سایت شماره یک:

 

چند وقتی است که کسب و کارها و فروشگاه‌های فیزیکی در حال ورود به فضای مجازی هستند. الان کسب و کارهای فیزیکی دو دسته شده‌اند، یک دسته فروشگاه اینترنتی خودشان را هم ساخته‌اند و یک دسته هنوز وارد اینترنت نشده‌اند. نکته مهمی که می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم این است که چرا هنوز تعداد زیادی از کسب وکارهای فیزیکی، فعالیتی در اینترنت ندارند.

دلیل بعضی از کسب و کارها برای فعالیت نکردن در اینترنت این است که فکر می‌کنند هنوز آمادگی ورود به فضای مجازی را ندارند. به همین دلیل در ادامه راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم که دقیقا چه زمانی باید کسب و کارمان را اینترنتی کنیم.

زمان مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

فکر می‌کنید چه زمانی باید به فکر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باشیم؟ بعضی از صاحبان کسب و کار فکر می‌کنند که حتما باید فروش بالایی داشته باشند و بعد از آن برای ساخت سایت اینترنتی اقدام کنند. بعضی‌ها هم فکر می‌کنند باید سرمایه زیادی را جمع کنند و بعد از آن سایت‌شان را بسازند. عده‌ای هم هستند که تصور می‌کنند وقتی تعداد محصولات‌شان زیاد شد، آن وقت باید سایت فروشگاهی در اینترنت ایجاد کنند.

325

در این بین عده‌ای هم حاضر نیستند برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی هزینه کنند و شاید فکر می‌کنند که این کار ریسک زیادی دارد. همین الان کسب و کارهایی هستند که برای تاسیس شعبه دیگری از مغازه‌شان چند صد میلیون تومان هزینه می‌کنند، اما نمی‌خواهند چند میلیون تومان برای طراحی سایت پرداخت کنند.

حالا می‌پردازیم به دلایلی که باعث شده چنین تصوراتی در صاحبان کسب و کار به وجود بیاید. بررسی این دلایل به شما کمک می‌کند که دید بهتری از کسب و کار اینترنتی داشته باشید و ابهاماتی که در این مورد دارید هم برطرف می‌شود.

1_ آمادگی برای ساخت فروشگاه اینترنتی

بعضی از کسب و کارها فکر می‌کنند که آمادگی لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی را ندارند. این مورد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مثلا بعضی از کسب و کارها تصور می‌کنند که اگر سایت اینترنتی بسازند، درجا تعداد زیادی مشتری برای‌شان می‌آید و توانایی رسیدگی به این مشتریان را ندارند. بعضی هم فکر می‌کنند که برای ساخت سایت حتما باید چند کارمند متخصص استخدام کنند و خودشان نمی‌توانند از پس مدیریت سایت بربیایند.

باید دقت کنید که ساخت سایت به سرعت مشتریان شما را چند برابر نمی‌کند، بلکه این اتفاق به تدریج رخ می‌دهد. در این مدت شما فرصت دارید که با بزرگ شدن فروشگاه اینترنتی‌تان و افزایش درآمد آن، چند کارمند را برای رسیدگی به مشتریان فروشگاه استخدام کنید.

از طرف دیگر ساخت سایت و مدیریت آن اصلا کار سخت و وقت‌گیری نیست. شما می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی خاصی یک سایت اینترنتی برای خودتان یا کسب و کارتان ایجاد کنید. ساده‌ترین راه برای ساخت سایت فروشگاهی در اینترنت این است که از فروشگاه ساز استفاده کنید. فروشگاه ساز یک سرویس آنلاین برای ساخت سایت فروشگاهی است که به وسیله آن می‌توانید بدون نیاز به برنامه‌نویسی، یک سایت کامل برای خودتان بسازید.

کار با فروشگاه ساز بسیار ساده است و به مهارت خاصی نیاز ندارد. هرکسی حتی افرادی که خیلی با کامپیوتر و اینترنت کار نکرده‌‎اند، می‌توانند سایت خودشان را با فروشگاه سازها بسازند. فروشگاه ساز پرتال یکی از همین سرویس‌های آنلاین است که کار شما را برای طراحی سایت راحت کرده است. فقط کافیست در پرتال ثبت نام کنید و بعد از وارد کردن مشخصات خودتان، به پنل طراحی سایت وارد می‌شوید. در ادامه چند ویدیو آموزشی کوتاه در پنل وجود دارد که بعد از دیدن آن‌ها می‌توانید یک سایت فروشگاهی برای خودتان بسازید.

236

ساخت سایت با پرتال فقط 1 یا 2 روز زمان لازم دارد و 7 روز هم تست رایگان برای شما در نظر گرفته شده است. در این 7 روز می‌توانید سایت‌تان را بسازید و تمام امکانات فروشگاه ساز پرتال را تست کنید. اگر از سایت ساخته شده با پرتال رضایت داشتید، آن وقت می‌توانید یکی از پکیج‌های فروشگاهی را خریداری کنید.

2_ هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی

وقتی در مورد هزینه ساخت فروشگاه اینترنتی سرچ می‌کنید، ممکن است با قیمت‌های بسیار زیادی مواجه شوید. همین هزینه‌های بالا ممکن است شما را از ساخت سایت فروشگاهی منصرف کند. اگر دقیق‌تر در مورد روش‌های طراحی سایت تحقیق کنید، متوجه می‌شوید که روش‌های ارزان‌تری هم برای ساخت سایت وجود دارد. با این روش‌ها می‌توانید یک سایت حرفه‌ای را با کمترین هزینه راه‌اندازی کنید و با آن به درآمد بسیار زیادی برسید.

برای این که سایت‌تان را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت راه‌اندازی کنید، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه سازها استفاده کنید. با دیدن هزینه طراحی سایت با فروشگاه سازها به این نتیجه خواهید رسید که ساخت سایت الزاما به سرمایه زیادی احتیاج ندارد. شما فقط با پرداخت چند میلیون تومان می‌توانید صاحب یک وب سایت فروشگاهی شوید. این سایت می‌تواند ماهانه ده‌ها میلیون تومان درآمد برای شما داشته باشد.

3_ تعداد محصولات برای فروش اینترنتی

یکی دیگر از تصورات نه چندان درست در مورد ساخت سایت فروشگاهی این است که برای فروش اینترنتی حتما باید تعداد زیادی محصول داشته باشیم. شاید تعجب کنید، اما همین الان فروشگاه‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که فقط یک نوع محصول برای فروش دارند. این فروشگاه‌ها با همین 1 محصول، ماهانه ده‌ها میلیون تومان درآمد به دست می‌آورند. پس در نتیجه حتی با تعداد کمی کالا هم می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی پرفروش داشته باشید.

237

هیچ مانعی برای ساخت سایت وجود ندارد

همانطور که در این مطلب گفتیم یک زمان خاص برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی وجود ندارد. کسب و کار شما در هر مرحله‌ای که باشد، همین امروز هم می‌توانید برای آن سایت اینترنتی ایجاد کنید. برای ساخت فروشگاه، همین الان به وب‌سایت پرتال به آدرس www.portal.ir مراجعه کنید یا روز‌های شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 22 و روز‌های پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل رسمی از ساعت 9 الی 17 با شماره 63404-021 داخلی 2 تماس بگیرید.

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر