وریا غفوری تصویری از همسر و فرزندانش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

وریا غفوری ، کاپیتان تیم استقلال متولد 29 شهریور 1366 در سنندج است. وریا غفوری سابقه بازی در تیم ملی را نیز دارد و در سال ۲۰۱۴ از سوی کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت شد. لقب ببر کرد کوهستان در دنیای فوتبال از آن وریا غفوری است. وریا غفوری همچون سردار آزمون از فوتبالیست های اهل تسنن کشور به شمار می آید. وریا غفوری در حال حاضر متاهل است و دو فرزند دارد.

وریا غفوری

بیوگرافی وریا غفوری

وریا غفوری متولد 29 شهریور 1366 در سنندج ، بازیکن فوتبال اهل ایران است.بیوگرافی وریا غفوری فوتبالیست و همسرش مونا اردلاندر اصل متولد 26 آبان 1366 است که به خاطر مدرسه رفتن پیش از هفت سالگی شناسنامه اش 29 شهریور 1366 صادر شده ، پست تخصصی وریا دفاع راست است ، به ببر کُرد کوهستان معروف است.سه خواهر دارد که نام دوتای آنها شادی غفوری و شتاو غفوری دارد.

وریا غفوری

همسر و فرزندان وریا غفوری 

وریا غفوری با مونا اردلان ازدواج کرده و یک پسر بنام رادین و یک دختر بنام بارین دارد. رادین به معنای رادمرد ، بخشنده و جوانمرد است. همیشه دوست داشتم نامی را برای فرزندم انتخاب کنم که بااصالت باشد و معنای زیبایی داشته باشد. رادین نامی بود که من و همسرم برای پسرمان انتخاب کردیم. رادین انتخاب هر دوی ما بود و ازبین گزینه های مختلفی که برای نام فرزندمان داشتیم این اسم بیشتر نظرمان را جلب کرد و در نهایت رادین را به عنوان نام پسرمان انتخاب کردیم. رادین پسر وریا غفوری در مدرسه فوتبال استقلال مشغول فعالیت است و یک استقلالی متعصب است.

وریا غفوری

معنی اسم وریا

وریا یک اسم کردی به معنی هوشیار و زرنگ است و این نام را پدرش برایش انتخاب کرده ، در محله موارک آباد ، پای کوه آبیدر سنندج بزرگ شده ، قد وریا غفوری 178 سانتی متر است.

پدرم به شدت مخالف فوتبال بازی کردنم بود و دوست داشت تا من درس بخوانم و شغل بهتری برای خودم دست و پا کنم. اما من عشقم فوتبال بود و نتوانستم ازش جدا شوم و در نهایت فوتبالیست شدم.

وریا غفوری

عشق به استقلال

او میگوید که از کودکی عاشق تیم استقلال بودم از هواداران دو آتیشه استقلال بوده ام به طوری که یک بار به خاطر کل کل قرمز و آبی در مدرسه دعوایمان شد و سرم را شکستند.

وریا غفوری

شادی پس از گل وریا غفوری

من آن روش خوشحالی را خیلی دوست دارم و وقتی گل می زنم و روی دستم می زنم می خواهم تعصبم را نشان دهم و فکر می کنم هواداران هم این خوشحالی را دوست دارند.

وریا غفوری

وریا غفوری و استوری های جنجالی اش 

وریا غفوری به استوری‌های انتقاد آمیز که در اینستاگرامش منتشر می‌کند شناخته می‌شود. وی در انتقاد به صحبت‌های محمد جواد ظریف که گفته بود به خاطر حمایت از فلسطین تحت فشار هستیم افتخار می‌کنیم، نوشته بود:

«آقای ظریف شما که میگید افتخار می‌کنید که به خاطر فلسطین، لبنان، یمن و سوریه تحت فشارید اینو بدونید که این شما نیستید که تحت فشارید در واقع این مردم معمولی هستند که تحت فشارند.»

این انتقادات با همراهی علی کریمی و حمایت او از وریا غفوری و همچنین واکنش غیر مستقیم رهبر انقلاب همراه شد. حضرت خامنه‌ای گفته بود «برخی کسانی که از امنیت کشور استفاده می‌کنند و کار و ورزش و… خود را انجام می‌دهند و بعد نمکدان می‌شکنند، بدانند امنیت از این راه به‌دست می‌آید. یادمان نرود که امنیت چطور به دست می‌آید.» ساعاتی پس از این سخنان، حراست وزارت ورزش غفوری را برای توضیحات دربارهٔ انتقاداتش احضار کرد.غفوری بعد از این احضار گفت که به بیان دغدغه‌های اجتماعی خود ادامه خواهد داد.

وریا غفوری

حمایت وریا غفوری از دختر آبی 

در روز یک‌شنبه ۲۴ شهریور قبل از آغاز بازی تیم فوتبال استقلال تهران مقابل تیم نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر ۹۷–۹۸، بازیکنان این تیم برای گرامی‌داشت یاد سحر خدایاری تی‌شرتی مشکی روی پیراهن ورزشی خود به تن کردند که روی آن عبارت «دختر آبی» به زبان‌های فارسی و انگلیسی به چشم می‌خورد. خبرگزاری فارس، وریا غفوری کاپیتان استقلال را مسئول پوشیدن این تی‌شرت‌ها معرفی کرد. این حرکت با واکنش‌های مختلفی روبرو شد.

وی در پاسخ پرسش خبرنگاری دربارهٔ اینکه چقدر علاقه‌مند به ورود به دنیای سیاست است، از علاقه خود به سیاست گفت و ادامه داد که اگر می‌دانست سیاست مثل یک بازی با قوانین درست است، مطمئناً همین الان واردش می‌شد.

وریا غفوری

وریا غفوری در سریال نون خ

سریال نون خ، مجموعه‌ای تلویزیونی است که نقش‌های اصلی آن کرد هستند و به‌علت محبوبیت وریا غفوری، کاپیتان باشگاه استقلال در مناطق کردنشین ایران، بارها نام این باشگاه و بازیکنان این تیم در این مجموعه آورده شده است.وریا غفوری

جنجال خوانندگی وریا غفوری

از وریا وقتی در نفت بازی می کرد عکسی منتشر شد که سر تمرین برس موی سرش را جای میکروفن به دست گرفته و در حال خوانندگی است.

او میگوید: عکسی که لو رفت ، دردسر شد و خیلی ها فکر کردند دوست دارم خواننده شوم. من را چه به خوانندگی؟

آن روز فقط در حال شوخی بودیم و داشتیم سر به سر هم می گذاشتیم که من ادای یکی از خواننده ها را در آوردم و همه به من گفتند عجب صدای خوبی داری؟

تگ های مرتبط

ارسال نظر