تولدت مبارک آقای آرسن ونگر

مروری بر کارنامه درخشان شماره یک فوتبال

تولدت مبارک آقای آرسن ونگر

عملکرد و افتخارات آرسن ونگر در دوران مربیگری حرفه ای اش به بهونه تولدش

آرسن ونگر پرافتخارترین سرمربی تاریخ آرسنال است و با حضور طولانی مدت خود به عنوان مرد شماره یک باشگاه،آنچنان کارنامه ای را از خود بر جای گذاشته است که بعید به نظر می رسد دیگر کسب چنین افتخاراتی توسط مربیان بعدی،قابل تکرار باشد.

Arsène Wenger

آرسن ونگر تنها سرمربی تاریخ آرسنال بوده که توانسته بیش از یک بار جام حذفی را برنده شود و همچنین در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته باشد.

Arsène Wenger

در تاریخ لیگ انگلیس تا کنون هیچکس به جز ونگر نتوانسته است فصلی را بدون شکست به پایان برساند.ونگر در فصل ۲۰۰۳/۰۴ از تمام ۳۸ بازی لیگ موفق به کسب امتیاز شد و رکوردی جاودانه را از خود بر جای گذاشت.

آرسن به مربی ای متفکر،کوشا و پرورش دهنده بازیکنان با استعداد از سراسر جهان،معروف است.وی در تمام امور تیم اصلی موثر بوده،از ترکیب رژیم غذایی بازیکنان و روش های تمرینی گرفته تا طراحی رختکن ورزشگاه امارات.استیل بازی آرسنال با آمدن آرسن تغییرات بسیاری کرده است بطوریکه هم اکنون آرسنال یکی از زیباترین،هیجان انگیزترین و هجومی ترین بازی های اروپا را به نمایش می گذارد.

آرسن ونگر دارای مدرک فوق لیسانس اقتصاد و لیسانس مهندسی برق از دانشگاه استراسبورگ است،همچنین از طرف دانشگاه هرفورد شایر مدرک افتخاری DSc به وی اهدا شده است.در سال ۲۰۰۲ عالی ترین نشان مدنی فرانسه،در سال ۲۰۰۳ عالی ترین نشان سلطنتی انگلستان "OBE" و در سال ۲۰۰۴ جایزه استقلال اسلینگتون به آرسن ونگر اهدا شده است.گفتنی است آرسن به زبان های فرانسوی،آلمانی،اسپانیایی و انگلیسی بطور کامل مسلط است و علاوه بر این ها مقداری ایتالیایی و ژاپنی نیز می تواند صحبت کند.

آرسن در هفتم سپتامبر سال ۲۰۰۷ ،قراردادش را به مدت سه سال تمدید کرد و به تمام شایعات پیرامون خود پایان داد.با توجه به این قرارداد،وی هدایت آرسنال را تا ژوئن ۲۰۱۱ برعهده خواهد داشت.

سوابق آرسن به عنوان سرمربی و مربی:

جوانان استراسبورگ (سرمربی)،کان (دستیار)،نانسی (سرمربی)،موناکو (سرمربی) و ناگویا گرامپوس ژاپن (سرمربی).

اولین حضور آرسن به عنوان سرمربی روی نیمکت آرسنال:

بلکبرن راورز،لیگ جزیره،۱۲ اکتبر سال ۱٩٩٦،پیروزی ۰-۲.

افتخارات آرسن با آرسنال:

قهرمانی لیگ در سال های ۱٩٩۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴

قهرمانی جام حذفی در سال های ۱٩٩۸ ، ۲۰۰۲ ، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵

و برگزیده شدن به عنوان "سرمربی سال" در سال های ۱٩٩۸ ، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴.

 

* آرسن ونگر بعد از ۲۲ سال از در تابستان ۲۰۱۸ آرسنال را ترک کرد

 

تگ های مرتبط

ارسال نظر