نیمار بامداد امروز 82 دقیقه اضافی در میدان حضور داشت و پاس گل پیروزی بخش تیمش را نیز ارسال کرد. در کلمبیا هنوز تصمیم بحث بر انگیز داور را نتوانسته اند درک کنند.

سایت شماره یک:

به گزارش "ورزش سه"،  رقابت‌های فوتبال انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی بامداد امروز با برگزاری 4 دیدار پیگیری شد و تیم‌های برزیل، اکوادور، شیلی و پرو مقابل حریفان به برتری دست یافتند.

در مهمترین بازی برگزار شده، برزیل در ورزشگاه «کورینتیانس آره‌نا» به مصاف کلمبیا رفت و میهمانش را با نتیجه 1-0  شکست داد. تنها گل این بازی را لوکاس پاکِتا در دقیقه 72 به ثمر رساند.

برزیل با این برد 34 امتیازی شد و در حالی که هنوز 6 دیدار دیگر در رقابت‌های انتخابی پیش‌رو دارد، صعودش به جام جهانی را قطعی کرد. این تیم از 12 دیداری که تاکنون برگزار کرده، 11 برد و یک تساوی در کارنامه دارد.

پیش از برگزاری این بازی در مورد انتخاب یک داور شجاع و باتجربه تردیدهایی وجود داشت. داور که طبعا نه می توانست برزیلی باشد و نه آرژانتینی و یافتن چنین فردی در منطقه آمریکای جنوبی که ملیت برزیلی و آرژانتینی نداشته باشد، دشوار بود.

در نهایت روبرتو توبار شیلیایی به عنوان داور این بازی برگزیده شد. کسی که سابقه دو بار قضاوت بازی های کلمبیا را داشت و این تیم با او هرگز مغلوب نشده بود. در کوپا آمه ریکا 2019 او داور بازی کلمبیا برابر آرژانتین بود که کلمبیایی ها 2-0 برنده شدند. ژوئن امسال نیز او بازی رفت کلمبیا و برزیل در بارانکیا را داوری کرد و بازی 2-2 به اتمام رسید.

توبار 5 بار نیز برای برزیل قضاوت کرده بود که حاصل کار سه برد و دو تساوی برای سلسائو بود.

کلمبیایی ها پیش از بازی اعتراض داشتند که به خاطر رقابت مستقیم با شیلی در راده صعود به جام جهانی، انتخاب تونبار نمی توانسته منطقی باشد و بامداد امروز مشخص شد که اعتراض شان بی دلیل نبوده است.

دقیقه 8 بازی بود که نیمار فوق ستاره برزیلی ها در اعتراض به تصمیم داور به سمت او رفت و به وی تنه کوچکی زد. او رخ به رخ و با چهره ای عصبانی با توبار روبرو شد و حیرت انگیز اینکه حتی یک کارت زرد نیز دریافت نکرد در حالی که طبق قوانین داوری هر گونه برخورد فیزیکی اعتراض آمیز بازیکن با داور می تواند با کارت قرمز مجازات شود.

نیمار تنها در نیمه دوم و به دلیل خطا روی مونیوز بود که یک کارت زرد گرفت.

نیمار اما به کار ادامه داد و با ارسال پاس گل، یکی از چهره های برتر میدان برای سلسائو بود، بازیکنی که کلمبیایی ها معتقدند 82 دقیقه اضافی در زمین حضور داشت و باید اخراج می شد که در این صورت سرنوشت کلمبیا می توانست کاملا متفاوت شود.

با این شکست و برتری دیشب شیلی، اکنون کلمبیایی ها به دلیل تفاضل گل کمتر، در رتبه پنجم قرار گرفته اند و شیلی به رده چهارم رسید.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر