تیم ملی فوتبال زنان ایران سومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را ۵ بر ۰ به چین‌تایپه باخت.

سایت شماره یک:

تیم ملی فوتبال زنان ایران سومین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را ۵ بر ۰ به چین‌تایپه باخت. ایران با برد یا مساوی در این بازی می‌توانست به مرحله بعد صعود کند.

ایران با هدایت مریم ایراندوست در دومین دیدار خود امروز در بمبئی به مصاف چین تایپه رفت در حالی که برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی به یک تساوی نیاز داشت و حتی امیدوار به پیروزی بود.

ایران در این بازی با ترکیب زهره کودایی درون دروازه، فاطمه امینه برازجانی و فاطمه عادلی در قلب خط دفاعی، بهناز طاهرخانی در دفاع چپ و ملیکا متولی در دفاع راست به میدان رفت.

ملیکا محمدی، زهرا سربالی و یاسمن فرمانی هافبک های ایران بودند و زهرا معصومی به عنوان وینگر چپ و هاجر دباغی به عنوان وینگر راست و افسانه چترنور به عنوان مهاجم نوک در ترکیب تیم ملی فوتبال بانوان قرار گرفتند.

عملکرد بی ثمر و ضعیف در میدان از یک سو و از دست دادن ۴ بازیکن به دلیل ابتلا به کرونا از سوی دیگر سبب شد ایران تیم دست و پا بسته برابر چین تایپه باشد و ۵ گل دریافت کند.

ایران در همان دقیقه چهارم مسابقه دروازه خود را باز شده دید و اندوخته های چین تایپه در دقایق ۳۱ و ۴۰ بیشتر شد. تا ایران با شکست سه بر صفر نیمه نخست را پشت سر بگذارد.

در نیمه دوم الهام فرهمند به جای یاسمن فرمانی که روز ناموفقی را سپری کرده بود میدان آمد. ملیکا محمدی در آغاز نیمه دوم پنالتی داد تا چین تایپه به گل چهارم برسد.

در دقیقه ۷۸ چین تایپه به گل پنجم رسید و اختلاف را باز هم بیشتر کرد. ملیکا محمدی پس از این گل زمین را ترک کرد و جای خود را به هادیه کر داد. سارا قمی نیز جایگزین افسانه چترنور شد.

بدین ترتیب ایران با دو شکست ۷ بر صفر برابر چین و ۵ بر صفر برابر چین تایپه و بدون امتیاز به کار خود در مسابقات فوتبال زنان قهرمانی آسیا پایان داد.

بازی اول ایران برابر هند نیز به دلیل ابتلای بازیکنان هند به کرونا و خروج از مسابقات، از جدول حذف شد. آن مسابقه بدون گل مساوی شده بود.

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر