در شرایطی که این روز‌ها شایعه رفتن علیرضا بیرانوند به استقلال مطرح شده، ابعاد جدیدی از این خبر به بیرون درز کرده است.

علیرضا بیرانوند متولد 30 شهریور 1371 در خرم آباد است.علیرضا بیرانوند از کارگری به دروازه بانی پرسپولیس و تیم ملی رسید.علیرضا بیرانوند در خانواده ای عشایر زندگی کرده است.علیرضا بیرانوند همیشه میگوید که با سختی و مشقت به این جایگاه رسیده و در خانواده ای زندگی میکرده که اوضاع مالی مناسبی نداشتند.در ادامه جزییاتی درباره علیرضا بیرانوند میخوانید.

علیرضا بیرانوند

زندگی فوتبالی علیرضا بیرانوند

بیرانوند در سال 86 زمانی که فقط 15 سال داشته از تهران خرم آباد برای فوتبال به سمت تهران رفته است.به گفته خودش در اتوبوس با فردی به نام حسین فیض مربی تیم وحدت آشنا شده و همان فرد زمینه حضور بیرانوند را بدون گرفتن هزینه ای به تیم خود برد و بعد از یکسال در سال 87 توسط مربی امیدهای نفت تهران برای نوجوانان این تیم انتخاب شد.

بیرانوند با نفت تهران از سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۳ آبان سال ۱۳۹۰ انجام داد.نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند

حضور در پرسپولیس

سال 94 وقتی 24 ساله بود با قرارداد دو ساله به تیم پرسپولیس پیوست.حضور بسیار موفقی در این داشت و در ادامه قرارداد خود را تا سال 1399 تمدید کرد..ویژگی‌ های دروازه‌ بانی او می‌ توان به پرتاب دست‌ های فوق‌ العاده او در شروع مجددها اشاره کرد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده است.

علیرضا بیرانوند

ملی

صعود به جام جهانی ۲۰۱۸[۳۵]

نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹

باشگاهی

نفت تهران

نایب قهرمان جام حذفی ایران : ۹۴–۱۳۹۳

سومی در لیگ برتر ایران: ۹۳–۱۳۹۲

سومی در لیگ برتر ایران: ۹۴-۱۳۹۳

پرسپولیس

بیرانوند در حال جشن گرفتن پیروزی در لیگ برتر خلیج فارس در سال ۹۷–۱۳۹۶

قهرمان لیگ برتر ایران (۴): ۹۶–۱۳۹۵، ‌۹۷–۱۳۹۶، ‌۹۸–۱۳۹۷، ۹۹–۱۳۹۸

قهرمان جام حذفی ایران: ۹۸–۱۳۹۷

قهرمان سوپر جام ایران (۳): ۱۳۹۶، ۱۳۹۷، ۱۳۹۸

نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا: ۲۰۱۷

نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا: ۲۰۱۸

علیرضا بیرانوند

زندگی شخصی بیرانوند

علیرضا بیرانوند در سال 1389 وقتی 18 ساله بود ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر بنام طاها و یک دختر بنام بارانا است.

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند

از بچگی استقلالی بودم

از بچگی استقلال را دوست داشتم اما گذر ایام باعث شد به پرسپولیس برم، همیشه گفته ام عاشق استقلالم و از اعماق وجود این تیم را می پرستم.بیرانوند خاطره فوتبالیست شدنش را اینطور تعریف میکند :من در سال 86 ، زمانی پانزده سال داشتم ،برای آمدن به تهران از اقوام پول قرض کردم تا بتوانم کرایه ماشین را بدهم.از شانسم در اتوبوس با یک آقایی آشنا شدم که مربی وحدت تهران بود به نام حسین فیض.او به من گفت : اگر صد و پنجاه هزار تومان پول بدهی، من تو را به تیمم می برم.وقتی که گفتم کرایه ماشینم را هم قرض کردم از من پول نگرفت و مرا به تیمش برد و درخشش من از همانجا شروع شد.

علیرضا بیرانوند

بیرانوند و صحبت هایش در برنامه دورهمی

مهران مدیری در برنامه دورهمی درباره زندگی شخصی او سوال کرد؛ بیرانوند گفت: افتخار می‌کنم که بچه لرستان هستم، ما هشت نفر هستیم همه دوستان می‌دانند که چه سختی‌هایی کشیدم ما عشایر بودیم. من چند برنامه رفتم و زندگی خود را تعریف کردم و بیشتر مردم می‌دانند و همیشه می‌گویند چقدر درباره زندگیت تعریف می‌کنی، اما من سختی هایم را دوست دارم.رویایی برای آینده خود داشتم و دوست داشتم این اتفاق برایم بیفتد و پدرم مخالف بودند، اما این روزها به من می‌گوید که دیدی حرف من را گوش کردی. (خنده)

علیرضا بیرانوند

درخشش در جام جهانی ۲۰۱۸

بیرانوند که قبل از جام جهانی با گفتن چطوری کریس ! او را به چالش کشیده بود در جام جهانی با دفع پنالی کریستیانو رونالدو در بازی ایران و پرتغال بسیار محبوب شد. او با دو گل خورده بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران در ادوار جام جهانی لقب گرفت و زندگی او از کارگری تا درخشش در رسانه های جهان بسیار پوشش داده شد.

 

 

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر