان و کسانی که قصد دارند تا در این کشور سرمایه­‌گذاری کنند پیشنهاد می‌­شود از قبل با شرایط کشور و روش­‌های صحیح سرمایه­‌گذاری اطلاعات کافی را بدست بیاورند و از کارشناسان و مشاورین مؤسسات معتبر راهنمایی لازم را دریافت کنند. شرکت هلدینگ جئووست با شماره ثبت 404581001 و با مدیریت آقای ایلیا دهقانی، یک شرکت گرجی و قانونی در زمینه سرمایه گذاری در گرجستان، خرید ملک، اقامت در گرجستان، تحصیل در گرجستان و دیگر خدمات تخصصی و متنوع می­‌باشد. کارشناسان هلدینگ جئووست مقیم گرجستان به زبان‌­های فارسی، گرجی، انگلیسی، آذری و روسی تسلط کامل داشته و پاسخگوی درخواست­‌های مشاوره متقاضیان در دپارتمان‌­های مختلف هستند. چنانچه قصد مشاوره در زمینه سرمایه گذاری در گرجستان یا دیگر خدمات مهاجرت و کسب اطلاعات بیشتر دارید می­‌توانید به سایت تخصصی این شرکت به آدرس https://geovest.ge/fa مراجعه نمایید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر