آقای شماره یک

دخیا ؛ بهترین بازیکن ماه منچستریونایتد

آقای شماره یک

سنگربان اسپانیایی برای دومین ماه متوالی این عنوان را دریافت کرد.

با اعلام وب سایت رسمی باشگاه منچستر یونایتد، داوید دخیا به عنوان بازیکن ماه دسامبر ۲۰۲۱ باشگاه انتخاب شد. دخیا در طول ماه دسامبر پنج بار درون دروازه منچستر یونایتد قرار گرفت که حاصل آن دو کلیت شیت در برابر نوریچ سیتی و کریستال پالاس بود. به این ترتیب دخیا هم به مانند کریستیانو رونالدو، در فصل ۲۰۲۱/۲۲ برای دو ماه متوالی به عنوان برترین بازیکن ماه دست یافته است.

تعجب برانگیز بود

با کمال تعجب، این اولین باری است که دیوید از فوریه 2018، زمانی که او در میانه بهترین فصل خود در اولدترافورد بود، این افتخار خاص را کسب می کند.

خیلی طول می کشد تا دخیا با موفقیت های آن کمپین باورنکردنی 2017/18 یا در واقع دوره های 2013/14، 2014/15 و 2015/16 که همچنین به عنوان بهترین بازیکن سال سر مت بازبی انتخاب شد، مطابقت داشته باشد. شماره 1 تا کنون برتر بوده و در ماه های سپتامبر و اکتبر نیز نامزد دریافت این جایزه شده است.

در ماه نوامبر، دیوید در نیمه اول شکست دربی مقابل سیتی، چندین سیو درخشان انجام داد، و همچنین اسماعیلا سار را نه یک بار بلکه دو بار از روی نقطه پنالتی مقابل واتفورد، پس از اینکه مهاجم سنگالی اجازه یافت تا تلاش اولیه خود را دوباره انجام دهد، رد کرد.\

مسلماً بهترین عملکرد دخیا در زادگاهش اسپانیا رقم خورد، زیرا دو سیو کلیدی مانو تریگوئروس از ویارئال در هر دو نیمه برای بسته نگه داشتن دروازه و کسب مقام اول در گروه F حیاتی بود.

او همچنین باید روز یکشنبه در استمفورد بریج به او اعتماد کرد، به خصوص در نیمه اول ضعیف که چلسی عملاً در یک سوم زمین ما اردو زده بود.

مایکل کریک، سرمربی موقت، موافق بود که بدون قهرمانی های اولیه دخیا، یونایتد نمی توانست در بازی رشد کند و با تساوی مثبت 1-1 ظاهر شود.

کریک وقتی مطلع شد که این مرد 31 ساله در رای گیری رهبری می کند، گفت: "بله، دیوید کاری را که انجام می دهد انجام داده است."

فکر می‌کردم اولین سیو [در مقابل چلسی]، از [کالوم] هادسون اودوی، به نوعی مظهر این بود که او چقدر می‌تواند برای ما در زمان حساس بازی، در اوایل بازی، مهم باشد.

تگ های مرتبط

ارسال نظر