مقامات هند با اذعان به موضوع رها کردن اجساد کرونایی در رودخانه‌ها از تمهیدات دولت برای برخورد با این اتفاق خبر دادند.

سایت شماره یک:

دولت هند برای اولین بار تایید کرد اجساد مبتلایان به کووید-19 در تعدادی از رودخانه های این کشور انداخته شده بود. نگرانی از افزایش هزینه های تدفین و ناتوانی اقشار ضعیف در هند باعث شد تا برخی از آنها که در مناطق دورافتاده و روستایی ساکن هستند مجبور به رها کردن اجساد بستگان خود در رودخانه ها شوند.

همین موضوع باعث طرح شایعاتی درباره احتمال گسترش دوباره ویروس کرونا از طریق آب آلوده به نقاط مختلف هند شد.

انتشار تصاویر و اخباری درباره رها شدن اجساد در رودخانه گنگ شوک بزرگی برای مردم و دولتی بود که درحال حاضر بدترین شرایط کرونایی در دنیا را تجربه می کنند.

هرچند رسانه  ها موضوع افزایش تعداد مبتلایان و ارتباط آن به اجساد رها شده در رودخانه ها را مطرح کرده اند اما ایالت اوتار پرادش، با 240 میلیون نفر جمعیت تاکنون دلیل افزایش مرگ و میرها در این منطقه را اعلام نکرده است.

مانوج کوما سینگ، یکی از مقامات ارشد این ایالت 14 می در نامه ای گفته بود : دولت اطلاعاتی در اختیار دارد که اجساد افرادی که به واسطه کرونا یا هر بیماری دیگری جان خود را از دست داده اند به جای سپری کردن مراسم تدفین به رودخانه ها انداخته شده است.

ناریندرا مودی، نخست وزیر هند روز شنبه از مقامات این کشور خواست تا ارسال تجهیزات بهداشتی به مناطق دورافتاده این کشور برای ردیابی میزان شیوع ویروس را افزایش دهند.

ویروس کرونا در اوتار پرادش، با جمعیتی بیشتر از برزیل و پاکستان تلفات بسیاری به همراه داشت. کارشناسان بهداشتی معتقدند به واسطه جمعیت بالایی که در مناطق روستایی و دورافتاده این ایالت زندگی می‌کنند مسلما تعداد بسیار زیادی از مردم بدون اینکه شناسایی شوند همچنان به ویروس مبتلا هستند.

سینگ به عنوان یکی از مقامات این ایالت اعلام کرده که به دلیل کمبود هیزم لازم برای انجام مراسم مذهبی تدفین (سوزاندن اجساد) بسیاری از خانواده ها اجساد بستگان خود را از ترس بیماری رها می کنند و همین مسئله باعث افزایش سرعت شیوع کووید-19 شده است.

او در عین حال از مقامات و بزرگان مناطق روستایی خواست تا اطمینان یابند هیچ جسدی به رودخانه انداخته نخواهد شد. به گفته وی دولت به خانواده های نیازمند 5000 روپیه (68 دلار) برای خاکسپاری اجساد بستگان خواهد پرداخت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا امروز (یکشنبه) به نزدیک به 24.7 میلیون نفر رسید. در 24 ساعت گذشته 311170 مبتلای جدید تایید شد و تعداد مرگ و میر تا 4077 مورد افزایش یافت.

درحال حاضر مبتلایان کرونا در این کشور آسیایی به 24.68 میلیون رسیده و به گفته وزارت بهداشت هند تعداد تلفات این ویروس نیز به 270284 نفر رسیده است.

تگ های مرتبط

ارسال نظر