سایت شماره یک:

یکی از کارهای روتین که در طول هفته بسته به تعداد اعضای خانواده یک یا چندین بار انجام می شود، شستن لباس های کثیف با استفاده از ماشین لباسشویی است. از آنجایی که به تن داشتن لباس آراسته و تمیز همیشه در تعامل و برداشت افراد از شما نقشی اساسی دارد این شستشوی لباس ها امری لازم و ضروری است و در تمام طول سال تکرار می شود به این ترتیب ماشین لباسشویی به یکی از پراستفاده ترین وسایل خانه تبدیل شده است. این استفاده مداوم از لباسشویی موجب می شود تا به مرور زمان ماشین لباسشویی دچار آلودگی هایی شده و از درون و بیرون نیاز به نظافت پیدا کند. در این مقاله زنبیل به راهکارهای تمیز کردن ماشین لباسشویی و مشکلات ناشی از کثیف بودن آن می پردازیم.

علت کثیف شدن و مشکلات استفاده از ماشین لباسشویی کثیف

اشاره کردیم که مصرف مداوم ماشین لباسشویی امری اجتناب ناپذیر است به همین خاطر، املاحی که در آب وجود دارد و آلودگی های به جا مانده از لباس ها، به تدریج با هوا واکنش داده داده و منجر به کثیف شدن ماشین لباسشویی می شوند. این کثیفی می تواند به صورت باکتریایی بوده و به شکل کپک خودش را نشان دهد، در نتیجه آلودگی به وجود آمده بوی نامطبوعی از خود تولید کرده  و به لباس هایی که با ماشین لباسشویی می شویید، منتقل می شود که وجود این باکتری ها روی لباس می تواند آلرژی زا باشد. ضمن این که در آشپزخانه یا اتاقی که ماشین لباسشویی در آن قرار دارد، این بوی ناخوشایند پخش می گردد. به جز این، وقتی ماشین لباسشویی کثیف باشد فرآیند شستشو مختل شده و مایع یا پودر لباسشویی تاثیر خود را از دست می دهد، در نتیجه می بینید که لباس ها مثل سابق به خوبی تمیز نمی شوند.

106

مواد لازم برای تمیز کردن ماشین لباسشویی

 

استفاده از مواد شیمیایی تند و تیز ممکن است مکانیسم اصلی ماشین لباسشویی را دچار اختلال کند. بهترین ماده تمیزکننده برای این کار سرکه سفید است. سرکه سفید آسیبی به دستگاه وارد نمی کند و بوی نامطبوع آن را نیز از بین می برد. خاصیت اسیدی سرکه باعث می شود رسوبات چسبیده به بدنه ماشین لباسشویی کنده شود و به همین ترتیب شلنگ تخلیه ماشین نیز از آلودگی ها، پاک گردد. اگر به محلول سرکه، جوش شیرین یا بیکینگ پودر نیز اضافه کنید قدرت تمیز کنندگی آن را دوبرابر کرده اید.

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از بالا

  • ماشین لباسشویی را در حالی که باید خالی از لباس و مایع یا پودر شستشو باشد، با حداکثر دما روشن کنید
  • در حین انجام فرآیند آبگیری دستگاه، سه فنجان سرکه سفید به آن اضافه کنید تا همزمان با ورود آب به خوبی با آب مخلوط شود
  • به مدت 5 تا 7 دقیقه اجازه دهید دستگاه کار کند، سپس آن را متوقف کنید
  • نصف فنجان مخلوط جوش شیرین و سرکه سفید به آن اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر اجازه دهید دستگاه کار کند و بعد آن را متوقف کنید
  • به مدت دو ساعت در حالی که ماشین لباسشویی خاموش است، اجازه دهید محلول جوش شیرین و سرکه سفید داخل دستگاه باقی بماند
  • دوباره دستگاه را روشن کنید و بگذارید چرخه عادی شستشو طی شود و فرآیند تخلیه آب نیز کامل گردد
  • حالا با یک دستمال اسفنجی، لبه های درب و باقی مانده های آلودگی را که حالا کنده شده اند، پاک کنید
  • در پایان درب ماشین لباسشویی را برای مدتی باز گذاشته و اجازه دهید در مجاورت هوا قرار گرفته و خشک شود

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی درب از جلو

  • در ماشین لباسشویی درب از جلو، لاستیک دور درب مستعد جمع شدن آلودگی هاست. برای تمیز کردن آن در یک بطری، مخلوطی با نسبت مساوی از سرکه سفید و آب درست کنید و روی آن اسپری کنید. 1 دقیقه صبر کرده و کثیفی های روی آن را با پارچه تمیز، پاک کنید.

