زوریخ، بزرگترین شهر سوئیس، به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی این کشور و یکی از اصلی ترین پایتخت های مالی و صنعتی اروپا شناخته می شود، همچنین این شهر مکانی دلپذیر و جذابی برای گردشگران به شمار می رود.

 همین باعث می‌شود تا تور سوئیس محبوب باشد.  جاذبه های فراوان زوریخ شامل ده ها موزه، یک شهر قدیمی، بناهای قرون وسطایی و رنسانس و سرشار از هنر چه در داخل و چه خارج از موزه هاست تا هنردوستان را خوشحال کند. سنت زوریخ در تفکر لیبرال و زندگی روشنفکری فعال، چهره های برجسته ای را جذب کرد که شامل گئورگ بوکنر، ولادیمیر لنین، جیمز جویس، سی.جی یونگ و توماس مان بود و این سنت تا زمان معاصر نیز ادامه دارد. اگرچه این شهر با فعالیت های تجاری اش بسیار معروف است اما یکی از بهترین شهرهای سوئیس برای بازدید و گردشگری است و کاملاً برای گشت و گذار پیاده طراحی شده است. این شهر همچنین پایگاه مناسبی برای بازدید از بسیاری از مکان های جذاب دیگر در سوئیس و منطقه جنگل سیاه آلمان است. در ادامه این مقاله با دیگر جاذبه برتر توریستی زوریخ آشنا خواهیم شد.

 

  1. نیدردورف و شهر قدیمی، زوریخ

3

یکی دیگر از  جاذبه برتر توریستی زوریخ، نیدرودرف است. در میان زوریخ که شهری مدرن محسوب می شود، محله ای مملو از جذابیت های  تاریخی قرار دارد که خیابان های باریک آن به طور شیب دار در سمت شرقی رودخانه بالا می روند. منطقه نیدردورف یکی از خیابان ها و میدان های قرون وسطایی در زوریخ است، مکانی سرزنده  و زیبا برای بازدید از طبیعت، بوتیک ها، رستوران ها و کافه ها. خوب است برای دیدن حیاط و مناظر شگفت انگیز و مدل زوریخ در سال 1800 به داخل ساختمان ها  قدم بگذارید. فضای داخلی دیوارها و سقف های رنگ آمیزی شده از قرن هفدهم و آهن آلات تزئینی زیبا تا کنون به همان صورت گذشته حفظ شده اند. در خیابان های نیدرودرف، مغازه های عتیقه فروشی، بوتیک ها و همچنین کافه ها و رستوران ها را خواهید یافت. اگر هوای رفتن به این نیدرودرف به سرتان زده است، پس به یک تور اروپایی عالی به مقصد زوریخ نیاز دارید و بس!

  1. یوتلیبرگ، زوریخ

4

یکی دیگر ازجاذبه‌های برتر توریستی زوریخ، یوتلیبرگ است. برای داشتن بهترین چشم انداز از شهر و دریاچه زوریخ لازم است حتما به یوتلیبرگ 871 متری بروید. در جنوب غربی زوریخ،  یوتلیبرگ شمالی ترین قله در خط الراس والس است، دسترسی آسان به یوتلیبرگ با راه آهن کوهستانی محیا می شود که در طول سال از ایستگاه سلنا به ایستگاه بالایی حرکت می کند. رسیدن از ایستگاه بالایی تا قله 10 دقیقه زمان خواهد برد. پیاده روی عریض در شب های یوتیلبرگ به خوبی با چراغ ها روشن می شود و به رستوران قله منتهی می شود، فضایی محصور در شیشه با چشم اندازی زیبا از چراغ های شهر. چشم اندازهای روزانه از برج دیده بانی در سراسر آلپ والس، برنز و گلوراس با جنگل سیاه در شمال و سانتیس در شرق امتداد دارد. از یوتیلبرگ، پیاده روی آسان تا فلسنگ، کمی بیشتر از یک ساعت طول می کشد، جایی که یک تله کابین به سمت آدلیسویل فرود می آید. اگر قصد رفتن به سوئیس را داشتید به یک ویزای توریستی شنگن نیاز دارید و بس!

با تشکر بابت زمانی که صرف مطالعه این مقاله کردید. اصل ماجرا این هست که ما در آژانس ژیوار به صورت حرفه‌ای به مدت 17 سال مجری مستقیم تورهای اروپایی هستیم. برای همین در راستای مسئولیتی که در زمینه گردشگری داریم، مایل هستیم تمام عاشقان سفر، حداقل برای یک بار هم که شده به اروپا و یا هر جای دیگر برای سفر بروند، اگر از سایت ما قصد داشتید که دیدن کنید در گوگل تایپ کنید: آژانس ژیوار. منتظرتون هستیم.

تگ های مرتبط

ارسال نظر