 

107

نصف فنجان جوش شیرین به همراه سه فنجان سرکه سفید داخل دستگاه ریخته و آن را با حداکثر دما روشن کنید ( اینجا هم بدون ریختن لباس و بدون ریختن مایع یا پودر شستشو باید این کار انجام شود).

  • بعد از انجام آبگیری توسط ماشین لباسشویی، اجازه دهید چرخه شستشو  کامل شود و در نهایت یک بار دیگر بگذارید دستگاه با آب گرم کار کند تا تمام باکتری ها کشته شوند.
  • در انتها داخل بدنه لباسشویی را با پارچه ای تمیز، پاک نموده و به مدت 30 دقیقه درب آن را باز بگذارید تا در معرض هوای محیط قرار گیرد و رطوبت آن خشک شود.

   تمیز کردن سطح بیرون ماشین لباسشویی

در حالی که  اکثر افراد روی تمیزی داخل ماشین لباسشویی دقت می کنند نباید از سطح بیرونی بدنه آن غافل شد چرا که باقی ماندن مواد شوینده و قطرات آب روی بدنه به مدت طولانی ممکن است منجر به زنگ زدگی سطح دستگاه شود. برای این کار ترکیب جوش شیرین و سرکه سفید اینجا نیز کاربرد داشته و با استفاده از یک پارچه تمیز می توانید سطح خارجی ماشین لباسشویی را نیز تمیز کنید. همچنین برای پاک کردن سطوحی از ماشین لباسشویی که دسترسی به آنها دشوار است، می توانید از یک مسواک استفاده کنید.

 

108

خرید مطمئن ماشین لباسشویی به صورت آنلاین

اگر از مشکلات ماشین لباسشویی فعلی خود خسته شده اید و قصد خرید ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، اسنوا، پاکشوما یا سایر برندهاتی معتبر را دارید، برای خرید آنلاین اگر سایتی را انتخاب کنید که افزون بر ارائه گارانتی اصالت محصول، خدمات بیشتر و خاصی نیز به شما ارائه کند، از خریدتان رضایت کاملی خواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی زنبیل چنین ویژگی ای را داراست خدمت خاص زنبیل در گستراندن چتر حمایتی برای مشتریان این فروشگاه می باشد. چتر حمایتی زنبیل به این معناست که بعد از خرید کالا، زنبیل تعهد می دهد در طول مدت گارانتی،  پل ارتباطی بین شما و شرکت خدمات پس از فروش ماشین لباسشویی یا هر محصول دیگری که از زنبیل خریداری کرده اید، باشد. نحوه استفاده از چتر حمایتی زنبیل به این صورت است که در طول مدت گارانتی محصول، با درخواست مشتری کالا از مشتری تحویل گرفته شده و به شرکت خدمات پس از فروش برند تحویل داده می شود سپس زنبیل پیگیری های لازم تا رفع مشکل کالا را با شرکت خدمات پس از فروش انجام می دهد و در نهایت کالا را از خدمات پس از فروش دریافت کرده و بصورت کاملاً رایگان مجددا به مشتری تحویل می دهد. همچنین این فروشگاه با نزدیک به 10 سال سابقه فعالیت فروش آنلاین به ویژه بصورت تخصصی در زمینه لوازم خانگی، تنوع کاملی از جدیدترین و پرفروش ترین محصولات برندهای معتبر موجود در بازار در دسته بندی های متنوع لوازم دیجیتال، تجهیزات ورزشی، محصولات آرایشی برقی، محصولات پزشکی و سلامت، سیسمونی نوزاد و مبلمان اداری و ... با گارانتی اصلی و تضمین بهترین قیمت برای مشتریان خود فراهم آورده است.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های لباسشویی اسنوا با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل های لباسشویی ال جی با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت ماشین لباسشویی دوو

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر